Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΤΕ: Αποτελέσματα τριμήνου 2009

Ο ΟΤΕ ανακοινώνει σήμερα τα οικονομικά αποτελέσματα για το Α’ τρίμηνο 2009 (ανέλεγκτα), με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς.

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου ΟΤΕ Α’ τριμήνου 2009, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, κ. Παναγής Βουρλούμης, δήλωσε: «Από την αρχή σχεδόν του 2009, αντιληφθήκαμε πλήρως ότι, οι δυνάμεις μας θα ετίθεντο σε δοκιμασία, όπως και έγινε. Τον Ιανουάριο, οι δραστηριότητες μας στην κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα αντιμετώπισαν έντονο ανταγωνισμό σε επίπεδο τιμών.

Η δυναμική απάντηση της COSMOTE της επέτρεψε μεν να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της και να ενισχύσει την ηγετική της θέση αλλά επηρέασε την αύξηση της κερδοφορίας μας στις δραστηριότητες κινητής τηλεφωνίας, παρά τη συνεχή άριστη απόδοση της COSMOTE Ρουμανίας. Ο ανταγωνισμός δεν μετριάστηκε ούτε στην ελληνική αγορά σταθερής τηλεφωνίας. Από την μια πλευρά, η συγκέντρωση της αγοράς σημαίνει ότι αντιμετωπίζουμε πιο ισχυρούς ανταγωνιστές. Από την άλλη όμως, λόγω υπερβολικής ρύθμισης, η τιμολογιακή μας πολιτική απέχει από αυτό που θα επιθυμούσαμε.

Στη θετική πλευρά, κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ως αποτέλεσμα της από καιρό αναμενόμενης μεταβίβασης μετοχών του OTE από το Ελληνικό Δημόσιο στο ασφαλιστικό ταμείο, πήραμε πίσω σχεδόν 200 εκατομμύρια από τις προηγούμενες προβλέψεις, σχετικές με το πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης που υλοποιήσαμε το 2005-2006. Τα έσοδα από τη σταθερή τηλεφωνία της Ρουμανίας ήταν χαμηλότερα σε σχέση με το περσινό πρώτο τρίμηνο. Εντούτοις, η RomTelecom κατόρθωσε να διατηρήσει ένα ικανοποιητικό επίπεδο κερδοφορίας. Καμία από τις εξελίξεις του τριμήνου -συμπεριλαμβανομένης της γενικής επιδείνωσης του οικονομικού περιβάλλοντος- δεν μας βρήκε απροετοίμαστους. Αντιθέτως, ενισχύουν την αποφασιστικότητά μας να επιταχύνουμε το μετασχηματισμό μας, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι θέσεις μας στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε και να διατηρηθεί η αποδοτικότητά μας.»

ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΟΜΙΛΟΥ

Ο Κύκλος Εργασιών του Ομίλου κατά το Α’ τρίμηνο του 2009 μειώθηκε κατά 5,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2008. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στα χαμηλότερα έσοδα από σταθερή τηλεφωνία σε Ελλάδα και Ρουμανία, παρά τη συνεχή αύξηση των εσόδων από υπηρεσίες ADSL και πρόσβαση στον τοπικό βρόγχο (LLU). Τα έσοδα από κινητή τηλεφωνία επηρεάστηκαν από τον έντονο ανταγωνισμό σε επίπεδο τιμών στην Ελλάδα και αλλού, καθώς και από μια σημαντική μείωση στις πωλήσεις τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού σε όλες τις δραστηριότητες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς οι πελάτες καθυστερούν την αντικατάσταση των συσκευών τους.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΟΜΙΛΟΥ

Τα Λειτουργικά Έξοδα του Ομίλου εξαιρουμένων των αποσβέσεων, κατά το Α’ τρίμηνο του 2009, μειώθηκαν δραστικά κατά 26,9% και ανήλθαν στα € 733,9 εκατ., αντανακλώντας κυρίως τον αντιλογισμό κατά € 201,9 εκατ. στο κόστος του προγράμματος εθελούσιας αποχώρησης στην ΟΤΕ Α.Ε. που υλοποιήθηκε το 2005-2006, ως αποτέλεσμα της μεταβίβασης του 4% των μετοχών του ΟΤΕ από το Δημόσιο στο ΙΚΑ. Εξαιρουμένων του αντιλογισμού αυτού, καθώς και άλλων εξόδων από προγράμματα πρόωρης αποχώρησης με κίνητρα (€ 11 εκατ. στην Ελλάδα και € 3,3 εκατ. στη Ρουμανία), τα συνολικά λειτουργικά έξοδα του Ομίλου θα είχαν μειωθεί κατά 4,2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008, αντανακλώντας κυρίως τη μείωση στο κόστος του εξοπλισμού και τις μειώσεις στις πληρωμές σε εγχώριους παρόχους.

Οι δαπάνες μισθοδοσίας το Α’ τρίμηνο του 2009 (συμπεριλαμβανομένων των προβλέψεων για αποζημιώσεις συνταξιοδοτήσεων και το λογαριασμό νεότητας του ΟΤΕ) ανήλθαν σε € 315,1 εκατ., αυξημένες κατά 5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2008.

Τα λοιπά λειτουργικά έξοδα του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 8,2% σε € 329,3 εκατ. Τα χαμηλότερα έξοδα συντήρησης και προμηθειών σε αντιπροσώπους αντισταθμίστηκαν από τις υψηλότερες διαφημιστικές δαπάνες και αμοιβές τρίτων.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΡΔΗ ΟΜΙΛΟΥ ΠΡΟ ΑΠΟΣΒΕΣΕΩΝ (προσαρμοσμένα)
Τα Λειτουργικά Κέρδη του Ομίλου προ αποσβέσεων (προσαρμοσμένο EBITDA) μειώθηκαν κατά 7,4% σε € 533,0 εκατ. κατά το Α’ τρίμηνο του 2009. Το περιθώριο προσαρμοσμένου EBITDA ανήλθε σε 36,6%, 0,8 μονάδες κάτω, σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2008, κυρίως λόγω υψηλότερων δαπανών μισθοδοσίας, υψηλότερων διαφημιστικών δαπανών και αμοιβών τρίτων.

ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ ΟΜΙΛΟΥ
Οι αποσβέσεις του Ομίλου μειώθηκαν κατά 5,6% σε € 277,8 εκατ. το Α’ τρίμηνο 2009.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΡΔΗ ΟΜΙΛΟΥ
Τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 84,9% στο Α’ τρίμηνο 2009 και ανήλθαν σε € 442,8 εκατ. καθώς επηρεάστηκαν θετικά από τον αντιλογισμό κόστους € 201,9 εκατ. για το πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης που έλαβε χώρα το 2005-2006. Εξαιρουμένου αυτού του αντιλογισμού και δαπανών από τα προαναφερόμενα προγράμματα πρόωρης αποχώρησης, τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου μειώθηκαν κατά 9,3% στα € 255,2 εκατ.

