Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

COCA – COLA Ε.Ε.Ε.: Αποτελέσματα α΄τριμήνου του 2003

COCA – COLA Ε.Ε.Ε.: Αποτελέσματα α΄τριμήνου του 2003

Η εταιρία COCA - COLA Ε.Ε.Ε. ΑΕ με Δελτίο Τύπου προς το Χ.Α. γνωστοποιεί τα ακόλουθα: ”Σημαντικές οικονομικές επιδόσεις παρά τις γενικά δύσκολες συνθήκες της αγοράς. ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΩΤΟΥ ΤΡΙΜΗΝΟΥ. - EBITDA Euro 95,3 εκατ, 10% πάνω από το 2002. - Λειτουργικά κέρδη (EBIT) Euro 1,9 εκατ. από ζημιά Euro 7,0 εκατ., σημαντική αύξηση από το 2002. -Συνεχιζόμενη ενίσχυση των καθαρών κερδών από ζημιά Euro 38,7 το 2002 σε ζημιά Euro 26,3 βελτίωση κατά 32% από το 2002. - Όγκος πωλήσεων 270 εκατ. unit κιβώτια, 1% πάνω από το 2002. Ο Irial Finan, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola Τρία Έψιλον, σχολίασε: ”Σημειώσαμε σημαντικές οικονομικές επιδόσεις παρά το ότι είχαμε να αντιμετωπίσουμε σημαντικές προκλήσεις κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, που επιδεινώθηκαν λόγω του ασθενούς διεθνούς μακροοικονομικού περιβάλλοντος, του βαρύ χειμώνα και της αρνητικής επίδρασης από τη χρονική μετακίνηση των εορτών του Πάσχα στις περισσότερες από τις περιοχές μας. Για να πετύχουμε τους μακροπρόθεσμους στόχους μας έχουμε εστιάσει την προσοχή μας στην στρατηγική των πωλήσεών μας, τον έλεγχο του κόστους και των κεφαλαίων καθώς και στην εξαιρετική παρουσία μας στην αγορά. Οι επιδόσεις μας στο δεύτερο τρίμηνο μέχρι σήμερον μας κάνουν να πιστεύουμε ότι θα πετύχουμε τους ετήσιους στόχους μας”. Επισκόπηση. Η Coca-Cola Τρία Έψιλον είχε καλές επιδόσεις κατά την τρέχουσα περίοδο επιδεικνύοντας 100% αύξηση στα Λειτουργικά κέρδη (EBIT) και 10% αύξηση στα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA) παρά τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς. Συγκεκριμένα είχαμε την επίδραση γεωπολιτικών και μακροοικονομικών αβεβαιοτήτων, πολύ κακών χειμερινών κλιματολογικών συνθηκών και μια αρνητική επίδραση από την χρονική μετακίνηση των εορτών του Πάσχα στις περισσότερες από τις περιοχές που δραστηριοποιούμεθα. Αν και ο όγκος πωλήσεων επηρεάστηκε από αυτούς τους εξωγενείς παράγοντες, συνεχίζουμε να εστιάζουμε την προσοχή μας στην τιμολογιακή μας πολιτική, τον έλεγχο του κόστους και τις προγραμματισμένες εισόδους στην αγορά των νέων προϊόντων μας. Τα πλεονεκτήματα του διαφοροποιημένου πακέτου αγορών και προϊόντων μας απέδωσαν και πάλι ικανοποιητικές οικονομικές επιδόσεις για τον όμιλο. Το σημαντικό σύνολο των εμπορικών σημάτων μας ενισχύθηκε με εισαγωγές στην αγορά νέων προϊόντων, που πιστεύουμε θα μας αποφέρουν επιπλέον αύξηση του όγκου πωλήσεων για το υπόλοιπο της χρονιάς. Λανσάραμε με επιτυχία νέα προϊόντα και συσκευασίες σε αρκετές από τις αγορές μας όπως η Coca-Cola βανίλλια και ένας αριθμός νέων γεύσεων Fanta. Επίσης συνεχίσαμε να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για δραστηριότητες στην αγορά. Η γκάμα των μη αεριούχων προϊόντων μας διευρύνθηκε με το λανσάρισμα νέων γεύσεων σε χυμούς, με ένα νέο