Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στενός κορσές από το τρίτο μνημόνιο στον ΟΑΣΘ

Δεμένα είναι ούτως ή άλλως τα χέρια της κυβέρνησης με τον ΟΑΣΘ καθώς το τρίτο μνημόνιο περιλαμβάνει σαφείς προβλέψεις για μείωση της επιδότησης στο μισό και πλήρη αναδιάρθρωση του οργανισμού. Η τροπολογία που χάνονταν επί κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ.

Στενός κορσές από το τρίτο μνημόνιο στον ΟΑΣΘ

Μια ξεχαμένη παράγραφος του τρίτου μνημονίου προβλέπει την περικοπή κατά τουλάχιστον 50% της ετήσιας επιδότησης προς τον ΟΑΣΘ. Εν τω μεταξύ εντείνεται η διαμάχης μεταξύ κυβέρνησης και οργανισμού με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη να ανεβάζει τους τόνους και τους εργαζόμενους να απαντούν με επίσχεση εργασίας διαρκείας.

Η διοίκηση του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), του εποπτικού φορέα της συμπρωτεύουσας, έχει καλέσει τη διοίκηση του ΟΑΣΘ σε ακρόαση την προσεχή Δευτέρα 29 Αυγούστου. Αιτία η "μη χορήγηση στο ΣΑΣΘ των αιτούμενων δεδομένων" από τον ΟΑΣΘ. Στη σχετική επιστολή αναφέρεται πως "εξακολουθούν να υφίστανται σοβαρότατες ελλείψεις σε ότι αφορά την παροχή στοιχείων για τα έτη 2015 και 2016". Γίνεται, επίσης, λόγος για "αποσπασματικά στοιχεία" που δεν επιτρέπουν τη διασταύρωση των δεδομένων από το ΣΑΣΘ. 

Ανεξάρτητα από τη διαμάχη των τελευταίων εβδομάδων, με τους εργαζομένους να ζητούν την καταβολή των δεδουλευμένων και τον κ. Σπίρτζη να υποστηρίζει πως δεν θα συνεχιστεί το φαινόμενο των χωρίς έλεγχο επιδοτήσεων, το τρίτο μνημόνιο δεν αφήνει πολλά περιθώρια στην κυβέρνηση.

Τι λέει η συγκεκριμένη παράγραφος του τρίτου μνημονίου; Πως "οι αρχές θα προχωρήσουν σε αλλαγές ώστε να βελτιωθεί η αποδοτικότητα του οργανισμού αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ)".

Μάλιστα μέχρι τον Ιούλιο η κυβέρνηση έπρεπε να είχε έτοιμο νομοσχέδιο για την "αναδιάρθρωση του ΟΑΣΘ" που περιλαμβάνει και τις προβλέψεις του νόμου 4354 / 2015 για το μισθολόγιο του προσωπικού και παράλληλα "οδηγεί σε μόνιμη εξοικονόμηση 50 εκατ. ευρώ από το 2017" ώστε "το μέγιστο έλλειμμα πριν από κάθε επιδότηση από το δημόσιο να μην ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ από το 2017 και μέχρι το τέλος της παραχώρησης".

Στο ίδιο σχέδιο νόμου θα ενταχθεί, πάντα κατά τις προβλέψεις του τρίτου μνημονίου, και ο εκσυγχρονισμός του ΣΑΣΘ, της ρυθμιστικής αρχής των αστικών συγκοινωνιών στη συμπρωτεύουσα. 

"Πως ένας οργανισμός που έχει "εθιστεί" σε επιδότηση περί τα 100 εκατ. ευρώ το χρόνο θα συνεχίσει να λειτουργεί όταν η επιδότηση κοπεί στο μισό;" αναρωτιούνται όσοι παρακολουθούν την υπόθεση.  

Οι ίδιοι υπενθυμίζουν πως τρεις φορές η κυβέρνηση Αντώνη Σαμαρά είχε επιχειρήσει να καταθέσει τροπολογία με την οποία καταργούνταν η αντισταθμιστική εισφορά στον ΟΑΣΘ, με επιχείρημα τη δημοσιονομική στενότητα. Η εξαφανισθείσα τροπολογία λέγεται, πάντως, πως προέβλεπε ότι το ύψος της επιδότησης θα αποφασίζεται από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους με βάση τις οικονομικές δυνατότητες του ελληνικού Δημοσίου, ενώ αφαιρούνταν το δικαίωμα του ΟΑΣΘ για προσφυγή στη διαιτησία. Και ο ΟΑΣΘ κέρδιζε μέχρι σήμερα όλες τις διαιτησίες.

 

 

Φώτης Κόλλιας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v