Κατασκευές: Λουκούμι το Fast Track για μεγάλους

Ο νέος νόμος καλείται να άρει τα εμπόδια στην κατασκευή των αυτοχρηματοδοτούμενων οδικών αξόνων - Πίνακες για τις αποτιμήσεις των ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ. Σύγκριση χρηματιστηριακών δεικτών.

Κατασκευές: Λουκούμι το Fast Track για μεγάλους
Ο νέος νόμος καλείται να άρει τα εμπόδια στην κατασκευή των αυτοχρηματοδοτούμενων οδικών αξόνων - Ενδιαφέροντες πίνακες για τις αποτιμήσεις των Ελλάκτωρ , ΓΕΚΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ - Πώς συγκρίνονται οι χρηματιστηριακοί δείκτες με αυτούς των μεγάλων ευρωπαϊκών ομίλων.

Με ικανοποίηση υποδέχτηκαν οι διοικήσεις των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων την κυβερνητική πρόθεση να φέρει προς ψήφιση νομοσχέδιο, το οποίο θα... περνάει στα γρήγορα τα μεγάλου μεγέθους επενδυτικά σχέδια (το αποκαλούμενο και Fast Track).

Και αυτό, γιατί από έναν τέτοιο νόμο όχι μόνο θα μπορούσε να προέλθει νέο κατασκευαστικό έργο σε μια "διψασμένη" για νέες δουλειές αγορά, αλλά επιπλέον θα μπορούσαν να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την προώθηση των αυτοχρηματοδοτούμενων έργων που έχουν ήδη ανατεθεί.

Σύμφωνα με τη Marfin Analysis, η πλειονότητα των αυτοχρηματοδοτούμενων οδικών έργων (Ε-65 προϋπολογισμού 6 δισ. ευρώ, Ιονία Οδός 1,5 δισ. ευρώ, Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα 1,1 δισ., Μαλιακός - Κλειδί 1,2 δισ., Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα 9,2 δισ. ευρώ) αντιμετωπίζει σήμερα σοβαρά προβλήματα.

Ο σκοπός αυτού του νόμου είναι να αντιμετωπιστούν τα παραπάνω προβλήματα και ειδικότερα να επιταχυνθούν οι διαδικασίες που σχετίζονται με τις απαλλοτριώσεις. Δηλαδή, οι απαλλοτριώσεις γης θα προχωρούν στο μέλλον χωρίς προηγουμένως να αναμένεται η δικαστική απόφαση για το ύψος της αποζημίωσης. Οι νομικές διαδικασίες θα τρέχουν παράλληλα με την υλοποίηση της επένδυσης.

"Θεωρούμε τον επερχόμενο νόμο καλό νέο για τους μεγάλους κατασκευαστές, καθώς θα μπορούσε να εξαλείψει τον κίνδυνο που η επενδυτική κοινότητα αντιλαμβάνεται σχετικά με τα αυτοχρηματοδούμενα κατασκευαστικά έργα".

Η εξέλιξη αυτή θεωρείται επίσης σημαντική γιατί τα αυτοχρηματοδούμενα έργα και η δραστηριοποίηση στην ενέργεια αποτελούν μακράν τις δύο πλέον ενδιαφέρουσες δραστηριότητες των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων.

Από τους τρεις παρατιθέμενους πίνακες προκύπτει ότι:

• Στην J&P Άβαξ, σύμφωνα με τη Marfin Analysis, από τα 5,5 ευρώ της τιμής-στόχου (στη σχετική έκθεση προτείνει "αγορά" του τίτλου) μόλις το 0,7 ευρώ είναι υπεύθυνο για το αμιγώς κατασκευαστικό κομμάτι, ενώ στα 4,5 ευρώ ανά μετοχή αποτιμώνται οι συμμετοχές του ομίλου στα αυτοχρηματοδούμενα έργα (Αττική Οδός 3,1 ευρώ, Ρίο - Αντίρριο 0,7 ευρώ, Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα 0,6 ευρώ, Αττικές Διαδρομές 0,1 ευρώ).

• Ανάλογα είναι τα συμπεράσματα από την έκθεση της Marfin Analysis για τον όμιλο Ελλάκτωρ (προτείνει αγορά, με τιμή-στόχο στα 6,20 ευρώ). Συγκεκριμένα, η αποτίμηση της αμιγώς κατασκευαστικής δραστηριότητας αντιστοιχεί στο 9% της συνολικής αξίας, των αυτοχρηματοδοτούμενων συμβάσεων στο 47% και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο 20%.

• Στον όμιλο ΓΕΚΤΕΡΝΑ (ανάλυση από την Πειραιώς Χρηματιστηριακή με τιμή-στόχο τα 5,10 ευρώ και σύσταση "outperform") η αμιγώς κατασκευαστική δραστηριότητα αποτιμάται μόλις στο 8,6% της αξίας της μετοχής, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο 55,2%, οι άλλες μορφές ενέργειας στο 15,9%, η ακίνητη περιουσία στο 17,8% κ.λπ.

Με ελκυστικότερους δείκτες

Με ελκυστικότερους δείκτες ,σε σχέση με τον μέσο όρο των κατασκευαστικών ομίλων του εξωτερικού, διαπραγματεύονται οι τρεις μεγάλες εταιρίες του κλάδου, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία του παρατιθέμενου πίνακα.

Σύμφωνα με αυτόν, με βάση τα προβλεπόμενα στοιχεία του 2011, το μέσο σταθμισμένο P/E στην Ευρώπη υπολογίζεται στις 16 φορές, όταν ο ίδιος δείκτης ανέρχεται στο 8,8 για την Ελλάκτωρ, στο 8,9 για την J&P Άβαξ και στο 10,6 για τη ΓΕΚ-ΕΡΝΑ.

Με βάση τον δείκτη τιμής προς λογιστική αξία, ο μέσος ευρωπαϊκός όρος για το 2011 ανέρχεται στο 1,7, όταν ο ίδιος δείκτης προβλέπεται στο 0,5 για την Ελλάκτωρ, στο 0,6 για την J&P Άβαξ και στο 0,6 για τη ΓΕΚΤΕΡΝΑ

Η υποαπόδοση των δεικτών των ελληνικών εταιριών πιθανόν κατά ένα ποσοστό να ερμηνεύεται από τον αυξημένο κίνδυνο της χώρας (country risk).


* Οι αναλυτικοί πίνακες με τις αποτιμήσεις των κατασκευαστικών από τις χρηματιστηριακές αλλά και με τους χρηματιστηριακούς δείκτες ευρωπαϊκών κατασκευαστικών δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v