Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σενάριο για... συμμαχία στα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Τι περιλαμβάνει το σχέδιο εξυγίανσης που προκρίνει η ONEX για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Αναμένεται να κατατεθεί στα αρμόδια δικαστήρια. Τα αγκάθια για την ολοκλήρωση της πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Σενάριο για... συμμαχία στα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες εκτιμάται ότι θα αρχίσει να ξεκαθαρίζει το τοπίο σχετικά με την τύχη των Ναυπηγείων Ελευσίνας, με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνι Γεωργιάδη να δηλώνει ότι το προσεχές διάστημα αναμένεται να κατατεθεί το σχέδιο εξυγίανσης στα αρμόδια δικαστήρια, το οποίο, για την ώρα τουλάχιστον, δεν φαίνεται να επηρεάζεται από την αμυντική συμφωνία που υπέγραψαν Ελλάδα και Γαλλία.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Euro2day.gr, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μεταξύ της κυβέρνησης και της ONEX Shipyards του Πάνου Ξενοκώστα, του μόνου γνωστού ενδιαφερόμενου επενδυτή, βρίσκονται δύο σενάρια, σε ένα εκ των οποίων, «το πιο συμφέρον», φαίνεται ότι θα καταλήξουν οι δύο πλευρές μέσα στις επόμενες ημέρες. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, η ONEX, η οποία έχει εξασφαλίσει τη στήριξη της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας DFC (U.S. International Development Finance Corporation), ενδεχομένως να έχει και έναν δεύτερο «σύμμαχο» στο project εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, αφού οι επικεφαλής της εταιρείας έχουν προχωρήσει σε συζητήσεις με έναν ακόμη επενδυτή διεθνούς βεληνεκούς.

Μεγάλο «αγκάθι» πάντως στις επαφές που πραγματοποιούνται παραμένει το ύψος των χρεών που βαρύνουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και που θα προσδιορίσει την τελική συμφωνία, η οποία εφόσον επιτευχθεί, θα κατατεθεί για επικύρωση στο αρμόδιο δικαστήριο, στο πλαίσιο της διαδικασίας εξυγίανσης των άρθρων 106 β και δ του Πτωχευτικού Κώδικα.

Το σχέδιο εξυγίανσης που προτείνει η ONEX και είναι στα πρότυπα εκείνου που εφαρμόστηκε για την εξαγορά του Νεωρίου Σύρου προβλέπει:

  • «κούρεμα» περίπου στο 50% των οφειλών που έχουν συσσωρευτεί και ανέρχονται σε 430 εκατ. ευρώ,
  • μακροχρόνια περίοδος αποπληρωμής των υπόλοιπων οφειλών,
  • αποπληρωμή στο ακέραιο των δεδουλευμένων των εργαζομένων, που ανέρχονται σε 35 εκατ. ευρώ και
  • επενδύσεις εκσυγχρονισμού, ύψους 150 εκατ. ευρώ, των Ναυπηγείων σε βάθος 10ετίας.

Σημειώνεται πως, με βάση το συμφωνητικό μεταβίβασης των μετοχών, η ONEX θα έπρεπε μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου να έχει καταθέσει το σχέδιο εξυγίανσης στο αρμόδιο δικαστήριο. Ωστόσο, στο συμφωνητικό υπήρχε πρόβλεψη για παράταση της συγκεκριμένης ημερομηνίας, εφόσον προέκυπταν λόγοι ανωτέρας βίας. Ως λόγος ανωτέρας βίας λογίζεται η πανδημία του κορωνοϊού και ως εκ τούτου δόθηκε αυτοδίκαιη παράταση στους συμβαλλόμενους να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις προκειμένου να καταλήξουν σε συμφωνία.

Πάντως, για την ώρα, η συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας δεν φαίνεται να επηρεάζει τις διαπραγματεύσεις για το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, παρά το γεγονός ότι, όπως φαίνεται, η ναυπήγηση των τριών φρεγατών Belharra θα πραγματοποιηθεί στη Γαλλία. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο οι κορβέτες -οι συζητήσεις για την προμήθεια των οποίων βρίσκονται σε εξέλιξη- να κατασκευαστούν στην Ελλάδα.

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Εξελίξεις αναμένονται το επόμενο διάστημα και για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μετά την προσφυγή του Δήμου Χαϊδαρίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την ακύρωση των δύο διαγωνισμών πώλησης των Ναυπηγείων.

Συγκεκριμένα, ο Δήμος Χαϊδαρίου ζητά να ακυρωθούν οι δύο διαγωνισμοί, με την πρώτη αίτηση ακύρωσης να στρέφεται εναντίον του διαγωνισμού της ΕΤΑΔ, καθώς επισημαίνεται ότι η πώληση της Προβλήτας 4 του Σκαραμαγκά δεν είναι νόμιμη, επειδή αποτελεί ζώνη παραλίας και αιγιαλού και πρέπει να διασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση ο κοινόχρηστος χαρακτήρας της και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτήν.

Παράλληλα, ο Δήμος κατέθεσε και αίτηση ακύρωσης και εναντίον του Ειδικού Διαχειριστή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, υπογραμμίζοντας ότι στον διαγωνισμό περιλήφθηκαν τμήματα ακινήτων που, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Εθνικού Κτηματολογίου, ανήκουν στον Δήμο Χαϊδαρίου.

Υπενθυμίζεται ότι o εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου επικράτησε στους δύο διαγωνισμούς που πραγματοποιήθηκαν από την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και τον Ειδικό Διαχειριστή (ΕΝΑΕ), προσφέροντας συνολικά 62,5 εκατ. ευρώ για την απόκτηση των Ναυπηγείων.

Πάντως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το hot spot, στο οποίο φιλοξενούνταν μετανάστες, έχει απομακρυνθεί από τον χώρο των Ναυπηγείων, όπως προβλεπόταν και στον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ.

Εύα Δ. Οικονομάκη

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v