Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφαλιστικές: Τεκτονικές αλλαγές φέρνουν οι νέες τεχνολογίες

Γνωστά στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς προβλέπουν τις εντονότατες επιδράσεις που θα έχει στις εταιρείες και στους διαμεσολαβητές η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, προτείνοντας παράλληλα δράσεις και αλλαγές.

Ασφαλιστικές: Τεκτονικές αλλαγές φέρνουν οι νέες τεχνολογίες

«Εμάς στην Eurolife μας απασχολεί έντονα το πόσο και σε ποια τεχνολογία θα επενδύσουμε. Όσες ασφαλιστικές εταιρείες δεν το πράξουν, κάποια στιγμή θα σταματήσουν να λειτουργούν, ενώ αντίθετα οι υπόλοιπες θα έχουν λαμπρό μέλλον».

Αυτά δήλωσε στο χθεσινό συνέδριο «Insutrtech 2018» της boussias communications, o CEO της Eurolife και πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, αναφερόμενος επίσης σε μια σειρά τεκτονικών αλλαγών που θα φέρουν οι νέες τεχνολογίες στον κλάδο.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ αναφέρθηκε σε «αλλαγή της φύσης των προϊόντων», σε ασφάλιση με βάση τη χρήση (π.χ. θα καλύπτονται αυτοκίνητα ιδιωτών που θα νοικιάζονται για λίγες ώρες), αλλά και σε ένταση του ανταγωνισμού όχι μόνο από τις start up εταιρείες, αλλά και από ομίλους όπως η Amazon και η Google, οι οποίες θα μπορέσουν εύκολα -αν έχουν την πληροφόρηση- να προχωρήσουν σε εξατομικευμένες ασφαλίσεις. Κάτι τέτοιο θα πιέσει έντονα τις ασφαλιστικές εταιρείες να περιορίσουν όλα τα λειτουργικά τους κόστη.

Σύμφωνα με τον κ. Σαρρηγεωργίου, οι νέες τεχνολογίες θα αλλάξουν δραστικά και τη φύση των κινδύνων. Για παράδειγμα μέσα από ένα μοντέλο sharing στον κλάδο αυτοκινήτου, ο καλυπτόμενος στόλος θα μειωθεί δραστικά. Αν επίσης σε λίγα χρόνια, για κάθε νεογέννητο (έλεγχος DNA) γίνουν γνωστές ποιες ασθένειες επωάζονται, τότε οι εταιρείες δεν θα μπορούν να προσφέρουν τις σχετικές καλύψεις και ο ρόλος της ασφάλισης υγείας θα περάσει αναγκαστικά στον κοινωνικό τομέα. Από την άλλη πλευρά όμως, η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών θα αναδείξει την ανάγκη για νέες καλύψεις, όπως το cyber risk, τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και σε εξατομικευμένο επίπεδο.

Στα πλαίσια του ίδιου συνεδρίου, οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών μίλησαν για τις επιπτώσεις των νέων τεχνολογιών στο δικό τους κλάδο, καθώς και για την προετοιμασία που θα πρέπει να γίνει.

Ο Δημήτρης Γαβαλάκης, πρόεδρος της Επιτροπής Διαμεσολαβητών στο Εμπορικό Επιμελητήριο Αθήνας, παραδέχτηκε πως οι μέχρι τώρα τεχνολογικές προσαρμογές έχουν γίνει προκειμένου να απαντηθούν τα θέματα των εταιρειών, ενώ αντίθετα έχουν καθυστερήσει οι αντίστοιχες κινήσεις προκειμένου οι διαμεσολαβητές να γίνουν χρησιμότεροι στον καταναλωτή. «Θα πρέπει οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές να μιλήσουμε περισσότερο μεταξύ μας, προκειμένου να μπορέσουμε να κατευθύνουμε όσους ασχολούνται με την τεχνολογία στο πώς θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες μας» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο John Croker, διευθύνων σύμβουλος της Cromar Insurance Brokers τόνισε ότι οι διαμεσολαβούντες θα πρέπει να διαθέτουν τη σωστή πληροφόρηση για τις ανάγκες των πελατών και πως η συλλογή των δεδομένων αποτελεί το «νέο πετρέλαιο». Επίσης, ανέφερε ότι σήμερα το 65% του χρόνου των διαμεσολαβούντων αφιερώνεται στην υποστήριξη των πωλήσεων και όχι στο βασικό αντικείμενο που είναι οι ίδιες οι πωλήσεις. Η μείωση αυτού του χρόνου μέσω των νέων τεχνολογιών θα μπορούσε να αυξήσει τα έσοδα των διαμεσολαβητών μέσα από την προσέλκυση επιπλέον πελατών.

Ο Παναγιώτης Λελεδάκης, πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος και του Πανελληνίου Συνδέσμου Ασφαλιστικών Συμβούλων, αναφέρθηκε σε ένα ετερόκλητο καταναλωτικό κοινό, με τις νεότερες γενιές να είναι εθισμένες στην τεχνολογία. Υποστήριξε πως θα πρέπει να αναπτυχθεί ένα ευέλικτο σύστημα που θα συνδυάζει το physical με το digital, το οποίο αν αξιοποιηθεί σωστά απ’ όλες τις πλευρές, θα προσφέρει. Μερικοί από τους τομείς που η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να βοηθήσει τους διαμεσολαβητές είναι η δυνατότητα δημιουργίας branding, η προσωπική επαφή με ψηφιακούς τρόπους, οι παρουσιάσεις μέσω webinars, η χρήση εργαλείων εκπαίδευσης των καταναλωτών, η διεύρυνση των γεωγραφικών ορίων δραστηριοποίησης και μελλοντικά η δυνατότητα ανάπτυξης εργασιών στο εξωτερικό.

Ο Γιάννης Τοζακίδης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Συντονιστών Ασφαλιστικών Συμβούλων, αναφέρθηκε στην ανάγκη που υπάρχει προκειμένου τα άτομα των νέων γενεών να προσεγγιστούν ως καταναλωτές από την αγορά. Τόνισε επίσης την ανάγκη προσέλκυσης νέων ατόμων στη διαμεσολάβηση, στους οποίους θα πρέπει να προσφερθούν ψηφιακό περιβάλλον, ψηφιακή προσέγγιση και ψηφιακή εκπαίδευση. Μεταξύ των παλαιότερων και των νεότερων διαμεσολαβητών, θα πρέπει να βρεθούν τα καλύτερα χαρακτηριστικά κάθε γενιάς και να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον, όπου όλοι θα μπορούν να διδάξουν τους άλλους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v