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ ΟΜΙΛΟΥ
Στο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ΟΤΕ αυξήθηκαν κατά 89,0% σε € 266,7 εκατ. κυρίως λόγω του αντιλογισμού μέρους του κόστους του προγράμματος εθελούσιας αποχώρησης του 2005-2006. Στο Α’ τρίμηνο 2009 τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη περιλαμβάνουν και ένα χρηματοοικονομικό κόστος ύψους € 21 εκατ. (προ φόρων) που οφείλεται στο κόστος προεξόφλησης του αντιλογισμού για το πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης που έλαβε χώρα το 2005-2006.

ΧΡΗΜΑΤΟΡΡΟΕΣ ΟΜΙΛΟΥ
Οι χρηματορροές του Ομίλου από λειτουργικές δραστηριότητες μειώθηκαν κατά 3,6% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2008 και ανήλθαν σε € 310,8 εκατ., κυρίως σαν αποτέλεσμα του χρόνου αποπληρωμής των τόκων δανείων σχετικών με την εξαγορά των μειοψηφιών της COSMOTE. Οι χρηματορροές από λειτουργικές δραστηριότητες προ πληρωμής τόκων και φορών αυξήθηκαν κατά 24,3% από € 358,7 εκατ. το Α’ τρίμηνο του 2008 σε € 446,0 εκατ. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στην καλύτερη διαχείριση των πιστώσεων και των απαιτήσεων στο τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο πέρσι. Τέλος, στο Α’ τρίμηνο του 2009, ο ΟΤΕ επιβαρύνθηκε και με πληρωμές περίπου € 11 εκατ. που σχετίζονται με τα προαναφερθέντα προγράμματα πρόωρης αποχώρησης στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδος.

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΑΓΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία κατά το Α’ τρίμηνο του 2009 ανήλθαν σε € 221,4 εκατ., αυξημένες κατά 59,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008, μεταξύ άλλων και λόγω υψηλότερων επενδύσεων σε πάγια στις δραστηριότητες κινητής τηλεφωνίας και στη σταθερή τηλεφωνία Ρουμανίας. Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία της ΟΤΕ Α.Ε., της Romtelecom και των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας ανήλθαν σε € 50,3 εκατ., € 45,4 εκατ. και € 117,4 εκατ. αντίστοιχα.

ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ
Στις 31 Μαρτίου 2009, ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου παρέμενε στα ίδια επίπεδα με το τέλος του 2008 και ανήλθε σε € 6.045,1 εκατ. Ο καθαρός δανεισμός ανήλθε σε € 4.584,6 εκατ. μειωμένος κατά 0,8% από το τέλος του 2008.

Περίπου € 181 εκατ. είναι τοποθετημένα σε υψηλής ρευστότητας, βραχυπρόθεσμα κρατικά ομόλογα. Αν προστεθεί αυτό το ποσό στα ταμειακά διαθέσιμα και ταμειακά ισοδύναμα, ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου στις 31 Μαρτίου 2009 ανερχόταν σε € 4.403,6 εκατ. πέφτοντας κάτω από τα επίπεδα των € 4,500 εκατ. για πρώτη φορά μετά από την εξαγορά των μειοψηφιών της COSMOTE. Σε σύγκριση με το Δεκέμβριο του 2008, ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε κατά σχεδόν € 110 εκατ. ως αποτέλεσμα ισχυρών χρηματορροών.

1. ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ - ΟΤΕ Α.Ε.

Τα Αποτελέσματα της ΟΤΕ Α.Ε. κατά το Α’ τρίμηνο του 2009, διαμορφώθηκαν ως εξής:

Κατά το Α’ τρίμηνο του 2009, τα έσοδα από μηνιαία πάγια τέλη συνέχισαν να μειώνονται, αντανακλώντας την απώλεια γραμμών PSTN. Ο ρυθμός μείωσης των εσόδων από κλήσεις σταθερό προς κινητό επιταχύνθηκε, οδηγούμενος από περαιτέρω ριζικές μειώσεις στα τέλη διασύνδεσης σταθερό προς κινητό που επέβαλε η Ρυθμιστική Αρχή και εφαρμόστηκαν από τις αρχές του έτους.

Τα έσοδα από διεθνείς κλήσεις επηρεάστηκαν αρνητικά από μία σημαντική μείωση στις τιμές, που εφαρμόστηκε ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές, με δεδομένη τη μείωση στις τιμές περιαγωγής στην κινητή τηλεφωνία. Τα έσοδα από υπηρεσίες ADSL αυξήθηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο. Τα έσοδα από υπηρεσίες LLU συνέχισαν να αυξάνονται, ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης αύξησης των τοπικών βρόχων. Τα έσοδα από τέλη διασύνδεσης μειώθηκαν κατά το Α’ τρίμηνο του 2009 κυρίως λόγω μειωμένης κίνησης στη χονδρική. Τα έσοδα από μισθωμένες γραμμές μειώθηκαν στο τρίμηνο κυρίως λόγω αυξημένου ανταγωνισμού σε αυτή την αγορά, καθώς εταιρίες υιοθετούν εναλλακτικές βασισμένες σε VoIP.

Ο ρυθμός απώλειας γραμμών PSTN και ISDN κατά το τρίμηνο παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητος σε σχέση με το Δ’ τρίμηνο του 2008, αντανακλώντας εν μέρει τις προσπάθειες του ΟΤΕ -κυρίως μέσω εξειδικευμένου call center- να βελτιώσει τη συγκράτηση πελατών.

Στο τέλος Μαρτίου 2009, η συνολική αγορά ADSL στην Ελλάδα ξεπέρασε το 1,8 εκατ. συνδρομητές από σχεδόν 1,3 εκατ. ένα χρόνο πριν, μια αύξηση 42%. Οι καθαρές νέες ευρυζωνικές συνδέσεις ξεπέρασαν τις 150.000 στο τρίμηνο, η μεγαλύτερη τριμηνιαία αύξηση από το Δ’ τρίμηνο του 2007. Οι πελάτες ADSL (χονδρικής & λιανικής) στο δίκτυο του ΟΤΕ ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο.

Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ορισμένοι ανταγωνιστές αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους ως αποτέλεσμα επιθετικών στρατηγικών marketing προσφέροντας τιμές πολύ συχνά κάτω του κόστους. Κατά το Α’ τρίμηνο του 2009, συνεχίστηκε και η διαδικασία συγκέντρωσης της αγοράς με κάποιους από τους μικρότερους ανταγωνιστές να ενώνουν τις δυνάμεις τους. Ο ΟΤΕ χαιρετίζει αυτού του είδους τις εξελίξεις, οι οποίες θα οδηγήσουν σε μία πιο βιώσιμη και ορθολογική αγορά.

