Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σούπερ μάρκετ: Το 2ο lockdown «κλείδωσε» διψήφια ανάπτυξη

Στοιχεία της IRI δείχνουν εβδομαδιαία αύξηση πωλήσεων από 36,3% μέχρι 17,8% από τον Νοέμβριο του 2020. Εξαίρεση η περίοδος του click away.

Σούπερ μάρκετ: Το 2ο lockdown «κλείδωσε» διψήφια ανάπτυξη
  • της Σοφίας Εμμανουήλ

Ανάπτυξη 10,3% στην αγορά των super market δείχνουν τα στοιχεία της IRI, που είναι επικαιροποιημένα μέχρι 27.12.2020, ενώ ενδεικτική είναι η αύξηση που καταγράφεται την εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα, η οποία αγγίζει το 18%.

Κατά το τελευταίο lockdown, με αφετηρία τις αρχές Νοεμβρίου, η αγορά των ταχυκίνητων κωδικών που διαμορφώνει και την τάση, κέρδισε σχεδόν 150 εκατ. ευρώ (154 εκατ. ευρώ από 1.11.2020 ή 141 εκατ. ευρώ από 8.11.2020, ενώ σημειώνεται ότι οι ανακοινώσεις έγιναν 5.11.2020) πάνω από τις αντίστοιχες περσινές πωλήσεις.

Συνολικά η αξία της αγοράς άγγιξε το 1 δισ. ευρώ το τελευταίο δίμηνο του έτους. Επίσης πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι επιδόσεις αυτές σημειώνονται σε μια περίοδο που είχε απαγορευτεί στις εταιρείες super market να πωλούν από τα φυσικά τους καταστήματα ρούχα, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, χαλιά, έπιπλα και άλλα διαρκή αγαθά.

Τα στοιχεία της IRI, που βασίζονται στις επιδόσεις 340 ταχυκίνητων κωδικών στα super market, δείχνουν ότι οι πωλήσεις αυτών των προϊόντων την εβδομάδα που τελείωσε στις 27.12.2020 ανήλθαν σε 155,23 εκατ. ευρώ και σημείωσαν αύξηση 17,8% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Όμως η αγορά των super market καταγράφει διψήφιο ποσοστό ανόδου όλες τις εβδομάδες από την έναρξη του δεύτερου lockdown.

Με αφετηρία ένα 36,3% την εβδομάδα αμέσως μετά τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού στις 5 Νοεμβρίου, ο ρυθμός αποκλιμακώνεται σταδιακά, μέχρι το 17,8% της εβδομάδας που περιλαμβάνει την παραμονή των Χριστουγέννων.

Η μόνη εβδομάδα κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown που παρατηρείται μονοψήφιος ρυθμός αύξησης πωλήσεων στα super market είναι η εβδομάδα εφαρμογής του υβριδικού μοντέλου αγορών με “παράδοση εκτός” (click away) στο λιανεμπόριο. Είναι η εβδομάδα που τελειώνει 20.12.2020, με τον ρυθμό ανάπτυξης να ανέρχεται σε 5,9%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, την εβδομάδα που τελειώνει 27.12.2020 η κατηγορία των τροφίμων καταγράφει τη μεγαλύτερη άνοδο, της τάξης του 20,1%. Ακολουθούν τα καθαριστικά προϊόντα οικιακής φροντίδας με αύξηση 14,7%, τα είδη προσωπικής φροντίδας και υγιεινής με ανάπτυξη 10,3% και οι υπόλοιπες κατηγορίες ταχυκίνητων προϊόντων με ανάπτυξη 12,5%.

Επίσης, την εβδομάδα που τελειώνει 27.12.2020 καταγράφουν διψήφια αύξηση πωλήσεων οι πωλήσεις των super market σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας. Ειδικά στην Αττική, με μερίδιο σχεδόν 53% στο σύνολο της αγοράς, η αύξηση ανέρχεται σε 15,9%. Στη Θεσσαλονίκη σημειώνεται αύξηση 19,6%, στη Βόρεια Ελλάδα 19,1%, στην Κεντρική Ελλάδα 16,9%, στην Πελοπόννησο 18,6% ενώ η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σημειώνεται στην Κρήτη και είναι της τάξης του 31,8%.

Ταυτόχρονα, η τάση της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος δίνει προβάδισμα στα hyper market (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) που εμφανίζουν εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων κατά 25,2%, ενώ τα μεσαία καταστήματα (επιφάνειας 2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 18,7%. Τα μικρότερα σημεία πώλησης (επιφάνειας 1.000 έως 400 τ.μ.) σημείωσαν αύξηση πωλήσεων κατά 14,3% ενώ ανάλογες επιδόσεις εμφάνισαν και τα καταστήματα μέχρι 400 τ.μ., με αύξηση 14,1%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v