Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στη Βουλή η σύμβαση για το βόρειο τμήμα του Ε-65

Προς κύρωση η σύμβαση για το βόρειο τμήμα του Ε65, που σηματοδοτεί την έναρξη των εργασιών από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσα στο καλοκαίρι. Εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του έργου των 442 εκατ. ευρώ με πόρους και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στη Βουλή η σύμβαση για το βόρειο τμήμα του Ε-65

Στη Βουλή προς κύρωση μέσα στον Ιούνιο κατευθύνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η σύμβαση για το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), μετά τη σχετική έγκριση που έλαβε από το Ελεγκτικό Συμβούλιο.

Πρόκειται για τμήμα 70,5 χιλιομέτρων, συνολικού προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει λάβει έγκριση χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τη θετική γνωμοδότηση της DG Comp και έχει ενταχθεί στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Σύμφωνα με σχετικές μελέτες, κατά τη φάση κατασκευής, η απασχόληση θα τονωθεί με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας. Με το βόρειο τμήμα μήκους 70,5 χλμ., από τα Τρίκαλα έως τα Γρεβενά, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65, συνολικού μήκους 181,5 χλμ., θα συνδέει κατά την ολοκλήρωση τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό.

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ως ανάδοχος κατασκευής και εκμετάλλευσης του έργου για την προσεχή 30ετία, υπολογίζει την έναρξη εργασιών αμέσως μετά την κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου σε 36 μήνες. Σημειώνεται δε ότι με την παραπάνω εξέλιξη, το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (υπογεγραμμένες και προς υπογραφή συμβάσεις) ξεπερνά πλέον τα 3 δισ. ευρώ.

Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111 χλμ. έως και το 136 χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες, έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτυών και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος, πριν την αναβολή των εργασιών, βρισκόταν στο 7%, ενώ για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%. Έχουν ήδη κατασκευαστεί αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα.

Η νέα χάραξη από το 136 χλμ. έως το τέλος του έργου σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά προβλεπόμενη (από τα 950 μέτρα στα 650 μέτρα), με μικρότερο μήκος υπόγειων έργων και 11,7 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του Έργου, μειώνοντας το κόστος κατασκευής και βελτιώνοντας επίσης το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v