Προωθείται λύση «Τειρεσία» για τους μπαταξήδες του ρεύματος

Τη συνταγή των τραπεζών και των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας με το μητρώο των ασυνεπών καταναλωτών, προκρίνει η ηγεσία του ΥΠΕΝ για το κυνήγι των στρατηγικών κακοπληρωτών. Οι προτάσεις των προμηθευτών ρεύματος και τι ισχύει στην Ε.Ε.

Προωθείται λύση «Τειρεσία» για τους μπαταξήδες του ρεύματος

Οι κοινοτικές κατευθύνσεις που δεν επιτρέπουν τη θέσπιση φραγμών στις μετακινήσεις πελατών ηλεκτρικού ρεύματος από προμηθευτή σε προμηθευτή αναπροσαρμόζουν τα πλάνα της ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την αντιμετώπιση των στρατηγικών κακοπληρωτών.

Αν και πρόθεση του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη, όπως φαινόταν από τις τελευταίες δηλώσεις του, ήταν η ρητή απαγόρευση των μετακινήσεων από εταιρεία σε εταιρεία, αν υπήρχαν ληξιπρόθεσμα χρέη σε λογαριασμούς, εντούτοις τα σχέδια μάλλον αλλάζουν. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου προκρίνει τη λύση της καθιέρωσης «Τειρεσία» στην προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος, όπου θα είναι καταχωρημένοι οι στρατηγικοί κακοπληρωτές. Κάτι αντίστοιχο εφαρμόζουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και οι τράπεζες.

Ωστόσο, για να προχωρήσει το μέτρο απαιτούνται η συμφωνία μεταξύ των προμηθευτών ρεύματος και τροποποιήσεις του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, ώστε να επιτραπεί η διαφορετική αντιμετώπιση των ασυνεπών πελατών από τους παρόχους. Οι εταιρείες τηλεφωνίας, σύμφωνα με πληροφορίες, στο μητρώο «ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ» που έχουν συγκροτήσει, έχουν ως τακτική την πρόταση στους υπερήμερους οφειλέτες διαφορετικών, υψηλότερων, τιμολογιακών πακέτων.

Στο τραπέζι, βέβαια, έχουν πέσει και άλλες προτάσεις προμηθευτών όπως, για παράδειγμα, το χρέος να ακολουθεί πάντα τον μετρητή κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και όχι το πρόσωπο που αλλάζει προμηθευτή. Κι αυτό καθώς ο πελάτης μπορεί πάντα να βρίσκει τρόπους αποφυγής πληρωμών των λογαριασμών ρεύματος, όπως με τη σύναψη σύμβασης ανάμεσα σε συγγενικό του πρόσωπο με νέο πάροχο.

Μία επίσης από τις πρακτικές που ακολουθούν εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στο εξωτερικό είναι να αναθέτουν σε εξειδικευμένους συμβούλους την πιστοληπτική αξιολόγηση των υποψήφιων πελατών. Αν, φερειπείν, κρίνουν για ένα φυσικό πρόσωπο ή επιχείρηση από τη συνολική του καταναλωτική συμπεριφορά ότι δεν πληροί τα κριτήρια της φερεγγυότητας, τότε εισηγούνται στον προμηθευτή την απόρριψή του.

Πάντως, η ηγεσία του υπουργείου καίγεται να επιλύσει το θέμα του ενεργειακού τουρισμού, αφού το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζει η ΔΕΗ, η οποία μετρά πάνω από 823.000 πελάτες να της έχουν φύγει ή να έχουν παύσει την ηλεκτροδότηση, αφήνοντας φέσι της τάξης των 840 εκατ. ευρώ.

Χρήστος Κολώνας x.kolonas@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v