Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ερχεται το εορταστικό κύμα... ανατιμήσεων

Νέο κύμα ανατιμήσεων το επόμενο διάστημα και από επιχειρήσεις που έως σήμερα δεν είχαν ανεβάσει τις τιμές. Συνεχίζονται οι μεγάλες αυξήσεις στο κόστος ενέργειας και τις πρώτες ύλες. Αυξημένο 5% το κόστος για το τραπέζι των Χριστουγέννων.

Ερχεται το εορταστικό κύμα... ανατιμήσεων

“Είμαστε ζαλισμένοι. Τα πράγματα έχουν ξεφύγει. Είμαστε εδώ όλη η διοικητική ομάδα και ψάχνουμε να βρούμε με ποιον πάροχο ρεύματος θα κλείσουμε συμφωνία για να καταφέρουμε να μειώσουμε τα κόστη μας”, λέει στο Euro2day.gr ιδιοκτήτης γνωστής ελληνικής βιομηχανίας καταναλωτικών προϊόντων.

Τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή ο πληθωρισμός εκτινάχθηκε στο 4,8%. Από τα στοιχεία της Αρχής, ξεχωρίζουν οι αυξήσεις 180% στο φυσικό αέριο έναντι του Νοεμβρίου του 2020, +45,2% στο πετρέλαιο θέρμανσης και το +37,8% στο ηλεκτρικό ρεύμα.

Ο συγκεκριμένος βιομήχανος, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, δεν πιέζεται μόνο από την εκτίναξη του ενεργειακού κόστους το οποίο επηρεάζει το λιανεμπόριο και την τσέπη του καταναλωτή. Οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιεί έχουν αυξηθεί δραματικά τον τελευταίο χρόνο και οι ανατιμήσεις που έχει περάσει ή που έχει δεχθεί το λιανεμπόριο να περάσει στην κατανάλωση δεν καλύπτουν αυτή την αύξηση στο κόστος ενέργειας και στις πρώτες ύλες.

Στέλεχος γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ αναφέρει στο Euro2day.gr πως οι προμηθευτές συνεχίζουν να στέλνουν νέους τιμοκαταλόγους με αυξήσεις. “Υπάρχουν ανατιμήσεις, δεν έχουν σταματήσει και θα υπάρξουν και άλλες αυξήσεις τιμών από το νέο έτος” λέει.

Με τον επικεφαλής της Chipita Σπύρο Θεοδωρόπουλο να δηλώνει στο Euro2day.gr: “Δεν υπάρχουν πολλές μέθοδοι αντιμετώπισης τέτοιων προβλημάτων παρά μόνο μέσω της αύξησης των τιμών. Προς το παρόν δεν έχουμε προχωρήσει σε αυξήσεις, αλλά από τον Ιανουάριο θα το κάνουμε. Δεν θα είναι ένα σταθερό ποσοστό. Σε άλλα προϊόντα θα ζητήσουμε περισσότερα χρήματα, σε άλλα προϊόντα θα μειώσουμε το βάρος των συσκευασιών. Θα προσπαθήσουμε όσο το δυνατόν λιγότερο να επιβαρύνουμε τον καταναλωτή, γιατί η επιβάρυνση του καταναλωτή σημαίνει πιθανόν και πτώση πωλήσεων”.

Ήδη η αύξηση στο ενεργειακό κόστος σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στις πρώτες ύλες έχουν οδηγήσει σε ράλι ανατιμήσεων βασικά προϊόντα (21,3% στις τιμές σε αρνί και κατσίκι, 18,5% στο ελαιόλαδο και 11% στις πατάτες), τινάζοντας στον αέρα τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι αναμένεται να είναι κατά 5% πιο ακριβό σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020 και 1% σε σχέση με την υψηλότερη τιμή που καταγράφηκε το 2015 σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v