Στις 5 Φλεβάρη οι δεσμευτικές προσφορές για τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας

Βροχή διευκρινίσεων ζητούν οι τρεις διεκδικητές του μεγάλου έργου του 1,8 δισ. ευρώ. Προς το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες, ώστε να μη χαθεί χρόνος. Οι τρεις διεκδικητές.

Στις 5 Φλεβάρη οι δεσμευτικές προσφορές για τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας

Για τις 5 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί τελικά η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών στο μεγαλύτερο από τα δημόσια έργα των τελευταίων ετών, την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 στο μετρό Αθήνας, προϋπολογισμού περί το 1,8 δισ. ευρώ με τον ΦΠΑ. Η μικρή καθυστέρηση, σύμφωνα με ανώτερα στελέχη της Αττικό Μετρό, συνδέεται με τη βροχή ερωτήσεων και διευκρινίσεων που έχουν ζητήσει οι τρεις κοινοπραξίες που έχουν περάσει στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού.

Ταυτόχρονα μέσα στον Μάρτιο εκτιμάται πως θα υπογραφεί η σύμβαση με την ΤΕΡΝΑ, που επικράτησε στον διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες επί του πρώτου τμήματος της γραμμής 4, προϋπολογισμού 39 εκατ. ευρώ. Η σχετική σύμβαση αναμένεται να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση τις επόμενες εβδομάδες, αλλά και στη Βουλή (προς ενημέρωση, όχι για έγκριση), όπως ορίζει η νομοθεσία για συμβάσεις άνω των 20 εκατ. ευρώ.

Η μάχη για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 («Αλσος Βεΐκου - Γουδή») αναμένεται να είναι σκληρή, καθώς οι τρεις ισχυρότεροι εγχώριοι εργολάβοι, που διεκδικούν το έργο μέσω κοινοπραξιών, γνωρίζουν πως θα έχουν κατασκευαστικό αντικείμενο για τουλάχιστον μία δεκαετία. Ειδικά όταν ο διαγωνισμός της Αττικό Μετρό είναι ένα από τα ελάχιστα μεγάλα δημόσια έργα που προχώρησαν την τελευταία δεκαετία. Το έργο διεκδικούν οι κοινοπραξίες α) ΤΕΡΝΑ ΑΕ-VINCI-SIEMENS AG “TVS”, β) J&P ΑΒΑΞ ΑΕ-GHELLA SpA-ALSTOM TRANSPORT S.A. και γ) ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ-ANSALDO STP S.p.A-HITACHI RAIL ITALY SPA.

Όπως υποστηρίζει η διοίκηση της Αττικό Μετρό, το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα «θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κ.λπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός)».

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Η νέα γραμμή έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Φώτης Κόλλιας fotisk2@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v