Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Λιανεμπόριο: Οι εκπτώσεις ήρθαν πριν το Νέο Χρόνο

Εκτεταμένες προσφορές διενεργούν ήδη τα εμπορικά καταστήματα. Η πρώτη εργάσιμη μέρα της χρονιάς «λάκτισμα» των χειμερινών εκπτώσεων πριν την τυπικά επίσημη έναρξη τους η οποία έχει οριστεί για τις 13 Ιανουαρίου.

Λιανεμπόριο: Οι εκπτώσεις ήρθαν πριν το Νέο Χρόνο

Σύμφωνα με το μοτίβο των τελευταίων ετών οι χειμερινές εκπτώσεις ήρθαν νωρίτερα της επίσημης ημερομηνίας έναρξης τους και μάλιστα μεσούσης της εορταστικής περιόδου.

Αν και η τάση δεν είναι καθολική και δεν αφορά το σύνολο των αγορών και των εμπορευμάτων ήδη αρκετές επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει πριν την εκπνοή του 2019 σε προσφορές με ποσοστά μείωσης αρχικών τιμών που αγγίζουν το 30%.

Η συγκεκριμένη πρακτική αποτελεί μια παγιωμένη πλέον στάση του ελληνικού εμπορίου, το οποίο αναζητά την αναζωπύρωση της ζήτησης, αλλά και την απάντηση σ’ένα διεθνή ανταγωνισμό που εδράζεται στο ψηφιακό κανάλι και αποσπά διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα.

Η στάση της αγοράς εξάλλου έχει κινητοποιήσει και την Πολιτεία η οποία εξετάζει την νομοθετική αναθεώρηση του καθεστώτος προσφορών και εκπτώσεων με κύριο άξονα την πλήρη απελευθέρωση των χρονικών ορίων προσφορών και την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

Πέραν των εκτεταμένων προσφορών της περιόδου, αποτελεί βεβαιότητα του εμπορικού κόσμου πως οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις (καθολικού τύπου) δεν θα περιμένουν την 13η Ιανουαρίου (δεύτερη Δευτέρα του μήνα), αλλά θα ξεκινήσουν την πρώτη εργάσιμη μέρα της χρονιάς, δηλαδή την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου και ενδεχομένως νωρίτερα στα ηλεκτρονικά καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων, αλλά και των αμιγώς ψηφιακών εμπόρων. Τα τελευταία χρόνια ακολουθείται αντίστοιχη τακτική με προσφορά μικρών ποσοστών έκπτωσης στην αρχή της περιόδου, τα οποία αυξάνουν όσο προχωρά η χειμερινή περίοδος εκποίησης αποθεμάτων.

Η Ελλάδα «αντιστάθηκε» επί χρόνια στη συγκεκριμένη εμπορική πρακτική, ούσα η τελευταία ευρωπαϊκή αγορά που διατηρούσε τα στεγανά χρονικά όρια των χειμερινών ή θερινών εκπτώσεων, ωστόσο, τόσο η κρίση, όσο και η εκπαίδευση του καταναλωτή στο κυνήγι της καλύτερης τιμής, «έκαμψε» την αντίσταση του λιανεμπορίου το οποίο σπεύδει πλέον να εναρμονιστεί με την παγκοσμιοποιημένη αγορά αγαθών.

Οι προσδοκίες, ωστόσο, παραμένουν χαμηλές, μια και σειρά εμπορικών επιχειρήσεων προσβλέπουν σε οριακές μεταβολές τζίρου. Σε ότι αφορά την ένδυση και την υπόδηση (παραδοσιακές αγορές που κινούνται στις εκπτωτικές περιόδους) «σύμμαχος» εμφανίζεται η κακοκαιρία και η είσοδος των καταναλωτών στο φετινό χειμώνα, μετά από μια παρατεταμένη καλοκαιρία τους προηγούμενους φθινοπωρινούς μήνες. Την ίδια στιγμή ωστόσο παράγοντες του εμπορίου διαπιστώνουν πως όλοι οι δείκτες της κατανάλωσης «διατηρούνται χαμηλά». Το διαθέσιμο εισόδημα παραμένει συγκρατημένο, οι φορολογικές υποχρεώσεις εξακολουθούν να βαρύνουν το κλείσιμο της χρονιάς και να ροκανίζουν το διαθέσιμο κεφάλαιο του Ιανουαρίου.

Σ’αυτό το πλαίσιο, παράγοντες του εμπορίου θεωρούν ότι και φέτος οι καταναλωτές θα προβούν σε προγραμματισμένες αγορές, καθώς «η αυθόρμητη αγορά έχει ουσιαστικά εκλείψει, ακόμη και από την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ». Ετσι, διεκδικούν μέσω των προτάσεων τους να καρπωθούν το όποιο διαθέσιμο εισόδημα, έχοντας απέναντι τους πιο ενημερωμένους καταναλωτές αλλά και πιο επιθετικούς ανταγωνιστές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v