αθλητικό ποτό στην Ιρλανδία και την συνεχιζόμενη επέκταση του Nestea και του Powerade στις αγορές μας. Η ενσωμάτωση των νέων εμφιαλωτηρίων νερού Valser στην Ελβετία και Dorna στη Ρουμανία είναι σε εξέλιξη καθώς και τα δύο είχαν επιδόσεις σύμφωνα με τις προσδοκίες μας για το πρώτο τρίμηνο του έτους συνεισφέροντας περίπου 2% του συνολικού όγκου. Σύμφωνα με την στρατηγική μας για επιτάχυνση της αύξησης του κερδοφόρου όγκου πωλήσεων στον αυξανόμενο τομέα των μη αεριούχων αναψυκτικών, ανακοινώσαμε την από κοινού με την The Coca-Cola Company εξαγορά του συνόλου των μετοχών της Multivita, Πολωνικής εταιρίας εμφιάλωσης μεταλλικού νερού. Ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 5% από πέρυσι κυρίως λόγω της διολίσθησης μερικών τοπικών νομισμάτων έναντι του ευρώ σε αγορές όπως η Νιγηρία, η Πολωνία, η Ρωσία, η Ουκρανία και η Λευκορωσία. Επιπλέον η μεγαλύτερη ενίσχυση του όγκου από τις αναδυόμενες αγορές, όπου ο κύκλος εργασιών ανά κιβώτιο είναι χαμηλότερος καθώς και το δυσμενές μίγμα δικτύων διανομής και κατηγοριών προϊόντων επηρέασαν περαιτέρω τα έσοδά μας. Πάντως αυτοί οι παράγοντες αντισταθμίζονται σε μεγάλο βαθμό από το κόστος πωλήσεων σ’ αυτές τις αγορές, όπου το κόστος των πρώτων και άλλων υλών εκφράζεται σε δολάρια ΗΠΑ, λειτουργώντας αντισταθμιστικά για τα λειτουργικά αποτελέσματα του ομίλου. Αναπτυγμένες αγορές. Όγκος πωλήσεων. Ογκος στα 116,7 εκατ. unit κιβώτια για το πρώτο τρίμηνο, 3% μειωμένος από πέρυσι. Ο όγκος επηρεάσθηκε αρνητικά από την χρονική μετακίνηση των εορτών του Πάσχα. Επιπλέον, ο χρονισμός των αυξήσεων των τιμών στην Ιταλία επηρέασε αρνητικά τον όγκο πωλήσεων του πρώτου τριμήνου. Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA). Οι ανεπτυγμένες αγορές συνεισέφεραν Euro 62,0 εκατ. στα συνολικά EBITDA, 6% πάνω από πέρυσι, αντανακλώντας τον σημαντικό έλεγχο στο κόστος σ’ αυτές τις αγορές καθώς και επιλεκτικές αυξήσεις τιμών. Αν και η Ελλάδα ειδικά υπέφερε από τις πολύ δυσμενείς καιρικές συνθήκες του χειμώνα, η αύξηση στα EBITDA στη Δημοκρατία της Ιρλανδίας και την Ιταλία οδήγησαν την κερδοφορία σ’ αυτό τον τομέα. Αναπτυσσόμενες αγορές. Όγκος πωλήσεων. Μείωση 3% για το πρώτο τρίμηνο από πέρυσι στα 50,7 εκατ. unit κιβώτια. Σημαντική απόδοση στην Πολωνία και τις χώρες της Βαλτικής, λόγω επιτυχών προωθητικών ενεργειών και επιλεκτικών εισαγωγών νέων προϊόντων στην αγορά. Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA). Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκαν σημαντικά κατά 72% έναντι του 2002 στα ευρώ 6,2 εκατ. Παρά την μικρή επίδοση στον όγκο, όλες οι αγορές αυτής της κατηγορίας έφθασαν σε θετικά EBITDA σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2002. Αναδυόμενες αγορές. Όγκος πωλήσεων. Αύξηση για το τρίμηνο κατά 8% στα 102,3 εκατ. unit κιβώτια. Αύξηση του όγκου για το πρώτο τρίμηνο 2003 στην Νιγηρία κατά 2% παρά τον άσχημο Μάρτιο λόγω αυξήσεων στις τιμές το Φεβρουάριο και την απουσία των αναμενόμενων προεκλογικών δραστηριοτήτων. Η Ρουμανία είχε εξαιρετική επίδοση για το πρώτο τρίμηνο με διψήφιο ποσοστό αύξησης στον όγκο βοηθούμενη από λανσαρίσματα νέων προϊόντων καθώς και του νεοαποκτηθέντος νερού Dorna. Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA). Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στις αναδυόμενες αγορές για το πρώτο τρίμηνο ήταν ευρώ 27,1 εκατ. αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12% από το 2002. Ολες οι σημαντικές χώρες σ’ αυτή την κατηγορία είχαν θετική βελτίωση στα EBITDA. Αν και έγιναν αυξήσεις τιμών σε τοπικό νόμισμα σε αρκετές από αυτές τις αγορές, αυτή η κατηγορία αγορών ήταν εκείνη που επηρεάσθηκε ιδιαίτερα από την ενίσχυση του ευρώ σε σχέση με τα τοπικά νομίσματα και το δολάριο ΗΠΑ και αντισταθμίσθηκαν από τα οφέλη στο κόστος πωλήσεων. Οικονομική επισκόπηση Ομίλου. Πωλήσεις. Τα έσοδα από πωλήσεις για το τρίμηνο μειώθηκαν κατά 5% έναντι του πρώτου τριμήνου του 2002, κυρίως ως αποτέλεσμα μιας αποδυνάμωσης μερικών τοπικών νομισμάτων έναντι του Ευρώ και συγκεκριμένα στη Νιγηρία, Πολωνία, Ρωσία, Ουκρανία και Λευκορωσία. Επιπλέον η υψηλή συνεισφορά στον όγκο πωλήσεων από τις αναδυόμενες αγορές μας όπου ο κύκλος εργασιών ανά κιβώτιο είναι χαμηλότερος καθώς και το δυσμενές μίγμα δικτύων διανομής και κατηγοριών προϊόντων επηρέασαν περαιτέρω τα έσοδά μας. Πάντως αυτοί οι παράγοντες αντισταθμίζονται σε μεγάλο βαθμό από το κόστος πωλήσεων σ’ αυτές τις αγορές, όπου το κόστος των πρώτων και άλλων υλών εκφράζεται σε δολάρια ΗΠΑ, λειτουργώντας αντισταθμιστικά για τα λειτουργικά αποτελέσματα του ομίλου. Αν εξαιρέσουμε αυτή την επίδραση της συναλλαγματικής μετατροπής τα έσοδα από πωλήσεις θα είχαν αυξηθεί κατά 1%. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2003, η εταιρεία υιοθέτησε μια βελτιωμένη λογιστική πρακτική για ορισμένα κίνητρα επί των πωλήσεων και των προωθητικών εξόδων προς τους πελάτες. Αυτά τα ποσά, τα οποία στο παρελθόν καταχωρούνταν ως λειτουργικά έξοδα έχουν τώρα καταχωρηθεί αφαιρετικά από τα έσοδα και το κόστος πωλήσεων. Κατά τον ίδιο τρόπο τα αντίστοιχα ποσά του 2002 έχουν αναμορφωθεί για λόγους συγκρισιμότητας. Η υιοθέτηση αυτής της πρακτικής δεν είχε καμία επίδραση στα λειτουργικά και καθαρά αποτελέσματά μας. Αυτές οι αναμορφώσεις μείωσαν τα έσοδα από τις πωλήσεις κατά Euro 22,5 εκατ. και Euro 19,1 εκατ. και το κόστος πωλήσεων κατά Euro 2,0 εκατ. και Euro 3,4 εκατ. για τα τρίμηνα που έληξαν 28.3.2003 και 29.3.2002 αντίστοιχα με μια ανάλογη μείωση στα λειτουργικά έξοδα αυτών των περιόδων. Κόστος Πωλήσεων. Το κόστος πωλήσεων μειώθηκε κατά Euro 46,8 εκατ. κυρίως λόγω της ενίσχυσης του ευρώ έναντι του δολαρίου ΗΠΑ το οποίο επέδρασε θετικά στα αποτελέσματά μας σε αρκετές από τις αγορές μας όπου το κόστος των πρώτων και άλλων βασικών υλών εκφράζεται σε δολάρια ΗΠΑ. Επιπλέον, συνεχίζουμε να μειώνουμε το κόστος μας επικεντρώνοντας συνέχεια τη στρατηγική μας για βελτίωση όλων των πλευρών των δικτύων προμηθειών μας καθώς και λαμβάνοντας και άλλες πρωτοβουλίες που μειώνουν το κόστος πωλήσεων. Μικτά κέρδη. Το περιθώριο μικτών κερδών