Για το επόμενο ΕΣΠΑ οδεύει ο άξονας Πάτρα-Πύργος

Πυκνώνουν οι αντιδράσεις για τις καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς και στην υπογραφή των συμβάσεων για τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος. Κίνδυνος να μην ολοκληρωθεί μέχρι το 2022, με αποτέλεσμα να οδεύει και για το επόμενο ΕΣΠΑ.

Για το επόμενο ΕΣΠΑ οδεύει ο άξονας Πάτρα-Πύργος

Εδώ και ενάμιση χρόνο θα είχαν υπογραφεί οι συμβάσεις για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, προϋπολογισμού περί τα 450 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις αρχικές εξαγγελίες της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών.

Όμως, ακόμα και σήμερα είναι άγνωστο πότε θα δημοπρατηθεί το τελευταίο από τα οκτώ τμήματα στα οποία έχει τεμαχιστεί ο οδικός άξονας και συγκεκριμένα το τμήμα «ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι», προϋπολογισμού γύρω στα 70 εκατ. ευρώ.

Αρκετοί θεωρούν πλέον πως το έργο δύσκολα θα ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος ΕΣΠΑ, δηλαδή μέχρι το 2022. Ετσι, ένας οδικός άξονας, οι διαγωνισμοί για τον οποίο ξεκίνησαν από το 2014 (αργότερα άλλαξε ο σχεδιασμός αφού κόπηκε σε οκτώ τμήματα), θα ολοκληρωθεί δέκα χρόνια μετά... Μπορεί δηλαδή να γίνει ένα ακόμα «έργο-γέφυρα» από ΕΣΠΑ σε ΕΣΠΑ.

Οι συνεχείς καθυστερήσεις έχουν προκαλέσει τριβές ακόμα και στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ, με βουλευτές της Δυτικής Ελλάδας να υποστηρίζουν πως το υπουργείο Υποδομών είχε τη δυνατότητα να υπογράψει από τον περασμένο Οκτώβριο τις τρεις από τις τέσσερις συμβάσεις στις οποίες μειοδότησε ο όμιλος Καλογρίτσα. Τον Οκτώβριο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο και τότε, λένε οι γνωρίζοντες, μπορούσαν να υπογραφούν οι τρεις πρώτες συμβάσεις, χωρίς να περιμένουμε την έγκριση του φακέλου «Μεγάλου Εργου» που εκκρεμεί στην Κομισιόν.

Στο υπουργείο Υποδομών αναμένουν την έγκριση του φακέλου «Μεγάλου Εργου» και την ολοκλήρωση των διαγωνισμών για τα οκτώ τμήματα του άξονα Πάτρα-Πύργος, ώστε στη συνέχεια να υπογραφεί το σύνολο των οκτώ συμβάσεων. Όμως, ο διαγωνισμός για το 8ο και τελευταίο τμήμα καθυστερεί συνεχώς, με αποτέλεσμα να πυκνώνουν οι διαμαρτυρίες ακόμα και από βουλευτές και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ από την Ηλεία. Η ημερομηνία προκήρυξης του τελευταίου τμήματος του οδικού άξονα, από τον ανισόπεδο κόμβο της ΒΙΠΕ Πάτρας μέχρι το Μιντιλόγλι, παραμένει μέχρι σήμερα άγνωστη.

Η τελευταία αναβολή του διαγωνισμού προκάλεσε την αντίδραση του Επιμελητηρίου Ηλείας, το οποίο σε επιστολή προς τον κ. Σπίρτζη ζητεί την «εκπόνηση δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος-στοχοδιαγράμματος, γιατί η όλη εξέλιξη έχει επιφέρει αναστάτωση στην τοπική κοινωνία, αφού προξενείται επιβράδυνση στην οικονομική ανάκαμψη του τόπου, μειώνοντας δραματικά την αισιοδοξία για επενδύσεις και έξοδο από την κρίση...».

Ο όμιλος Καλογρίτσα, μέσω των θυγατρικών Τοξότης και Ομάδα Κατασκευών, είχε μειοδοτήσει στους διαγωνισμούς για τα τέσσερα πρώτα τμήματα του άξονα Πάτρα-Πύργος με πολύ υψηλές εκπτώσεις. Στη συνέχεια, τα προβλήματα του ομίλου εντάθηκαν, ενώ στην κατασκευαστική αγορά θεωρούν πως δύσκολα θα υλοποιηθούν οι συμβάσεις με αυτές τις εκπτώσεις. Συνεπώς δεν βρίσκονται εύκολα και αντικαταστάτες, αν υποθέσουμε πως αποσυρθεί ο όμιλος Καλογρίτσα.

Ο τελευταίος είχε προσφέρει έκπτωση 53,05% για το πρώτο τμήμα (Πύργος-Δουναίικα), 55,32% για το δεύτερο (Δουναίικα-Αμαλιάδα), 57,45% για το τρίτο (Αμαλιάδα-Κυλλήνη) και 50,39% για το τέταρτο (Κυλλήνη-Βάρδα).

Για τα επόμενα τμήματα είχαν μειοδοτήσει άλλες εταιρείες, επίσης με μεγάλες εκπτώσεις: Για το τμήμα Βάρδα-Σαγαίικα η κοινοπραξία Ξανθάκης-Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%, για το τμήμα Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά η DG Infrastrutture (53,40%) και για το Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας η Ιντερκάτ ,με έκπτωση 50,99%.

Φώτης Κόλλιας fotisk2@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v