Το μερίδιο του ΟΤΕ στην αγορά λιανικής ADSL παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο κατά το Α’ τρίμηνο του 2009. Με σχεδόν 75.000 νέους συνδρομητές ADSL λιανικής κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ο ΟΤΕ διατήρησε το μερίδιό του στην ευρυζωνική αγορά πάνω από το στόχο του 50%. Λόγω ρυθμιστικών περιορισμών στην τιμολογιακή του πολιτική, ο ΟΤΕ ανταγωνίζεται κυρίως με βάση την ανώτερη ποιότητα των προϊόντων του και την τεχνική υποστήριξη που προσφέρει.

Το ποσοστό νέων συνδρομητών στα προπληρωμένα πακέτα conn-x talk (που προσφέρουν απεριόριστες αστικές και υπεραστικές κλήσεις και ευρυζωνική σύνδεση στο internet) παρέμεινε υψηλό και σε αυτό το τρίμηνο. Σήμερα, περισσότερο από το 35% των πελατών conn-x διαθέτει ένα από τα προπληρωμένα πακέτα conn-x talk.

Το Φεβρουάριο, ο ΟΤΕ ανακοίνωσε την πλήρη εμπορική διάθεση της πρότασής του για IPTV. Το conn-x TV διατίθεται αρχικά σε 5 μεγάλες πόλεις, με τις πρώτες ενδείξεις να είναι ενθαρρυντικές. Ο ΟΤΕ έχει ξεκινήσει μία εκτενή εκστρατεία ενημέρωσης για το conn-x TV, ενώ παράλληλα εμπλουτίζει συνεχώς την υπηρεσία με νέα κανάλια και περιεχόμενο στις υπηρεσίες Video-on-demand.

Τα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν κατά 39,2% σε σύγκριση με το Α’ τρίμηνο του 2008, στα €333,7 εκατ. Η μείωση αυτή οφείλεται βασικά στον αντιλογισμό ύψους € 201,9 εκατ. που σχετίζεται με το πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης που έλαβε χώρα το 2005-2006. Το Μάρτιο του 2009, το Ελληνικό Δημόσιο συνεισέφερε το 4% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΤΕ στο ΙΚΑ, χρηματοδοτώντας μέρος του προγράμματος εθελούσιας αποχώρησης.
 
Ο ΟΤΕ είχε εγγράψει το σύνολο του κόστους του προγράμματος στα οικονομικά αποτελέσματα του 2005. Το κόστος από προγράμματα πρόωρης αποχώρησης προσωπικού κατά το Α’ τρίμηνο του 2009 ανήλθε σε € 11 εκατ., αντανακλώντας το πρόγραμμα αποχώρησης με κίνητρα που ανακοινώθηκε νωρίτερα φέτος και απευθύνεται σε 180 εργαζόμενους. Εξαιρουμένων των δαπανών και αντιλογισμών από προγράμματα πρόωρης αποχώρησης προσωπικού, τα λειτουργικά έξοδα θα είχαν ανέλθει σε € 524,6 εκατ., 2,2% χαμηλότερα σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2008.

Το προσωπικό της σταθερής τηλεφωνίας στην Ελλάδα ανήλθε σε 12.086 στο τέλος του Α’ τριμήνου του 2009. Τα έξοδα μισθοδοσίας (συμπεριλαμβανομένων των προβλέψεων για αποζημιώσεις συνταξιοδοτήσεων και λογαριασμό νεότητας) αυξήθηκαν κατά 10,4% στα € 199 εκατ. αντανακλώντας αυξήσεις στη μισθοδοσία.

Τα λοιπά λειτουργικά έξοδα διαμορφώθηκαν στα € 114,4 εκατ., αυξημένα κατά 2,3% από € 111,8 εκατ. στο Α’ τρίμηνο του 2008, κυρίως λόγω αυξημένου κόστους επισκευών και συντήρησης, αμοιβών τρίτων και παροχών τρίτων. Η αύξηση μετριάστηκε από την συγκράτηση άλλων λοιπών εξόδων (προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις, διαφημιστικές δαπάνες). Κατά το Α’ τρίμηνο του έτους, η εταιρία προχώρησε στη διακοπή λειτουργίας περίπου 100 καταστημάτων της με ελάχιστη ή μηδενική εμπορική δραστηριότητα, ενώ παράλληλα ενίσχυσε άλλα δίκτυα διανομής (call centers, ηλεκτρονικό κατάστημα κλπ.).

2. ΚΙΝΗΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΗΣ ΒΑΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ COSMOTE

Κατά τη διάρκεια ενός τριμήνου με πολλές προκλήσεις, η COSMOTE κατόρθωσε να ενισχύσει τα έσοδα από υπηρεσίες κατά 3,2%, σε € 627,8 εκατ. και να διατηρήσει σταθερή την κερδοφορία EBITDA σε σχέση με πέρυσι. Τα συνολικά έσοδα σημείωσαν κάμψη κατά 4,1%, στα € 716,4 εκατ., επηρεασμένα από τις μειωμένες πωλήσεις συσκευών και αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας.

Οι προμήθειες και οι πωλήσεις των συσκευών μεταφέρονται σταδιακά σε επίπεδο μητρικής εταιρίας, μετά από την εφαρμογή μοντέλου κεντρικής διαχείρισης από την αρχή της χρονιάς, με στόχο τη βελτιστοποίηση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της εταιρείας και την αποτελεσματικότερη διανομή.

Ως αποτέλεσμα, τα συνολικά έσοδα της COSMOTE Ελλάδος επηρεάστηκαν θετικά, ενώ αντίστοιχα περιορίστηκαν τα έσοδα της ΓΕΡΜΑΝΟΣ. Η τελευταία σταμάτησε κάποιες δευτερεύουσες δραστηριότητες εμπορίας συσκευών, δίνοντας έμφαση στην πώληση προϊόντων και υπηρεσιών της COSMOTE, αλλά και στη χονδρική πώληση προϊόντων καρτοκινητής. Και για το λόγο αυτό, η συνεισφορά της ΓΕΡΜΑΝΟΣ στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της COSMOTE ήταν καταλυτική, προσελκύοντας νέους πελάτες, ειδικά στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, και συμβάλλοντας στις οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου.

Η κερδοφορία EBITDA, στα € 240,2 εκατ. το Α’ τρίμηνο του 2009, διατηρήθηκε σταθερή σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με το περιθώριο EBITDA να ενισχύεται κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτό επιτεύχθηκε παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, τον εξαιρετικά εντεινόμενο ανταγωνισμό και τις σημαντικές ρυθμιστικές πιέσεις σε αρκετές αγορές που οδήγησαν σε μεγάλες μειώσεις στα τέλη διασύνδεσης.

