Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Καλπάζουν οι πωλήσεις των e-σούπερ μάρκετ

Μερίδιο μόλις 1% κατέχει το ηλεκτρονικό κανάλι στην Ελλάδα, ωστόσο αναπτύσσεται ταχύτατα κάθε χρόνο. Στις πρώτες επιλογές των καταναλωτών, τρόφιμα και ποτά.

Καλπάζουν οι πωλήσεις των e-σούπερ μάρκετ

Ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης -εξαιτίας και του μικρού μεριδίου που καταλαμβάνει στη συνολική αγορά οργανωμένου λιανεμπορίου- καταγράφουν τα on line σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία για το 2019.

Ειδικότερα, η on line αγορά σούπερ μάρκετ αναπτυσσόταν τον Νοέμβριο του 2019 με ρυθμούς που ξεπερνούσαν το 40% έναντι του 47,5% που είχε καταγράψει το εν λόγω κανάλι το 2018. Τα στοιχεία προκύπτουν από την ανάλυση που πραγματοποιεί η Convert Group και αποτελούν την επιβεβαίωση μιας σύγχρονης τάσης. Παρ' όλα αυτά το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρονικών καταστημάτων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ κατέχει μόλις το 1% της συνολικής αγοράς, ωστόσο, αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος της πολυκαναλικής στρατηγικής των μεγάλων αλυσίδων.

Αναλυτικότερα, και σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις τον Νοέμβριο, η αγορά του on line σούπερ μάρκετ αναπτύχθηκε με ποσοστό της τάξης του 40,6%, όταν το σύνολο της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σημειώνει ανάπτυξη 1-2%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, η κατηγορία με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία ανάπτυξη σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα ένα χρόνο πριν, ήταν τα φρέσκα τρόφιμα (+47,5%), ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (+43,6%) και τα αναψυκτικά (+41,9%).

Στη λίστα βρίσκονται τα προϊόντα βρεφικής και παιδικής φροντίδας (+39,2%), τα απορρυπαντικά και είδη οικιακής χρήσης (+38,8%) και τα συσκευασμένα τρόφιμα κατά 31,5%.

Σημειώνεται ότι το 2018 η ελληνική αγορά του on line σούπερ μάρκετ σημείωσε ανάπτυξη 47,5%, αγγίζοντας τα 28,5 εκατ. ευρώ πωλήσεις ( χωρίς ΦΠΑ), όταν το 2017 είχαν διαμορφωθεί στα 19,5 εκατ. ευρώ και το 2016 στα 14,8 εκατ. ευρώ.

Το ποσοστό διείσδυσης του ηλεκτρονικού καναλιού διεθνώς παραμένει επίσης σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά, ωστόσο αναπτύσσεται ραγδαία, κατοχυρώνοντας μια θέση στις καταναλωτικές επιλογές. Ειδικότερα και σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, το ποσοστό διείσδυσης είναι 1% στην Ιταλία, στην Ισπανία 2%, στην Ολλανδία 3%, στην Αμερική 4%, στην Ιαπωνία 5%, στη Γαλλία 6%, στην Κίνα 7% και στην Αγγλία 8%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v