Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Απερρίφθη από την Αττικό Μετρό η αίτηση διάλυσης της σύμβασης του μετρό Θεσσαλονίκης

Η αίτηση είχε κατατεθεί από την κοινοπραξία κατασκευής του έργου, ενώ εκκρεμούν αποφάσεις τις διαιτησίας για εκατοντάδες διαφορές μεταξύ δημοσίου και αναδόχου. Οι κατασκευαστές διεκδικούν αποζημιώσεις άνω του μισού δισ. ευρώ.

Απερρίφθη από την Αττικό Μετρό η αίτηση διάλυσης της σύμβασης του μετρό Θεσσαλονίκης

Σε απόρριψη της αίτησης διάλυσης της σύμβασης για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, που είχε καταθέσει η κοινοπραξία υπό την ΑΕΓΕΚ, προχώρησε η διοίκηση της Αττικό Μετρό. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Διευθύνουσα Υπηρεσία απέρριψε την αίτηση διάλυσης της σύμβασης της αναδόχου κοινοπραξίας του έργου "για ουσιαστικούς και νομικούς λόγους". Η διοίκηση της Αττικό Μετρό καλεί την ανάδοχο κοινοπραξία "να συνεχίσει τις εργασίες, όπως επιβάλλεται από το νόμο, ενώ παράλληλα καταβάλει προσπάθειες για τη διευθέτηση όλων των εκκρεμών θεμάτων και ειδικά αυτών που οφείλονται στην παρέλευση της οριακής προθεσμίας του Έργου".

Η απόφαση δεν έχει, πάντως, ουσιαστικό αντίκτυπο στην πορεία του στοιχειωμένου έργου, αφού ούτως ή άλλως η διαμάχη μεταξύ της κατασκευαστικής κοινοπραξίας και της Αττικό Μετρό εξελίσσεται εδώ και μήνες. Περισσότερες από 650 διαφορές έχουν παραπεμφθεί στη διαιτησία, η πρώτη απόφαση της οποίας ήταν, μάλιστα, υπέρ της κοινοπραξίας η οποία διεκδικεί αποζημιώσεις που αγγίζουν τα 600 εκατ. ευρώ. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας δήλωσε σήμερα στο ΑΠΕ πως το έργο «είναι εν ζωή», αλλά στην πραγματικότητα είναι αδύνατο να προσδιοριστεί η ημερομηνία ολοκλήρωσης και το συνολικό κόστος. Σημειώνεται πως το μετρό Θεσσαλονίκης έπρεπε να λειτουργεί από τις αρχές του 2013, ενώ μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί λιγότερο από το 30% του έργου.

Στις αρχές Δεκεμβρίου το Διαιτητικό Δικαστήριο στην Αθήνα εξέδωσε απόφαση υπέρ της αναδόχου κοινοπραξίας (ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Ansaldo-Seli-Ansaldobreda), για μία από τις εκατοντάδες διαφορές η οποία αφορά την υπόθεση του χρονοδιαγράμματος του έργου. Η διαιτησία αναγνώρισεπως η παράταση εργασιών μέχρι το τέλος Νοεμβρίου 2016 αποφασίστηκε μονομερώς από την Αττικό Μετρό. Στη συνέχεια η κοινοπραξία κατέθεσε αίτηση διάλυσης της σύμβασης με βάση διάταξη νόμου η οποία προβλέπει πως ο ανάδοχος του έργου μπορεί να διαλύσει τη σύμβαση χωρίς επιπτώσεις, δύο χρόνια από την ημερομηνία της οριακής προθεσμίας των εργασιών.

Οι αποφάσεις της διαιτησίας για τις υπόλοιπες διαφορές, αλλά και για τις αποζημιώσεις αναμένονται τους επόμενους μήνες, με το έργο να παραμένει στα χαρτιά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v