Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πέντε προσφορές για το δορυφορικό σύστημα διοδίων

Πέντε κοινοπραξίες εκδήλωσαν ενδιαφέρον στον διαγωνισμό του υπ. Υποδομών για το δορυφορικό σύστημα αναλογικών διοδίων, προϋπολογισμού άνω των 400 εκατ. Την επόμενη εβδομάδα η αποσφράγιση των φακέλων.

Πέντε προσφορές για το δορυφορικό σύστημα διοδίων

Ισχυροί ελληνικοί και διεθνείς όμιλοι διεκδικούν τη μεγαλύτερη τεχνολογική σύμβαση των τελευταίων ετών στη χώρα μας, που αφορά την ανάπτυξη του δορυφορικού συστήματος αναλογικών διοδίων, προϋπολογισμού κοντά στα 450.000.000 ευρώ. Σήμερα κατέθεσαν προσφορές πέντε κοινοπραξίες, επικεφαλής των οποίων είναι οι Intrasoft International, η αυστριακή Strabag AG, η γαλλική Vinci Highways (στην κοινοπραξία συμμετέχει και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η αυστριακή Kapsch), η Μυτιληναίος (σε κοινοπραξία με την ουγγρική NUSZ) και ο ΟΤΕ.

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται πως «σύμφωνα με τις πάγιες αρχές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Συστήματος για την αναλογική χρέωση διοδίων τελών σε κάθε αυτοκινητόδρομο της ελληνικής επικράτειας πλεονεκτεί σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο σύστημα χρέωσης, καθόσον εξασφαλίζει τη χρέωση του χρήστη αποκλειστικά με βάση τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο, αφενός, την προσαρμογή προς την ισχύουσα σχετική κοινοτική νομοθεσία και αφετέρου, τη μέγιστη δυνατή κοινωνική αποδοχή της».

Μετά την επίσημη ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στο τέλος του 2017, «εγκρίθηκε η έναρξη της διαδικασίας διεξαγωγής του διεθνούς διαγωνισμού για την "Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση" σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας. Ο διαγωνισμός είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στις 20 Φεβρουαρίου του 2018, όμως κρίθηκε αναγκαία η παράταση της ημερομηνίας διεξαγωγής λόγω του πολύ μεγάλου ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε κύρια από διεθνείς ομίλους, γεγονός που θα αυξήσει τον ανταγωνισμό προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος».

Σύμφωνα με τον συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ. περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων, με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους».

Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών, ήτοι:

1. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια Εποχούμενη Συσκευή (On Board Unit - OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS).

2. Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading - ANPR).

Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους και χρεώνονται αναλογικά με τη χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο κ.α). Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Φώτης Κόλλιας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v