Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πάνω από 6,5 εκατ. ταξιδιώτες τον Αύγουστο στα ελληνικά αεροδρόμια

Ποιοι προορισμοί απέσπασαν τη μερίδα του λέοντος, στην καρδιά της φετινής τουριστικής σεζόν. Πώς διαμορφώθηκε η εικόνα στην Αθήνα. Ανεβάζουν τον πήχη των εσόδων οι επιχειρηματίες της αγοράς, χάρη και στα περισσότερα έσοδα ανά επισκέπτη.

Πάνω από 6,5 εκατ. ταξιδιώτες τον Αύγουστο στα ελληνικά αεροδρόμια

«Απογειώθηκε» η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια τον Αύγουστο, με περισσότερους από 6,5 εκατ. ταξιδιώτες να διακινούνται τόσο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» όσο και στους 14 αερολιμένες που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

To οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου στα ελληνικά αεροδρόμια ταξίδεψαν συνολικά (επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού) περισσότεροι από 17 εκατ. τουρίστες, εκ των οποίων πάνω από 12 εκατ. έφτασαν από το εξωτερικό, με τους παράγοντες της αγοράς να επισημαίνουν ότι ο στόχος των 9 δισ. ευρώ σε επίπεδο ταξιδιωτικών εισπράξεων έχει επιτευχθεί και να βάζουν τον πήχη ακόμη υψηλότερα μέχρι το τέλος του έτους.

Πού έκλεισε η «ψαλίδα»

Η «ψαλίδα» ανάμεσα στις επιδόσεις του 2021 και του 2019 έκλεισε περισσότερο για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς, εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης, ευνοήθηκαν κυρίως οι απευθείας πτήσεις από τα αεροδρόμια του εξωτερικού. Αντίστοιχα, το ποσοστό ανόδου του αριθμού των ταξιδιωτών σε σχέση με το 2020 στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport ήταν πολύ υψηλότερο συγκριτικά με την κίνηση στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.

Είναι ενδεικτικό ότι κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου, η κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανήλθε στα επίπεδα των 6,6 εκατ. επιβατών και, αν και ξεπέρασε τα επίπεδα του 2020 κατά 10,6%, παρέμεινε μειωμένη σε σύγκριση με το 2019 κατά 61,6%, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού από τον Μάρτιο του 2020 και μετά.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια διακινήθηκαν περισσότεροι από 10 εκατ. ταξιδιώτες, αριθμός σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με το αντίστοιχο νούμερο του 2020. Συγκεκριμένα, το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2021 η συνολική επιβατική κίνηση, εσωτερικού και εξωτερικού, κατέγραψε άνοδο κατά 89,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, επιβεβαιώνοντας την τάση που ήθελε τους τουρίστες να επιλέγουν απευθείας πτήσεις προς τον προορισμό τους και να αποφεύγουν την πολύωρη παραμονή στα αεροδρόμια και τις πτήσεις με ανταπόκριση.

Για μία ακόμη χρονιά, ο Αύγουστος έδειξε τη δυναμική του, με περίπου 4,5 εκατ. ταξιδιώτες να διακινούνται στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, καταγράφοντας άνοδο κατά 82,9% σε σχέση με το 2020, όταν και είχαν ταξιδέψει 2,44 εκατ. επιβάτες. Η διεθνής κίνηση κατέγραψε μεγαλύτερη άνοδο με 87,8% και 3,78 εκατ. ταξιδιώτες, ενώ η κίνηση εσωτερικού σημείωσε αύξηση κατά 60,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 και διαμορφώθηκε σε 688 χιλιάδες επιβάτες από 429 χιλιάδες τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια του Αυγούστου 2021, η επιβατική κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» επηρεάστηκε σημαντικά από την πανδημία της νόσου Covid-19 και τις επιπτώσεις της στο αεροπορικό ταξίδι, με την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου να εμφανίζεται αυξημένη κατά 75,3% σε σχέση με την κίνηση του 2020. Η βελτίωση αυτή ήταν πιο εμφανής στο εσωτερικό, καθώς η επιβατική κίνηση ήταν κατά 19,4% μειωμένη σε σχέση με το 2019 και αυξημένη κατά 52,1% σε σχέση με το 2020, με τη διεθνή επιβατική κίνηση να παρουσιάζει επίσης σημάδια ανάκαμψης, με μεγαλύτερη μείωση, κατά 35,4%, σε σύγκριση με το 2019 και μεγαλύτερη αύξηση, κατά 91%, συγκριτικά με το 2020, όταν βέβαια είχαν ταξιδέψει μόλις 718 χιλιάδες επισκέπτες στη χώρα μας.

