Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εγνατία: Σε τόκους «καίγονται» τα έσοδα των διοδίων

Οι συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις, οι καθυστερήσεις στη λειτουργία σταθμών διοδίων και οι προσλήψεις των τελευταίων μηνών δυσκολεύουν την παραχώρηση του οδικού άξονα. Το σημαντικό έλλειμμα στην εξυπηρέτηση των αυτοκινητιστών.

Εγνατία: Σε τόκους «καίγονται» τα έσοδα των διοδίων

Στο στόχαστρο όσων υποστηρίζουν πως ο οδικός άξονας πρέπει να παραχωρηθεί το ταχύτερο δυνατόν βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες η διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ.

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, τα οικονομικά μεγέθη της Εγνατίας Οδού, με τις συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις, τις καθυστερήσεις στη λειτουργία σταθμών διοδίων και τις προσλήψεις των τελευταίων μηνών δεν συμβαδίζουν με τις δηλώσεις του επικεφαλής της κρατικής εταιρείας Απ. Αντωνούδη.

«Πρόκειται για μια ζημιογόνα ΔΕΚΟ», η οποία το 2015 και το 2016 είχε ζημία 67 εκατ. ευρώ και 87 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, τονίζουν. Προσθέτουν πως από το 2010 που τέθηκε σε λειτουργία ο πρώτος σταθμός διοδίων μέχρι και το 2017, τα έσοδα από τα διόδια ήταν μόλις 210 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στους τόκους που έχει πληρώσει η εταιρεία σε τράπεζες για τα δάνεια που έχει πάρει. Στην ουσία, λένε, τα έσοδα της εταιρείας φτάνουν μόνο για να πληρώνουν τους τόκους των τραπεζών.

Η διοίκηση βρίσκεται στο στόχαστρο γιατί η Εγνατία Οδός ΑΕ «είναι ο μόνος διαχειριστής οδικού άξονα στην Ελλάδα που αύξησε τους εργαζομένους της πέρυσι, σε 900 από 650 το 2016, σύμφωνα με στοιχεία της HELLASTRON, τα οποία παρουσιάστηκαν προ ημερών σε συνέδριο». Η HELLASTRON είναι ο κοινός φορέας των εταιρειών διαχείρισης των οδικών αξόνων στη χώρα μας και τα στοιχεία της δείχνουν πως «η Εγνατία παρουσιάζει τα περισσότερα ατυχήματα (154 το 2017) και μάλιστα με νεκρούς», μεταξύ των άλλων εταιρειών που λειτουργούν το εθνικό δίκτυο.

Με αφορμή τον νέο γύρο αντιπαράθεσης για τους σταθμούς διοδίων, στελέχη που παρακολουθούν τον εν εξελίξει διαγωνισμό για την παραχώρηση του οδικού άξονα διαμηνύουν πως το θέμα θα λυθεί με τον ένα, ή τον άλλο τρόπο. Οπως λένε, «η σύμβαση παραχώρησης θα προβλέπει ότι αν δεν κατασκευαστούν τα διόδια από την Εγνατία Οδό ΑΕ, θα κατασκευαστούν από τον Παραχωρησιούχο».

Προσθέτουν πως 11 χρόνια μετά την πλήρη λειτουργία του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού καταγράφεται σημαντικότατο έλλειμμα στη λειτουργία του δρόμου και στην εξυπηρέτηση των αυτοκινητιστών. Σήμερα λειτουργεί μόνο ένας Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), ενώ προβλέπονται άλλοι 17.

Οι ελάχιστες απαιτήσεις θα προσδιοριστούν εκ νέου στη σύμβαση παραχώρησης με βάση τις προδιαγραφές που ισχύουν γενικά για την εξυπηρέτηση των αυτοκινητιστών σε αντίστοιχους οδικούς άξονες. Σήμερα στον οδικό άξονα λειτουργεί μόνο ένα πρατήριο καυσίμων φτιαγμένο από την Εγνατία Οδο ΑΕ, σε 900 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου!

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v