Η πελατειακή βάση της COSMOTE ενισχύθηκε κατά 25,6% σε σχέση με πέρσι, ενώ οι καθαρές νέες συνδέσεις για το τρίμηνο ανήλθαν σε 675.000 περίπου, με τη συνολική πελατειακή βάση να διαμορφώνεται σε 20,7 εκατομμύρια. Η COSMOTE εξακολουθεί να προσελκύει την πλειονότητα των νέων συνδέσεων στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, ενισχύοντας περαιτέρω το μερίδιο αγοράς της και θέτοντας τις βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη.

Στην Ελλάδα, το περιθώριο EBITDA της COSMOTE διαμορφώθηκε το Α’ τρίμηνο του 2009 σε 36,9%, μειωμένο κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2008, αποτέλεσμα των αυξημένων πωλήσεων συσκευών και αξεσουάρ στο πλαίσιο του μοντέλου κεντρικής διαχείρισης που αναφέρθηκε παραπάνω, των υψηλότερων εξόδων marketing, των ανταγωνιστικών πιέσεων στις τιμολογιακές χρεώσεις και των νέων τελών διασύνδεσης.

Οι επιθετικές μειώσεις χρεώσεων, που εκκίνησαν από τον ανταγωνισμό, βρήκαν την COSMOTE να ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στην αγορά το Α’ τρίμηνο, με τα έσοδα και τα περιθώρια της εταιρείας, όμως, να επηρεάζονται. Η κερδοφορία EBITDA της COSMOTE Ρουμανίας διατήρησε την ανοδική της δυναμική και διαμορφώθηκε στα € 13 εκατ., όταν το αντίστοιχο περσινό διάστημα σημείωνε απώλειες € 7,7 εκατ. Το περιθώριο EBITDA της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 13,3%. Στη Βουλγαρία, η κερδοφορία EBITDA της GLOBUL ενισχύθηκε το Α’ τρίμηνο του 2009 κατά 2,7%, στα € 41,4 εκατ. Τέλος, το περιθώριο κερδοφορίας EBITDA της AMC μειώθηκε κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες και διαμορφώθηκε σε 62,1%, ως αποτέλεσμα, κατά κύριο λόγο, της εντεινόμενης ρύθμισης.

Ελλάδα – COSMOTE

Το Α’ τρίμηνο του 2009, η COSMOTE συνέχισε να ενισχύει το μερίδιο αγοράς της, προσελκύοντας 518.000 καθαρές νέες συνδέσεις, τις περισσότερες σε επίπεδο τριμήνου τα τελευταία τρία χρόνια, με το σύνολο των πελατών της να ανέρχεται σε € 8,4 εκατ., αυξημένο κατά 29% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2008. Διαθέτοντας την μεγαλύτερη πελατειακή βάση, η COSMOTE εισέπραξε το μεγαλύτερο όφελος από τον υψηλό ανταγωνισμό των χρεώσεων κυρίως στην κίνηση εντός δικτύου (on-net traffic).

Οι συνδρομητές συμβολαίου αυξήθηκαν κατά 8,6% σε ετήσια βάση, αποτελώντας το 27% περίπου της πελατειακής βάσης της εταιρείας, ενώ οι πελάτες καρτοκινητής στο τέλος του Α’ τριμήνου 2009 είχαν αυξηθεί κατά 38,2% σε σχέση με πέρσι. Για ακόμη μια φορά, εκτιμάται ότι η COSMOTE προσέλκυσε το Α’ τρίμηνο του 2009 την πλειονότητα των καθαρών νέων συνδέσεων, τόσο συμβολαίου όσο και καρτοκινητής, επωφελούμενη από το ισχυρό δίκτυο διανομής, το άρτιο τηλεπικοινωνιακό της δίκτυο και τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες που παρέχει στον πελάτη. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς της COSMOTE διαμορφώθηκε σε 43% περίπου.

Το Α’ τρίμηνο του 2009 ήταν γεμάτο προκλήσεις για την Ελλάδα, με δεδομένα τον εντονότερο ανταγωνισμό των τελευταίων ετών στις χρεώσεις, την κατά 20% μείωση των τελών τερματισμού και την τρέχουσα οικονομική συγκυρία. Σε αυτό το περιβάλλον, η COSMOTE για μία ακόμη φορά ξεπέρασε τις τάσεις της αγοράς ενισχύοντας τα συνολικά της έσοδα κατά 4,4% σε € 443,0 εκατ., αν και τα έσοδα από υπηρεσίες μειώθηκαν κατά 3,4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά τις σημαντικές μειώσεις των χρεώσεων το Α’ τρίμηνο, λόγω ανταγωνισμού, τα έσοδα από εξερχόμενη κίνηση ενισχύθηκαν κατά 2%, με τη μείωση των συνολικών εσόδων από υπηρεσίες να οφείλεται κυρίως στην πτώση των εσόδων από εισερχόμενη κίνηση κατά 23%, λόγω της μείωσης των τελών τερματισμού, της τάσης ενίσχυσης της κίνησης εντός δικτύου και της μείωσης των εσόδων περιαγωγής κατά 20%.

Στα τέλη του Α’ τριμήνου, οι πελάτες υπηρεσιών κινητού ευρυζωνικού internet της COSMOTE ανήλθαν σε 126 χιλιάδες και τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων (εξαιρουμένων των SMS) εξακολούθησαν να ενισχύονται με εντυπωσιακούς ρυθμούς, αντισταθμίζοντας εν μέρει τις τιμολογιακές και ρυθμιστικές πιέσεις.

Κατά το τρίμηνο, η COSMOTE επένδυσε σημαντικά στη διαφημιστική επικοινωνία για την ενδυνάμωση της εταιρικής της εικόνας. Παρά την πίεση που σημειώθηκε στα έσοδα από υπηρεσίες, η COSMOTE συνέχισε την επένδυσή της στην αγορά (marketing και εξυπηρέτηση πελατών), με στόχο τη διαμόρφωση των κατάλληλων προϋποθέσεων ώστε να είναι η κύρια ωφελημένη, όταν η αγορά ανακάμψει.

Ως αποτέλεσμα, η κερδοφορία EBITDA μειώθηκε κατά 6,8% το Α’ τρίμηνο του 2009 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, αποτέλεσμα των αυξημένων εμπορικών εξόδων, των μειωμένων εσόδων από υπηρεσίες, αλλά και ταυτόχρονα της μείωσης των εξόδων, κυρίως σε ό,τι αφορά τα κόστη τηλεπικοινωνιακού δικτύου.

Ο δείκτης μικτού AMOU για το Α’ τρίμηνο του 2009 αυξήθηκε κατά 13% σε σύγκριση με το Α’ τρίμηνο του 2008 και διαμορφώθηκε σε 200 λεπτά, συνεχίζοντας την τάση των προηγούμενων τριμήνων και οδηγούμενος κυρίως από το AMOU της καρτοκινητής που αυξήθηκε κατά σχεδόν 62% λόγω των επιθετικών προσφορών για κίνηση εντός δικτύου.
Ο δείκτης μικτού ARPU για το Α’ τρίμηνο του 2009 διαμορφώθηκε σε € 18,3 -μειωμένος κατά περίπου 24% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2008- ως αποτέλεσμα κυρίως της μείωσης του ARPU καρτοκινητής. Παράλληλα, η μικρή μείωση στο ARPU συμβολαίων, οφείλεται κυρίως στη μείωση των τελών εισερχόμενης κίνησης, καθώς και στην ανταπόκριση των πελατών στις προσφορές υπηρεσιών δεδομένων, όπου το ARPU είναι σε γενικές γραμμές χαμηλότερο.

Αλβανία – AMC

Κατά το Α’ τρίμηνο του 2009, η AMC προσέλκυσε περίπου 9.500 καθαρές νέες συνδέσεις, με την πελατειακή της βάση να διαμορφώνεται στο τέλος του τριμήνου σε περίπου 1,4 εκατομμύρια, αυξημένη κατά 14,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η επιβράδυνση στα έσοδα της AMC, συγκριτικά με το A’ τρίμηνο του 2008 οφείλεται κυρίως στις νέες ρυθμίσεις που επιβλήθηκαν στις τιμές χονδρικής και λιανικής, καθώς και στον αυξημένο ανταγωνισμό με την είσοδο τρίτου παρόχου στην αγορά της Αλβανίας. Το περιθώριο EBITDA της AMC παρέμεινε ισχυρό, στο 62,1%.

Βουλγαρία - GLOBUL

Η GLOBUL αύξησε τους συνδρομητές συμβολαίου κατά 15,8%, σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2008, με το σύνολο των πελατών συμβολαίου της εταιρείας να ανέρχεται πλέον σε 2,1 εκατ., αποτελώντας το 51,4% της πελατειακής της βάσης. Αντίθετα, οι πελάτες καρτοκινητής μειώθηκαν κατά 7% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2008, αποτέλεσμα του εξορθολογισμού αυτού του τομέα της αγοράς. Η συνολική πελατειακή βάση της εταιρείας στο τέλος του Α’ τριμήνου του 2009 διαμορφώθηκε σε περίπου 4 εκατομμύρια, ενισχυμένη κατά 3,5% σε ετήσια βάση.

Η μείωση του περιθωρίου EBITDA της GLOBUL είναι αποτέλεσμα της αύξησης των πωλήσεων συσκευών και αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας -με χαμηλότερα περιθώρια κερδοφορίας- μετά από την εφαρμογή κεντρικής διαχείρισης των συσκευών σε συνεργασία με τη ΓΕΡΜΑΝΟΣ Βουλγαρίας.

Ο δείκτης μικτού AMOU της GLOBUL για το Α’ τρίμηνο του 2009 ανήλθε σε 112 λεπτά, αυξημένος κατά 9,1% περίπου σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2008, ως αποτέλεσμα της ενίσχυσης του AMOU καρτοκινητής (+40,6%) και της σταθερής τάσης ενίσχυσης των πελατών συμβολαίου. Ο δείκτης μικτού ARPU, λίγο πάνω από τα € 8, μειώθηκε κατά 3,9% περίπου, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ρουμανία – COSMOTE Ρουμανίας

Η COSMOTE Ρουμανίας ενίσχυσε περαιτέρω την κερδοφορία EBITDA, στα € 13 εκατ. για το Α’ τρίμηνο του 2009, ενώ αύξησε τα συνολικά έσοδα κατά 84% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Εκτιμάται ότι η COSMOTE Ρουμανίας θα συνεχίσει να βελτιώνει περαιτέρω τις επιδόσεις της το 2009, ενισχύοντας δυναμικά τα αποτελέσματα του Ομίλου.

Το Α’ τρίμηνο, η COSMOTE προσέλκυσε περισσότερες από 212.000 καθαρές νέες συνδέσεις, από τις οποίες οι 108.000 είναι συνδέσεις συμβολαίου. Η πελατειακή βάση διαμορφώθηκε σε 6,1 εκατ., με την εταιρεία να αυξάνει σταθερά τους πελάτες συμβολαίου, στο 20% επί του συνόλου των πελατών. Η σύνθεση της πελατειακής βάσης και κυρίως η σύνθεση των νέων συνδέσεων καταδεικνύει την επιτυχία της COSMOTE στον τομέα των συμβολαίων, μετά την έμφαση που είχε δοθεί τα πρώτα χρόνια στην καρτοκινητή. Με μερίδιο αγοράς που ήδη ξεπερνά το 20%, η COSMOTE Ρουμανίας θα συνεχίσει να σημειώνει εντυπωσιακή πορεία στην αγορά και δυναμικές οικονομικές επιδόσεις.

Ο δείκτης μικτού ARPU για το Α’ τρίμηνο του 2009 διαμορφώθηκε σε € 5,2, ενισχυμένος κατά 5,6% σε ετήσια βάση, καθώς εξακολούθησε να επηρεάζεται από τα χαμηλά έσοδα ανά πελάτη καρτοκινητής, με τις χαμηλές χρεώσεις εντός δικτύου να αποτελούν κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς. Τα έσοδα από εξερχόμενη κίνηση των πελατών συμβολαίου ενισχύθηκαν κατά 70% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2008, ενώ τα έσοδα από την καρτοκινητή κατά 67%.

πΓΔΜ – COSMOFON

Στα τέλη του Α’ τριμήνου του 2009, υπεγράφησαν οι συμφωνίες με την Telekom Slovenije για τη μεταβίβαση του 100% της COSMOFON MOBILE TELECOMMUNICATIONS AD SKOPJE, μέσω της πώλησης της 100% θυγατρικής της COSMOTE, OTE MTS HOLDING B.V., καθώς και της GERMANOS TELECOM AD SKOPJE (GTS).

ΓΕΡΜΑΝΟΣ

Το Α’ τρίμηνο του 2009, η ΓΕΡΜΑΝΟΣ συνεισέφερε 571.661 καθαρές νέες συνδέσεις σε επίπεδο Ομίλου COSMOTE, προσελκύοντας το 86% των καθαρών νέων συνδέσεων σε όλες τις χώρες (εκτός Αλβανίας) για το τρίμηνο. Ο ρόλος της ΓΕΡΜΑΝΟΣ υπήρξε καταλυτικός για την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς και για την περαιτέρω ανάπτυξη της COSMOTE, ιδίως σε Ελλάδα και Ρουμανία. Η αυξανόμενη συνεισφορά της ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε νέους πελάτες είναι ένας από τους κύριους παράγοντες της εξαιρετικής πορείας της COSMOTE σε αυτές τις αγορές και, κατά συνέπεια, της ενίσχυσης των οικονομικών επιδόσεων του Ομίλου.