Οι top προορισμοί

Την πρώτη θέση ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς (σε απόλυτους αριθμούς) κατέκτησε, σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport Greece, η Ρόδος, όπου το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου ταξίδεψαν σχεδόν 2 εκατ. τουρίστες (συγκεκριμένα 1,976 εκατ.), καταγράφοντας άνοδο 138,9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ακολούθησε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με 1,8 εκατ. επιβάτες συνολικά και άνοδο κατά 7,3% σε σχέση με το 2020, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η Κέρκυρα με 1,26 εκατ. ταξιδιώτες και στην τέταρτη τα Χανιά με 1,04 εκατ. τουρίστες και άνοδο 125% και για τους δύο προορισμούς. Την πεντάδα συμπλήρωσε η Σαντορίνη, η οποία με 964 χιλιάδες ταξιδιώτες δεν κατάφερε να σπάσει το φράγμα του 1 εκατ. Με 935 χιλιάδες επισκέπτες ακολούθησε με μικρή διαφορά η Κως.

Πιο υποτονική ήταν η κίνηση σε Καβάλα, Σκιάθο, Σάμο, Μυτιλήνη, Κεφαλονιά και Ακτιο.

Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μεταβολή, πάντως, κατέγραψε η Μύκονος, με άνοδο 167% για το 8μηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου και 769 χιλιάδες ταξιδιώτες και στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Σαντορίνη, με αύξηση σε ποσοστό 155,7%.

Και σε μηνιαίο επίπεδο, η Ρόδος απέσπασε τη μερίδα του λέοντος με 871 χιλιάδες ταξιδιώτες, με τη Θεσσαλονίκη και την Κέρκυρα να έπονται με 634 χιλιάδες και 599 χιλιάδες αντίστοιχα.

Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια δυναμικό «παρών» έδωσαν οι Γερμανοί, οι Βρετανοί και οι Ιταλοί ταξιδιώτες. Την πεντάδα συμπλήρωσαν οι Πολωνοί και οι Γάλλοι, δύο αγορές που έκαναν φέτος τη διαφορά για τον ελληνικό τουρισμό.

Ανεβάζουν τον πήχη

Την ίδια στιγμή, οι παράγοντες της αγοράς ανεβάζουν κι άλλο τον πήχη των τουριστικών εσόδων, επισημαίνοντας ότι ο αρχικός στόχος του 50% του 2019 (όταν οι εισπράξεις είχαν διαμορφωθεί σε 18,18 δισ. ευρώ) έχει ήδη επιτευχθεί. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Γιάννης Ρέτσος τόνισε ότι «τον Μάιο λέγαμε ότι αν καταφέραμε να φτάσουμε το 40% των κρατήσεων του 2019, θα ήμασταν πολύ τυχεροί. Με βάση τα σημερινά δεδομένα και μετά τις κρατήσεις του Σεπτεμβρίου, θα ξεπεράσουμε το 50% ή και το 60%, εάν δεν υπάρξει κάποια απροσδόκητη εξέλιξη όσο αφορά την πανδημία».

Στην ίδια κατεύθυνση και συμμεριζόμενος την άποψη του Γ. Ρέτσου, ο Ανδρέας Ανδρεάδης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Sani/Ikos και πρώην πρόεδρος του ΣΕΤΕ, επεσήμανε μέσα από λογαριασμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πως αν ληφθεί υπόψη «ότι τα έσοδα ανά άφιξη είναι 25% υψηλότερα σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, οι τουριστικές εισπράξεις της χώρας μας για το 2021 ενδέχεται να φτάσουν τα 12 δισ. ευρώ, ποσό αδιανόητο πριν από μερικούς μήνες», συμπληρώνοντας ότι το ελληνικό ΑΕΠ σε αυτή την περίπτωση θα αυξηθεί πολύ πάνω από 6%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v