αυξήθηκε στο 37,3% συγκρινόμενο με 35,2% του πρώτου τριμήνου του 2002, μια σημαντική αύξηση που αντανακλά τις σημαντικές προσπάθειές μας στον έλεγχο του κόστους και τη βελτίωση της παραγωγικότητας. Αν εξαιρέσουμε την επίδραση της αναμόρφωσης, όπως περιγράφεται ανωτέρω, το περιθώριο μικτού κέρδους θα ήταν 38,8% και 37,1% αντίστοιχα για τα δύο τρίμηνα, επίσης μια σημαντική βελτίωση. Λειτουργικά κέρδη. Τα λειτουργικά μας κέρδη αυξήθηκαν σημαντικά ανερχόμενα σε Euro 1,9 εκατ. απο ζημιές Euro 7,0 εκατ. Αυτή η αύξηση οφείλεται σε μια σημαντική βελτίωση του περιθωρίου μικτού κέρδους, όπως αναφέρεται και ανωτέρω, καθώς και λόγω άλλων εξοικονομήσεων στα λειτουργικά έξοδα. Καθαρά αποτελέσματα. Τα καθαρά αποτελέσματα του ομίλου βελτιώθηκαν κατά 32% σε ζημιά Euro 26,3 εκατ. από ζημιά Euro 38,7 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2002. Κεφαλαιουχικές δαπάνες. Ο όμιλος δαπάνησε Euro 81,8 εκατ. σε πάγια στοιχεία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2003. Εξακολουθούμε να εστιάζουμε την προσοχή μας σε κεφαλαιουχικές επενδύσεις στις περισσότερο κερδοφόρες πλευρές των δραστηριοτήτων μας όπως εξοπλισμός πωλήσεων κρύων αναψυκτικών και περαιτέρω διεύρυνση των συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης. Εξακολουθούμε να ανακατανέμουμε πάγια στοιχεία και μηχανολογικό εξοπλισμό μέσα στον όμιλο, όπου αυτό είναι δυνατό, για να ελαχιστοποιήσουμε ταμειακές εκροές σε πάγια στοιχεία, καθώς και να βελτιώσουμε την απόδοση των υπαρχόντων παγίων στοιχείων. Εξαγορά του Πολωνικού εμφιαλωτηρίου νερού Multivita. Στις 2 Μαϊου ανακοινώσαμε την πρόθεσή μας να αποκτήσουμε από κοινού με την The Coca-Cola Company, το σύνολο των μετοχών της Multivita sp.z o.o., του Πολωνικού εμφιαλωτηρίου μεταλλικού νερού ιδιοκτησίας Maspex sp.z o.o.. H αγορά αυτού του εμπορικού σήματος συμπληρώνει την στρατηγική μας της επιλεκτικής διεύρυνσης των διαφόρων εμπορικών σημάτων μας προς ικανοποίηση των πελατών. Αυτή η εξαγορά είναι μία σημαντική περαιτέρω δέσμευσή μας για τις δραστηριότητές μας στην Πολωνία. Η Multivita έχει σημαντικές δυνατότητες για περαιτέρω αύξηση στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά του εμφιαλωμένου νερού. Αυτή η εξαγορά που υπόκειται στην έγκριση των Πολωνικών Κανονιστικών Αρχών, περιλαμβάνει ένα εμφιαλωτήριο στο Τυλίζ (Tylicz) και το εμπορικό σήμα του μεταλλικού νερού Multivita. Αναμένουμε να ολοκληρώσουμε αυτή τη συναλλαγή κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους. Δεν πιστεύουμε ότι η συναλλαγή αυτή θα έχει σημαντική επίδραση στα αποτελέσματά μας του 2003. Προβλέψεις για το 2003. Παρά τις συνεχιζόμενες δυσμενείς μακροοικονομικές συνθήκες οι έως τώρα επιδόσεις μας το δεύτερο τρίμηνο βελτιώνονται. Καθώς πλησιάζουμε προς τη σημαντική περίοδο πωλήσεων του καλοκαιριού, πιστεύουμε ότι θα πετύχουμε τους στόχους μας για το 2003 όπως τους ανακοινώσαμε και νωρίτερα. Γεωγραφική Ανάλυση: Η Coca-Cola Τρία Έψιλον έχει ως μοναδικό αντικείμενο εργασιών την εμφιάλωση και διανομή μη αλκοολούχων