Με στρατηγικό στόχο την προσέλκυση πελατών, ως το βασικό δίκτυο διανομής, η ΓΕΡΜΑΝΟΣ εξακολουθεί να προσθέτει επιπλέον αξία στον Όμιλο. Ο κύκλος εργασιών της ΓΕΡΜΑΝΟΣ το Α’ τρίμηνο ανήλθε σε € 195,5 εκατ., με την κερδοφορία EBITDA της ΓΕΡΜΑΝΟΣ να διαμορφώνεται σε € -0,9 εκατ. για την ίδια περίοδο. Η αλλαγή στις δραστηριότητες της ΓΕΡΜΑΝΟΣ, με τις προμήθειες και τις πωλήσεις συσκευών να μεταφέρονται σταδιακά σε επίπεδο μητρικής εταιρίας, την παύση ορισμένων δευτερευουσών δραστηριοτήτων εμπορίας συσκευών και τη σταδιακή λειτουργική ενοποίηση επιμέρους μονάδων στην COSMOTE, οδηγεί σε σημαντικές αλλαγές στα μεγέθη της εταιρείας.

3. ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ - ROM TELECOM

Στα τέλη του 2008, η Ρουμανική οικονομία, υπέστη επιπτώσεις από τη σημαντική υποτίμηση του τοπικού νομίσματος, με σχεδόν 16% μείωση σε σχέση με το ευρώ στο χρονικό διάστημα από το Σεπτέμβριο 2008 έως το Φεβρουάριο 2009, καθώς και από την παγκόσμια οικονομική κρίση. Δείγματα σταθεροποίησης εμφανίστηκαν τον Μάρτιο 2009, μετά τις επιτυχείς διαπραγματεύσεις με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και μια σχετική ενδυνάμωση του νομίσματος.

Σε αυτό το περιβάλλον, o κύκλος εργασιών της Romtelecom το A’ τρίμηνο του 2009 μειώθηκε κατά 8,1% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2008. Οι βασικοί λόγοι για αυτή τη μείωση στα έσοδα ήταν η κατά 12,3% μείωση στις παραδοσιακές υπηρεσίες τηλεφωνίας, αποτέλεσμα που οφείλεται στον συνδυασμό μιας 10% μείωσης του ARPU, καθώς και στην απώλεια 2,9% γραμμών.

Μολονότι η εταιρεία τιμολογεί σε ευρώ, η χρονική διαφορά ανάμεσα στη χρέωση των πελατών και στην αποτύπωση των εσόδων, σε συνδυασμό με τις αρνητικές συναλλαγματικές ισοτιμίες Ron/EURO, προκάλεσαν 5,4% μείωση στα έσοδα υπηρεσιών φωνής και 6,6% μείωση στα έσοδα από υπηρεσίες ADSL, με μια αρνητική συνέπεια € 6,8 εκατ. στα τριμηνιαία έσοδα. Τα έσοδα από τη χονδρική μειώθηκαν κατά 27%, λόγω μείωσης 15% στην κίνηση διέλευσης, αλλά και ως αποτέλεσμα του εφάπαξ διακανονισμού με έναν πάροχο κινητής τηλεφωνίας, ο οποίος είχε οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων κατά το Α’ τρίμηνο 2008.

Στρατηγικός στόχος της Romtelecom είναι η αντιστάθμιση της απώλειας εσόδων στη σταθερή τηλεφωνία με αύξηση του μεριδίου αγοράς της στους νέους αναπτυσσόμενους τομείς της ευρυζωνικότητας και της δορυφορικής τηλεόρασης. Στοχεύει στην αύξηση των πηγών εσόδων από διάφορες υπηρεσίες (PSTN, ADSL, TV), μετριάζοντας έτσι τις συνέπειες από τη μείωση εσόδων από τους πελάτες της παραδοσιακής τηλεφωνίας. Αυτή η στρατηγική έχει αποδειχθεί επιτυχής, καθώς η Romtelecom αύξησε κατά 10% τους διακριτούς συνδρομητές των υπηρεσιών κάθε είδους συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008 (4.358.817 διακριτοί συνδρομητές υπηρεσιών κατά το Α’ τρίμηνο 2009 έναντι 3.954.289 διακριτών συνδρομητών κατά το Α’ τρίμηνο 2008).

Ως αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών, οι απώλειες συνδρομητών περιορίστηκαν σε μόλις 1,5%. Οι πελάτες ADSL αυξήθηκαν κατά 56% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο 2008, ενώ η διείσδυση έφτασε το 24% του συνόλου των συνδρομητών PSTN και τα έσοδα αυξήθηκαν 46% από τις αρχές της χρονιάς. Αντίστοιχα, ο αριθμός των συνδρομητών δορυφορικής τηλεόρασης αυξήθηκε κατά 50% και έφτασε σε σχεδόν 750.000, αντανακλώντας τη διείσδυση κατά 25% στις συνδέσεις PSTN και αυξάνοντας τα έσοδα κατά 67%. Επιπροσθέτως, οι προσπάθειες της εταιρείας όσον αφορά στην εξυπηρέτηση εταιρικών πελατών για την κάλυψη των αναγκών μεταφοράς μεγάλου όγκου δεδομένων, με εξειδικευμένα προϊόντα υψηλού περιθωρίου κέρδους, οδήγησε σε μια αύξηση των συνδέσεων VPN κατά 42% και σε μια αύξηση των εσόδων από υπηρεσίες VPN κατά 33%.

Τα λειτουργικά έξοδα το Α’ τρίμηνο 2009, προ φόρων και αποσβέσεων, ήταν χαμηλότερα κατά 22% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2008, κυρίως λόγω μιας δεκαπλάσιας μείωσης στις δαπάνες μισθοδοσίας (€ 29.6 εκατ. το Α’ τρίμηνο 2008) και μιας μείωσης 16% στο προσωπικό σε σχέση με το τέλος του Α’ τριμήνου 2008. Σύμφωνα με το σχέδιο μετασχηματισμού της RomTelecom, τα μέτρα που στοχεύουν στον έλεγχο των δαπανών και στην ενίσχυση της αποδοτικότητας συνεχίζονται και το 2009. Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώθηκε η μείωση 200 θέσεων εργασίας με εφαρμογή από την 1η Απριλίου 2009.

Απεικονίζοντας αυτές τις προσπάθειες, το EBITDA για το Α’ τρίμηνο 2009 αυξήθηκε κατά 33.2% έναντι της ίδιας περιόδου το 2008. Κυρίως λόγω της υποτίμησης του τοπικού νομίσματος (- 14% μεταξύ Α’ τριμήνου 2008 και Α’ τριμήνου 2009), οι φόροι και οι αποσβέσεις μειώθηκαν κατά € 9.4 εκατ. σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2008. Το προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA μειώθηκε ελαφρά κατά τη διάρκεια της περιόδου.

Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η εταιρεία ολοκλήρωσε την πρώτη φάση εξάπλωσης των δικτύων CDMA -μία τεχνολογία που επιτρέπει στην εταιρεία να έχει πρόσβαση στην αγορά του mobile broadband- και ακολούθησε η εμπορική διάθεση στις 6 Απριλίου 2009. Επιπλέον, ενδυναμώθηκε η δυνατότητα προσφοράς υπηρεσιών που συνδυάζουν την πληροφορική και τις τηλεπικοινωνίες σε εταιρικούς πελάτες. Αυτές οι ενέργειες αποτελούν μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της Romtelecom για την αντιστάθμιση της μείωσης από παραδοσιακές υπηρεσίες τηλεφωνίας με την προσφορά μιας μεγάλης ποικιλίας υπηρεσιών τόσο για οικιακούς όσο και για επιχειρησιακούς πελάτες της.

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Τα έσοδα του Ομίλου OTE επηρεάστηκαν από τις ανταγωνιστικές, ρυθμιστικές και οικονομικές εξελίξεις σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιούμαστε. Σε αυτό το ταχύτατα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, είναι πολύ δύσκολο να γίνουν ακριβείς προβλέψεις σχετικά με την εξέλιξη των εσόδων. Η Διοίκηση θα εστιάσει την προσοχή της κυρίως στο περιθώριο EBITDA του Ομίλου. Το προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA του Ομίλου αναμένεται να επηρεαστεί θετικά τα επόμενα τρίμηνα, από την επίδραση της αποχώρησης των επιπλέον περίπου 600 εργαζομένων από το πρόγραμμα πρόωρης αποχώρησης στην σταθερή τηλεφωνία Ελλάδος (2005-2006), καθώς και τις χαμηλότερες δαπάνες για marketing και διαφήμιση σε όλο τον Όμιλο.

ΓΕΓΟΝΟΤΑ A΄ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2009

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΡΑ
Ο ΟΤΕ ανακοίνωσε ότι υπογράφηκε συλλογική σύμβαση εργασίας (αποχώρηση με κίνητρα) από την Διοίκηση της εταιρείας και την ΟΜΕ-ΟΤΕ σύμφωνα με την οποία, στους υπαλλήλους που θεμελιώνουν δικαίωμα άμεσης λήψης σύνταξης έως τις 30 Δεκεμβρίου 2009, δίνονται κίνητρα αποχώρησης. Οι εργαζόμενοι που μπορούν να κάνουν χρήση του δικαιώματος, έπρεπε να έχουν καταθέσει τις αιτήσεις τους έως τις 16 Φεβρουαρίου 2009. Το εκτιμώμενο συνολικό κόστος ανέρχεται σε € 11 εκατ. και περιλαμβάνεται στα αποτελέσματα του Α’ τριμήνου 2009.

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
Πραγματοποιήθηκε Έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μετόχων του ΟΤΕ, η οποία είχε αναβληθεί. Κατά τη διάρκεια της Συνέλευσης ήταν παρόντες μέτοχοι που εκπροσωπούσαν το 50,00% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου και -σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη- συζητήθηκαν το πρώτο και το πέμπτο Θέμα της ημερήσιας διάταξης. Ειδικότερα εγκρίθηκε η τροποποίηση των άρθρων 8 (Διοικητικό Συμβούλιο), 9 (Εκλογή Σύνθεση και Θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου) 10 (Συγκρότηση και Λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου) και 12 (Διευθύνων Σύμβουλος) του ισχύοντος Καταστατικού και ανακοινώθηκε ο ορισμός του κου Λεωνίδα Κορρέ, ως ανεξάρτητου μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου στη θέση του κ. Νικόλαου Στεφάνου, ο οποίος υπέβαλε τη παραίτησή του στις 26 Ιουνίου 2008. Στη συνέχεια, σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, και σε συνέχεια της υποβολής παραίτησης εκ μέρους των μελών του κ.κ. Ηλ. Γούναρη, Λ. Κορρέ, Γ. Μπήτρου και Γ. Τζοβλά, το Δ.Σ. αποφάσισε και εξέλεξε προσωρινά τέσσερα νέα μέλη σε αντικατάσταση των παραιτηθέντων, για το υπόλοιπο της θητείας εκάστου αυτών και με την ιδιότητα εκάστου αυτών. Τα νέα μέλη είναι τα εξής: κ. Μίχαλος Κωνσταντίνος του Χρήστου, Δρ. Μπενόπουλος Ιωάννης του Βασιλείου, Dr. Copp Kevin του Foy Donald και Dr. Walter Martin του Josef.

ΔΙΑΘΕΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ CONN-X TV – IPTV ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΟΤΕ
Ο ΟΤΕ προσφέρει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε ευρεία κλίμακα την υπηρεσία conn-x TV για την παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου, μέσω πλατφόρμας IPTV. Το conn-x TV είναι η πιο προηγμένη τεχνολογικά, μορφή μετάδοσης τηλεοπτικού σήματος μέσω της απλής τηλεφωνικής πρίζας και της ευρυζωνικής σύνδεσης. Οι καταναλωτές, παρακολουθούν τηλεοπτικά κανάλια με ψηφιακή εικόνα, ενώ με τις υπηρεσίες FilmExpress και FilmClub (Video On Demand), έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το περιεχόμενο που επιθυμούν (ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, μουσικά videos, ντοκιμαντέρ, ταξιδιωτικούς οδηγούς κ.α.) και να το παρακολουθήσουν οποιαδήποτε στιγμή θέλουν. Στο πρόγραμμα του conn-x TV περιλαμβάνονται 40 τηλεοπτικά κανάλια.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ADSL ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ
Ο ΟΤΕ προτίθεται να προχωρήσει σε αναβάθμιση των ταχυτήτων ADSL σε όλη τη χώρα, χωρίς πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση, στο πλαίσιο της στρατηγικής του για τη διάδοση της ευρυζωνικότητας. Επενδύοντας συστηματικά στην επέκταση των ευρυζωνικών του υποδομών, ο ΟΤΕ σχεδιάζει την αναβάθμιση των υφιστάμενων ονομαστικών ταχυτήτων ADSL ως εξής: όλες οι συνδέσεις 1 Mbps θα αναβαθμιστούν αυτόματα σε 2 Mbps και όλες οι συνδέσεις 4 Mbps θα αναβαθμιστούν αυτόματα σε 8 Mbps. Με την ολοκλήρωση της παραπάνω αναβάθμισης οι προσφερόμενες ταχύτητες θα είναι οι εξής: 2 Mbps, 8 Mbps, και έως 24 Mbps. Με την έναρξη των αναβαθμίσεων θα ανακοινωθεί και η νέα ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική για το σύνολο των προσφερόμενων ταχυτήτων ADSL από τον ΟΤΕ .

ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΠΟΣΟΣΤΟΥ 4% ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΟΥ ΟΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΤΟ ΙΚΑ
Υπεγράφη η συμφωνία μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΙΚΑ (που έχει απορροφήσει το ΤΑΠ-ΟΤΕ) για την μεταβίβαση του 4% του Μ.Κ. του ΟΤΕ από το κράτος στο ταμείο σύμφωνα με το N. 3371/2005. Η μεταβίβαση έγινε με τιμή 10,3 ευρώ ανά μετοχή.

ΕΚΛΟΓΗ ΝΕΟΥ ΜΕΛΟΥΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΤΕ ανακοίνωσε την εκλογή του κ. Guido Kerkhoff ως μη εκτελεστικού μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου, σε αντικατάσταση του παραιτηθέντος Dr Karl Gerhard Eick, στις 20 Μαρτίου 2009. Ο κ. Guido Kerkhoff, γεννήθηκε το 1967 και κατέχει πτυχίο στην Διοίκηση Επιχειρήσεων. Ξεκίνησε τη καριέρα του το 1995 στην Διεύθυνση Λογιστικής του Ομίλου VEW AG, όπου και παρέμεινε μέχρι το 1996. Από το 1996 έως το 2002 εργάσθηκε στην εταιρεία Bertelsmann AG με πλέον πρόσφατη θέση αυτή του Διευθυντή Έργων, Γενικής Λογιστικής και Ελέγχου. Από τον Απρίλιο του 2002, ο κ. Guido Kerkhoff κατείχε διάφορες Διευθυντικές θέσεις στην Διεύθυνση Χρηματοοικονομικών Θεμάτων της Deutsche Telekom AG, ενώ από τον Ιούνιο του 2006 είναι Διευθυντής των Λογιστικών Υπηρεσιών και Ελέγχου του Ομίλου της Deutsche Telekom. Από την 1η Μαρτίου 2009, ο κ. Guido Kerkhoff είναι επίσης μέλος του Συμβουλίου Εκτελεστικής Διοίκησης της Deutsche Telekom AG για την Νοτιοανατολική Ευρώπη.

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ COSMOTE ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΗΣ COSMOFON
H COSMOTE Κινητές Επικοινωνίες Α.Ε υπέγραψε συμφωνία με την Telekom Slovenije για τη μεταβίβαση του 100% της Cosmofon Mobile Telecommunications AD Skopje και Germanos Telecom AD Skopje. Η μεταβίβαση του 100% της Cosmofon πραγματοποιείται μέσω της πώλησης της 100% θυγατρικής της COSMOTE, OTE MTS HOLDING B.V. Η συνολική αξία της συναλλαγής ανέρχεται σε €190 εκατ. Η συναλλαγή τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών της πΓΔΜ.

ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
Πραγματοποιήθηκε η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μετόχων της ΟΤΕ Α.Ε., κατά τη διάρκεια της οποίας οι μέτοχοι συζήτησαν και αποφάσισαν σχετικά με την τροποποίηση άρθρων του ισχύοντος Καταστατικού, τον ορισμό μελών της Επιτροπής Ελέγχου, την έγκριση αγοράς από την ΟΤΕ Α.Ε. δικών της μετοχών, ενώ ενημερώθηκαν για την αντικατάσταση παραιτηθέντων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.

ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΟΤΕ
Η Διεύθυνση Σχέσεων με Μετόχους κέρδισε βραβεία σε τέσσερεις κατηγορίες στο πλαίσιο του θεσμού των «Ετήσιων Βραβείων Επενδυτικών Σχέσεων» της εταιρείας Capital Link. Ο κ. Δημήτρης Τζελέπης, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Σχέσεων με Μετόχους, ψηφίστηκε ως ο καλύτερος Investor Relations Officer για τους Διεθνείς Επενδυτές και η ομάδα Σχέσεων με Μετόχους του ΟΤΕ, απέσπασε βραβεία για: Καλύτερες Επενδυτικές Σχέσεις από Εταιρεία Μεγάλης Κεφαλαιοποίησης (FTSE-ASE 20), Καλύτερες Επενδυτικές Σχέσεις με Διεθνείς Επενδυτές, Καλύτερες Επενδυτικές Σχέσεις με Χρηματιστηριακές Εταιρείες.

ΒΡΑΒΕΙΟ CR INDEX ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ
Ο ΟΤΕ έλαβε την υψηλότερη διάκριση - Silver για την Εταιρική Υπευθυνότητα κατά την απονομή των βραβείων του πρώτου CR Index στην Ελλάδα. To CR Index είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης και ένας από τους σημαντικότερους διεθνείς δείκτες μέτρησης της απόδοσης των επιχειρήσεων στον τομέα της Εταιρικής Υπευθυνότητας. Χρησιμοποιείται ως εθνικός δείκτης ΕΚΕ σε διάφορες χώρες.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΕΞΑΓΟΡΑΣ ΤΗΣ AMC ΑΠΟ ΤΗΝ COSMOTE
H COSMOTE, θυγατρική του ΟΤΕ κατά 100%, ολοκλήρωσε την διαδικασία απόκτησης του 12,6% ποσοστού κυριότητας του Αλβανικού δημοσίου στην AMC, καθώς η σχετική συμφωνία έλαβε όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις από τις αρμόδιες αρχές της γειτονικής χώρας. Το τίμημα για την απόκτηση του συγκεκριμένου ποσοστού στην AMC ανήλθε σε €48,2 εκατ. Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς η COSMOTE, κατέχει πλέον άμεσα ή έμμεσα (μέσω της 97% θυγατρικής της COSMO-HOLDING ALBANIA S.A) ποσοστό 95% της AMC.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΟΤΕ ΚΑΙ DEUTSCHE TELEKOM
Στο πλαίσιο της παρουσίασης των αποτελεσμάτων Α’ τριμήνου 2009 της Deutsche Telekom, παρουσιάστηκαν οι συνέργειες από τη συνεργασία ΟΤΕ – Deutsche Telekom. Οι τρέχουσες πιθανές ετήσιες συνέργειες έχουν προσδιοριστεί στα € 200 εκατ., τα 2/3 των οποίων θα έχουν προκύψει μέχρι το τέλος του 2010. Το μεγαλύτερο μέρος των πιθανών συνεργειών θα προκύψει από τις προμήθειες, το 1/3 από τις επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία, ενώ ένα ποσοστό 70% του συνόλου σχετίζεται με τις δραστηριότητες της κινητής τηλεφωνίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο