Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γέμισαν τα ταμεία των σούπερ μάρκετ τον Σεπτέμβριο

Σχεδόν διψήφια αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε την προτελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου στα ελληνικά σούπερ μάρκετ. Πώς κινήθηκε η ζήτηση ανά κατηγορία προϊόντων, ανά είδος καταστήματος και ανά περιοχή.

Γέμισαν τα ταμεία των σούπερ μάρκετ τον Σεπτέμβριο

Εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων κατά 9,4% στις βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων προϊόντων επιφύλαξε η προτελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου (20/9) σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019 για το εγχώριο οργανωμένο λιανεμπόριο. Αποτελεί μάλιστα και την υψηλότερη επίδοση ανά εβδομάδα στη μετά lockdown εποχή, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της IRI.

Παρά τις «κοιλάδες» και τις «κορυφές» που παρουσίασε η κατανάλωση τους τελευταίους μήνες και ανά εβδομάδα, εντούτοις, σύμφωνα και με τις μέχρι τώρα ενδείξεις τα σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να κερδίζουν σημαντικό μέρος της εγχώριας κατανάλωσης. Είναι ενδεικτικό ότι τη συγκεκριμένη επισκοπούμενη εβδομάδα, η κατηγορία προϊόντων που παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση δεν ήταν τα τρόφιμα ή τα είδη οικιακής χρήσης, αλλά η κατηγορία των υπόλοιπων προϊόντων (+21,3% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019), γεγονός που υποδεικνύει πως τα σούπερ μάρκετ αναδεικνύονται σε one stop shop.

Ειδικότερα, τη συγκεκριμένη εβδομάδα το μέσο καλάθι αυξήθηκε κατά 10 ευρώ περίπου (στα 119,74 από 109,43 ευρώ αντιστοίχως πέρυσι) ενώ η κατηγορία τροφίμων παρουσίασε αύξηση 7,3%, τα καθαριστικά και είδη οικιακής χρήσης 9,5%, τα είδη προσωπικής υγιεινής 12%, ενώ οι 86 προϊοντικές κατηγορίες (επί συνόλου 340) που μετράει ως «άλλα είδη» η IRI ήταν, όπως προαναφέρθηκε, αυτές που πήγαν καλύτερα απ' όλες.

Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα σκήπτρα συνεχίζουν να κρατούν τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.), με αύξηση πωλήσεων κατά 25,3%, ενώ τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 9,2%, τα μικρότερα (1.000 έως 400 τ.μ.) κατά 5,9% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) 4,1%.

Σημαντική αύξηση παρουσίασε ευλόγως η περιοχή της Αττικής -μετά και την ολοκλήρωση των θερινών διακοπών αλλά και την έναρξη των σχολείων-, με αύξηση πωλήσεων κατά 11,5% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019, ενώ η μοναδική γεωγραφική περιοχή που εμφάνισε κάμψη κατά 3,1% ήταν η Κρήτη, καταγράφοντας και τον μήνα Σεπτέμβριο την απουσία της τουριστικής κατανάλωσης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v