Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τελειώνει η διαπραγμάτευση για το μεγάλο έργο οπτικών ινών

Εντός του έτους αναμένεται να υποβληθούν οι προσφορές στο μεγαλύτερο διαγωνισμό με ΣΔΙΤ στην Ελλάδα, για δίκτυα ευρυζωνικής πρόσβασης σε πολλές περιοχές της χώρας. Οι εννέα «μνηστήρες» και πώς «σπάει» το project.

Τελειώνει η διαπραγμάτευση για το μεγάλο έργο οπτικών ινών

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τους εννέα υποψήφιους ομίλους προκειμένου να συνταχθεί το οριστικό τεύχος δημοπράτησης για τον μεγαλύτερο διαγωνισμό με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στην Ελλάδα, που αφορά την ανάπτυξη δικτύων ευρυζωνικής πρόσβασης σε πολλές περιοχές της χώρας.

Στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι να υποβληθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές το αργότερο μέχρι τα τέλη του χρόνου.

Μέσω του έργου «Υποδομές Υπερυψηλής Ευρυζωνικότητας ULTRA FAST BROADBAND» (UFBB), προϋπολογισμού 870 εκατ. ευρώ, με τον ΦΠΑ, θα καλυφθούν με δίκτυα οπτικών ινών περιοχές της χώρας που δεν είχαν εμπορικό ενδιαφέρον για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και συνεπώς δεν εντάχθηκαν στα επενδυτικά τους σχέδια. Συνολικά από το UFBB θα μπορούν να επωφεληθούν 2,4 εκατ. πολίτες και επιχειρήσεις, δημιουργεί περισσότερες από 810.000 συνδέσεις ταχύτητας τουλάχιστον 100 Μbps.

Στον ανταγωνιστικό διάλογο για την οριστικοποίηση των τευχών δημοπράτησης συμμετέχουν οι εννέα όμιλοι που είχαν προκριθεί και συγκεκριμένα οι Wind Hellas, Vodafone Ελλάδος, ΔΕΗ, ΑΒΑΞ, κοινοπραξία Μυτιληναίος - METKA EGN LTD., Intrakat, ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, ΟΤΕ και Grid Telecom (θυγατρική του ΑΔΜΗΕ). Ενδιαφέρον για τη συμμετοχή σε κάποια από τα συγκεκριμένα σχήματα έχουν εκδηλώσει και επενδυτικοί όμιλοι που ειδικεύονται σε τοποθετήσεις σε υποδομές οπτικών ινών.

Το υπό διαπραγμάτευση τεύχος προκήρυξης προβλέπει πως η Ελλάδα χωρίζεται σε επτά περιοχές (LOTs) και ο κάθε υποψήφιος μπορεί να αναλάβει μέχρι τρία LOTs. Συνεπώς στον διαγωνισμό μπορούν να υπάρξουν από τρεις μέχρι επτά ανάδοχοι. Οι υποψήφιοι είτε θα κατασκευάσουν από την αρχή υποδομές οπτικών ινών είτε θα αξιοποιήσουν υφιστάμενες υποδομές (που διαθέτουν ή θα εκμισθώσουν) με προσθήκες όπου είναι απαραίτητο. Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης θα είναι 26 χρόνια ενώ το κατασκευαστικό στάδιο θα διαρκέσει τρία χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.

Υπό διαπραγμάτευση είναι και η πρόβλεψη σύμφωνα με την οποία κατά τη διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης θα εφαρμοστεί ένας μηχανισμός ανάκτησης (clawback), έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι η εκμετάλλευση της παραχωρούμενης υποδομής κατά τη διάρκεια της περιόδου λειτουργίας δεν θα οδηγήσει στην αποκόμιση υπερβολικών κερδών από την πλευρά του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης.

Ο μηχανισμός ανάκτησης προβλέπεται με σκοπό κάθε δυνητικό κέρδος που υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο περιθώριο κέρδους να χρησιμοποιηθεί για την περαιτέρω ανάπτυξη της υποδομής, ώστε να αυξηθεί η κάλυψη. Δηλαδή στην περίπτωση που τα κέρδη μετά τον φόρο υπερβαίνουν το 15% των εσόδων, το 60% του υπερβάλλοντος ποσού θα σχηματίζει ένα ειδικό φορολογηθέν αποθεματικό, το οποίο θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για πρωτοβουλίες εστιασμένες σε ευρυζωνικές συνδέσεις στις καλυπτόμενες περιοχές.

Φώτης Κόλλιας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v