Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επ.Αντ:Επεκτείνεται η έρευνα στις κατασκευές

Επεκτείνεται η έρευνα για την ύπαρξη καρτέλ στον κατασκευαστικό κλάδο καθώς τα στελέχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού έχουν πραγματοποιήσει σειρά επισκέψεων και σε μικρότερες τεχνικές εταιρείες.

Επ.Αντ:Επεκτείνεται η έρευνα στις κατασκευές
Επεκτείνεται η έρευνα για την ύπαρξη καρτέλ στον κατασκευαστικό κλάδο καθώς τα στελέχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού έχουν πραγματοποιήσει σειρά επισκέψεων και σε μικρότερες τεχνικές εταιρείες.

Τα νέα «ραντεβού» της επιτροπής, που είχε ξεκινήσει με έφοδο στα γραφεία των εργοληπτικών συνδέσμων ΣΤΕΑΤ και ΣΑΤΕ, καθώς και με επισκέψεις στους ισχυρούς εργολάβους, προκαλούν εκνευρισμό στην κατασκευαστική αγορά.

Στόχος της έρευνας είναι να διαπιστωθεί αν λειτουργεί (ή λειτούργησε) μηχανισμός προσυμφωνημένων προσφορών στα δημόσια έργα, ώστε οι διαγωνισμοί να κατευθύνονται σε συγκεκριμένους κατασκευαστές.

Βέβαια, τώρα που ψάχνει η επιτροπή δεν υπάρχουν διαγωνισμοί και γι' αυτό οι εξαγγελίες του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών για συμβασιοποίηση ή δημοπράτηση 81 έργων συνολικού ύψους περί τα 2,4 δισ. ευρώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο προκαλούν ακόμα μεγαλύτερο εκνευρισμό στους εργολήπτες.

Η διοίκηση του Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ) έστειλε την Παρασκευή επιστολή σε υψηλούς τόνους στους κ. Κ. Χατζηδάκη και Στ. Καλογιάννη. Η ηγεσία του υπουργείου, που εξήγγειλε τις νέες συμβάσεις ή διαγωνισμούς ύψους 2,4 δισ. ευρώ, παρέλειψε να αναφέρει πως σχεδόν τα μισά αφορούν δύο έργα της ΕΡΓΟΣΕ, τα οποία έχουν ανατεθεί και μένει η υπογραφή τους.

Στην επιστολή που υπογράφουν ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ Κ. Κουβαράς και ο γενικός γραμματέας Δ. Κωνσταντινίδης, αναφέρεται πως «ο κλάδος απειλείται με πλήρη διάλυση και υποκατάστασή του από αλλοδαπές επιχειρήσεις εάν συνεχίσουν να καθυστερούν οι δημοπρατήσεις και οι συμβασιοποιήσεις».

Οι εργολήπτες υποστηρίζουν πως οι εξαγγελίες μένουν ενίοτε στα χαρτιά γιατί οι διαδικασίες δημοπράτησης και συμβασιοποίησης των δημοσίων έργων είναι πολυδαίδαλες και γραφειοκρατικές.

Μέχρι να υπογραφεί μια σύμβαση απαιτούνται, πέραν του διαγωνισμού, αλληλοκαλυπτόμενοι έλεγχοι που ξεκινούν από το κοινοβούλιο (για συμβάσεις άνω των 20 εκατ. ευρώ) και φτάνουν μέχρι την Κομισιόν και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων.

«Συνεχώς καθιερώνεται κάποιος νέος έλεγχος ή διαδικασία, που έρχεται να προστεθεί στα προηγούμενα, με αποτέλεσμα τις τεράστιες καθυστερήσεις στην υπογραφή των συμβάσεων», λένε οι εργολήπτες. Οι ίδιοι τονίζουν πως ακόμα και στα υπό κατασκευή έργα «παρουσιάζονται εμπλοκές για πολυποίκιλους λόγους με αποτέλεσμα να διακόπτονται ή να μειώνεται δραματικά η απορρόφησή τους».

Η πιο σημαντική περίπτωση εμπλοκής, κατά τους εργολάβους, «είναι η μέχρι στιγμής μη επανέναρξη της κατασκευής των τεσσάρων αυτοχρηματοδοτούμενων αυτοκινητοδρόμων που κατ’ επανάληψη έχει αναγγελθεί, αλλά επί τετραετία έχουν βαλτώσει, ό,τι τούτο συνεπάγεται».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v