Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μετρό Θεσσαλονίκης: Απερρίφθη από τη διαιτησία το αίτημα αποζημίωσης

Νέα αίτηση για καταβολή αποζημίωσης αναμένεται να καταθέσει η κατασκευαστική κοινοπραξία του μετρό Θεσσαλονίκης καθώς το διαιτητικό δικαστήριο απέρριψε το αρχικό αίτημα με το οποίο διεκδικούσε περί τα 231 εκατ. ευρώ.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Απερρίφθη από τη διαιτησία το αίτημα αποζημίωσης

Απερρίφθη από την διαιτησία, στην οποία έχουν προσφύγει η κατασκευαστική κοινοπραξία του μετρό Θεσσαλονίκης (υπό την ΑΕΓΕΚ) και η Αττικό Μετρό, το αίτημα των κατασκευαστών για αποζημίωση που υπολογίζονταν σε περίπου 231 εκατ. ευρώ. Ετσι η κοινοπραξία πρέπει να ακολουθήσει νέα διαδικασία καθώς είναι σίγουρο πως θα συνεχίσει να διεκδικεί αποζημιώσεις για ένα έργο που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από το 2012, αλλά μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί λιγότερο από το 30%.

Συγκεκριμένα, με τη διαιτητική απόφαση 8/2015 απορρίπτεται κατά πλειοψηφία ως απαράδεκτο το "πρόσθετο καταψηφιστικό αίτημα αποζημίωσης". Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, "το Διαιτητικό Δικαστήριο διαπιστώνει ότι ενώ υπήρχε στην αίτηση θεραπείας αναφορά στις οικονομικές επιπτώσεις, στην προσφυγή που ακολούθησε στο Εφετείο δεν υπήρξε τέτοια αναφορά ούτε ζητήθηκε η αναγνώριση ζημιών ούτε προσδιορίστηκε ποσό αποζημίωσης. Κατά συνέπεια, ενδεχόμενη εξέταση του αποζημιωτικού αιτήματος για πρώτη φορά στη διαιτησία θα οδηγούσε σε καθυστέρηση και όχι σε γρήγορη επίλυση της διαφωνίας". Επί του ζητήματος μειοψήφισε ο κ. Κωνσταντίνος Ρόβλιας. 

Το Διαιτητικό Δικαστήριο έκανε αποδεκτό αίτημα του αναδόχου με βάση το οποίο κακώς η Αττικό Μετρό προχώρησε μονομερώς σε παράταση προθεσμιών για την κατασκευή του έργου. Συγκεκριμένα, "κρίνεται ότι δεν προκύπτει από πουθενά αποκλειστική υπαιτιότητα του Αναδόχου για την καθυστέρηση εκτέλεσης των εργασιών της Αποκλειστικής Τμηματικής Προθεσμίας (ΑΤΠ) Α/Α 6 και συνεπώς είναι παράνομη η χορήγηση παράτασης χωρίς αναθεώρηση". 

Μετά την απόφαση της διαιτησίας, "ο Ανάδοχος οδηγείται στο να στοιχειοθετήσει και να υποβάλει νέα αυτοτελή αιτήματα αποζημίωσής του, προκειμένου αυτά να οδηγηθούν εκ νέου στη διαιτησία, στο βαθμό που δεν καλύπτονται από άλλες εκκρεμείς διαφωνίες".

Η υπόθεση του μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί έναν από τους πονοκεφάλους της νέας ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών καθώς υπάρχουν δεκάδες διαφωνίες μεταξύ του αναδόχου και της Αττικό Μετρό, ενώ οι κατασκευαστές διεκδικούν (έστω και αν έχασαν την πρώτη μάχη στη διαιτησία) αποζημιώσεις που σύμφωνα με εκτιμησεις προσεγγίζουν το μισό δισ. ευρώ.

Η ηγεσία της Αττικό Μετρό είχε ανακοινώσει διάφορες ημερομηνίες ολοκλήρωσης του έργου (που θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2013), αλλά προς το παρόν ουδείς γνωρίζει πότε θα παραδοθεί. Για να υπάρξει σοβαρό χρονοδιάγραμμα απαιτείται είτε συμφωνία με τον σημερινό ανάδοχο, είτε επαναπροκήρυξη του έργου.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v