ποτών. Έχουν εφαρμοστεί οι εξής ομαδοποιήσεις αγορών για τη δευτερογενή τμηματική ανάλυση: Αναπτυγμένες αγορές: Αυστρία, Ελλάδα, Ιταλία, Βόρεια Ιρλανδία, Δημοκρατία της Ιρλανδίας και Ελβετία. Αναπτυσσόμενες αγορές: Κροατία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Εστονία, Ουγγαρία, Λετονία, Λιθουανία, Πολωνία, Σλοβακία και Σλοβενία. Αναδυόμενες αγορές: Αρμενία, Λευκορωσία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Σερβία και Μαυροβούνιο, ΠΓΔΜ, Μολδαβία, Νιγηρία, Ρουμανία, Ρωσία και Ουκρανία. ΕΙΔΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΓΙΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ: Η παρούσα ανακοίνωση περιλαμβάνει δηλώσεις για μελλοντικές εκτιμήσεις που εμπεριέχουν κινδύνους και αβεβαιότητες. Σε μερικές περιπτώσεις, χρησιμοποιούμε λέξεις όπως ”πιστεύουμε”, ”προοπτικές”, ”κατευθύνσεις”, ”προτιθέμεθα”, ”εκτιμούμε”, ”αναμένουμε”, ”προγραμματίζουμε”, ”στόχος” και παρόμοιες εκφράσεις για να επισημάνουμε μελλοντικές εκτιμήσεις. Όλες οι εκτιμήσεις εκτός αυτών που αφορούν ιστορικά γεγονότα, περιλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, και εκτιμήσεων που αφορούν την μελλοντική μας οικονομική κατάσταση, την επιχειρηματική στρατηγική, τις μελλοντικές συναλλαγές μας με την The Coca-Cola Company, προϋπολογισμούς, προβλέψεις για τα επίπεδα κατανάλωσης και παραγωγής, προβλέψεις κόστους, εκτιμήσεις για επενδύσεις σε πάγια καθώς και σχέδια και στόχους της διοίκησης για μελλοντικές δραστηριότητες, αποτελούν μελλοντικές εκτιμήσεις. Δεν πρέπει να δώσετε αδικαιολόγητη βάση σ’ αυτές τις μελλοντικές εκτιμήσεις. Από τη φύση τους οι μελλοντικές εκτιμήσεις εμπεριέχουν κινδύνους και αβεβαιότητες γιατί αντανακλούν τις τρέχουσες προσδοκίες και υποθέσεις μας για μελλοντικά γεγονότα και καταστάσεις που μπορεί να μην αποδειχθούν ακριβή. Τα πραγματικά αποτελέσματά μας μπορεί να αποκλίνουν σημαντικά από αυτά που προκύπτουν από τις μελλοντικές εκτιμήσεις μας για διάφορους λόγους, περιλαμβανομένων των κινδύνων που περιγράφονται στην τροποποιημένη δήλωση εγγραφής στο έντυπο 20-F που κατατέθηκε στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των Η.Π.Α. στις 8 Οκτωβρίου 2002 (φάκελος 1-31466). Αν και πιστεύουμε ότι οι προσδοκίες που αντανακλώνται στις μελλοντικές εκτιμήσεις μας είναι εύλογες, δεν μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι τα μελλοντικά μας αποτελέσματα, το επίπεδο των δραστηριοτήτων ή της απόδοσής μας θα είναι ανάλογα αυτών των προσδοκιών μας. Επιπλέον, ούτε εμείς ούτε κανείς άλλος αναλαμβάνει την ευθύνη για την ακρίβεια και την πληρότητα αυτών των μελλοντικών εκτιμήσεων. Εκτός εάν απαιτείται από το νόμο να επικαιροποιήσουμε αυτές τις μελλοντικές εκτιμήσεις, δεν δεσμευόμεθα να επικαιροποιήσουμε καμία από αυτές, μετά την ημερομηνία των προσωρινών οικονομικών καταστάσεων που περιλαμβάνονται στην παρούσα, προκειμένου οι εκτιμήσεις αυτές να συνάδουν με τα πραγματικά αποτελέσματα ή με τυχόν μεταβολές των προσδοκιών μας.”

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο