Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πρωταθλήτρια στην ευρωπαϊκή αγορά Tax Free Shopping η Ελλάδα

Οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ, το Ισραήλ και τη Ρωσία δαπάνησαν τα περισσότερα το φετινό καλοκαίρι. Πολλά υποσχόμενη η βρετανική αγορά.

Πρωταθλήτρια στην ευρωπαϊκή αγορά Tax Free Shopping η Ελλάδα

Ισχυρή ανάκαμψη στην αγορά του tax free shopping κατέγραψε το φετινό καλοκαίρι η Ελλάδα, η οποία αναδείχθηκε σε έναν από τους πιο ελκυστικούς προορισμούς για τους ξένους ταξιδιώτες. Σύμφωνα με στοιχεία της Global Blue, η χώρα μας κατάφερε να αποκαταστήσει την περίοδο Ιουνίου-Σεπτεμβρίου 2021 το 77% του κύκλου εργασιών που σημειώθηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2019, αφήνοντας πίσω δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς , όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία που κινήθηκαν κατά μέσο όρο στο 38% του 2019. 

Για μία ακόμη χρονιά τη δική τους ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική tax free shopping αγορά έδωσαν οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ, με μερίδιο 31%, οι Ισραηλινοί, με μερίδιο 12% και οι Ρώσοι, με μερίδιο 8%, ενισχύοντας σημαντικά τη μέση δαπάνη αγορών σε σχέση με το 2019. Απόντες φέτος ήταν οι Κινέζοι λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που είχαν επιβληθεί λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Για πρώτη φορά, λόγω Brexit, έκανε την εμφάνισή της η βρετανική αγορά, με τους ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο να συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάκαμψη της Ελλάδας, κατακτώντας την τέταρτη θέση ανάμεσα στους πιο… γαλαντόμους τουρίστες, με μερίδιο 5%. Μάλιστα, εκτιμάται ότι οι Βρετανοί θα αποτελέσουν στο μέλλον μία ισχυρή tax free shopping εθνικότητα για την Ελλάδα, δεδομένου ότι είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα μας με 3,8 εκατ. επισκέπτες το 2019. Σε ό,τι αφορά τη μέση δαπάνη, οι Βρετανοί ταξιδιώτες ξοδεύουν τα διπλάσια, δηλαδή 1.028 ευρώ, από τον μέσο ταξιδιώτη, ο οποίος δαπανά 522 ευρώ, με τη μέση δαπάνη να προσεγγίζει τα επίπεδα δαπάνης των Αμερικανών ταξιδιωτών (1.221 ευρώ).

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζονται και οι καταναλωτικές προτιμήσεις των Βρετανών, με 4 στους 10 να αγοράζουν ρολόγια και κοσμήματα.

Οι top προορισμοί

Σε ό,τι αφορά την αξία των αγορών ανά περιφέρεια, η Αττική διατήρησε τη μερίδα του λέοντος για μία ακόμη χρονιά με υψηλό ποσοστό 49%, ενώ τη δεύτερη θέση κατέκτησε η Μύκονος με 28%, κερδίζοντας συνεχώς έδαφος. Η Μακεδονίας «κράτησε» σταθερά την τρίτη θέση με ποσοστό 12%, ενώ η Μύκονος κατάφερε φέτος να… επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 σε επίπεδο αξίας αγορών και η Σαντορίνη πέτυχε τον διπλασιασμό της μέσης δαπάνης.

Μάλιστα, ενώ 7 στους 10 διεθνείς ταξιδιώτες πραγματοποίησαν αγορές σε είδη ένδυσης και υπόδησης, οι τουρίστες εκείνοι που επέλεξαν να δαπανήσουν χρήματα για την αγορά κοσμημάτων και ρολογιών αύξησαν σχεδόν στο διπλάσιο τη μέση δαπάνη τους σε σχέση με το 2019.

Παρά τις προκλήσεις της πανδημίας, οι προσδοκίες για την ελληνική tax free shopping αγορά είναι ακόμη υψηλότερες για το 2022. Σύμφωνα με τη διεθνή έρευνα που πραγματοποίησε η Global Blue, το 70% των ερωτηθέντων (το διάστημα Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου) εξέφρασε την επιθυμία του να ταξιδέψει -υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρχουν συνθήκες καραντίνας- σε σχέση με το 62% την περίοδο Ιουλίου-Αυγούστου. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 76% για τους ταξιδιώτες που δαπανούν πολλά και για εκείνους που πραγματοποιούν συχνά ταξίδια στο εξωτερικό.

Εύα Δ. Οικονομάκη

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v