Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μάζεψαν όλο το... ρευστό τα σούπερ μάρκετ

Τα στοιχεία της IRI, που συμπληρώνουν τα δεδομένα για το 2020, επιβεβαιώνουν τη διψήφια αύξηση των πωλήσεων της αγοράς, που διαμορφώνεται σε 10,4% σε ετήσια βάση.

Μάζεψαν όλο το... ρευστό τα σούπερ μάρκετ
  • της Σοφίας Εμμανουήλ

Ρεβεγιόν στην επαρχία έκαναν πολλοί καταναλωτές, όπως φαίνεται από την απόδοση των super market της Αθήνας, που ακολουθούν με φανερή «κόπωση» την κούρσα των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κατά τις τελευταίες ημέρες του 2020 και τις πρώτες του 2021.

Στο σύνολό της η αγορά μπήκε «με το δεξί» στη νέα χρονιά, καταγράφοντας την εβδομάδα από 28.12.2020 μέχρι 3.1.2021 ανάπτυξη 13,7% συγκριτικά με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020 (έναντι αύξησης 17,8% την εβδομάδα των Χριστουγέννων).

Τα στοιχεία της IRI, που συμπληρώνουν τα δεδομένα για το 2020, επιβεβαιώνουν τη διψήφια αύξηση των πωλήσεων της αγοράς, που διαμορφώνεται σε 10,4% σε ετήσια βάση. Ειδικότερα την εβδομάδα που τελείωσε στις 3.1.2021, μόνο η αξία των 340 ταχυκίνητων κωδικών που μετράει η IRI εμφάνισαν πωλήσεις αξίας 128,16 εκατ. ευρώ από 112,76 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη εβδομάδα της προηγούμενης χρονιάς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρονική περίοδος αφορά τις ημέρες μετά τα Χριστούγεννα και τις παραμονές της Πρωτοχρονιάς μέχρι την έναρξη του lockdown που ακολούθησε την εορταστική περίοδο. Υπενθυμίζεται ότι οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν στις 2 Ιανουαρίου με ισχύ από το πρωί στις 6:00 της επομένης, 3 Ιανουαρίου, ημέρα Κυριακή. Πρόκειται για ημέρες που παραδοσιακά οι καταναλωτές μένουν περισσότερο στο σπίτι, έχοντας σε μεγάλο βαθμό κάνει τα ψώνια των γιορτών.

Παρ' όλα αυτά ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων διατηρείται υψηλός σε όλες τις περιοχές, υποχωρώντας μόνο οριακά από την προηγούμενη εβδομάδα, με εξαίρεση την περιοχή της Αττικής, όπου ο ρυθμός υποδιπλασιάστηκε, καταδεικνύοντας τη μετατόπιση της ζήτησης στην επαρχία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, τα super market της Αττικής, που αντιπροσωπεύουν το 52,3% της συνολικής αγοράς, εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 8,9% από 15,9% μόλις μία εβδομάδα νωρίτερα. Στην αγορά της Θεσσαλονίκης σημειώνεται αύξηση πωλήσεων 18,5% από 19,6% την προηγούμενη εβδομάδα, με τα καταστήματα στη Βόρεια Ελλάδα να υπεραποδίδουν με ρυθμό 22,4%, πάνω και από την προηγούμενη εβδομάδα, που εμφάνισαν ρυθμό ανάπτυξης 19,1%.

Στην Κεντρική Ελλάδα, σημειώνεται αύξηση πωλήσεων 16,4% από 16,9%, στην Πελοπόννησο 15% από 18,6% και τέλος στην Κρήτη, που έχει και το μικρότερο μερίδιο στην πίτα (6,8%), η ανάπτυξη διαμορφώνεται σε 28,2% από 31,8% μία εβδομάδα νωρίτερα.

Σχετικά με τις κατηγορίες των προϊόντων, η ζήτηση εστιάζεται κυρίως στα είδη τροφίμων, όπου η αύξηση των πωλήσεων διαμορφώνεται σε 15,7%. Στα είδη οικιακής φροντίδας, η αύξηση ανέρχεται σε 7,5% και στα υπόλοιπα είδη σε 9,9%.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της αγοράς ανά κατηγορία καταστήματος, τα hypermarkets (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) διατηρούν την πρωτοκαθεδρία, με ανάπτυξη 21,7% από 25,2% την προηγούμενη εβδομάδα. Ωστόσο το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, πάνω από 70%, απολαμβάνουν τα μεγάλα καταστήματα (1.000 - 2.500 τ.μ.) και τα μεσαία (400 - 1.000 τ.μ.), τα οποία εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 14,3% και 10,8% αντίστοιχα. Τα mini market (400 - 1.000 τ.μ.), τέλος, εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 9,1%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v