Ερχεται το «Logistics City», φεύγουν 4.000 φορτηγά από την Αθήνα

Το έντονο ενδιαφέρον Κινέζων, Αράβων και άλλων διεθνών αλλά και εγχώριων οίκων έχει προκαλέσει ήδη το mega project που θα αναπτυχθεί σε χώρο 500 στρεμμάτων στη Φυλή. Αναμένεται να πάρει «πράσινο φως» από την Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας.

Ερχεται το «Logistics City», φεύγουν 4.000 φορτηγά από την Αθήνα

Τα βλέμματα της παγκόσμιας κατασκευαστικής αγοράς και real estate έχει προσελκύσει ήδη το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για τη δημιουργία του πρώτου οργανωμένου logistics υποδοχέα στην περιοχή της Φυλής, που αναμένεται να γίνει ο μεγαλύτερος της ΝΑ Ευρώπης.

Την επόμενη Τρίτη εγκρίνεται από την Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας το φιλόδοξο σχέδιο μετεγκατάστασης των 350 μεταφορικών - logistics επιχειρήσεων που λειτουργούν σήμερα στον Ελαιώνα, κατακλύζοντας τον αστικό ιστό της Αθήνας με 4.000 φορτηγά ημερησίως και προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Εθνική Οδό και κατά συνέπεια σε όλες τις κεντρικές αρτηρίες.

Η αξιοποίηση ακινήτου περίπου 600 στρεμμάτων που διαθέτει ο δήμος Φυλής πλησίον της Αττικής Οδού και με πρόσβαση στη σιδηροδρομική γραμμή θα ανατεθεί στη Μονάδα Ωρίμανσης Έργων (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ.

Ήδη έχει εξασφαλιστεί ποσό 20 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για την μετακόμιση των 350 εταιρειών που σήμερα εδρεύουν στον Ελαιώνα, χωρίς τις απαραίτητες υποδομές και χωρίς να μπορούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους. Όπως υποστηρίζουν στελέχη μεταφορικών εταιρειών, σχεδόν το 100% του μεταφορικού έργου στην Αττική εκτελείται σήμερα από επιχειρήσεις που λειτουργούν με διετείς παρατάσεις της άδειας και δεν μπορούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους, αφού ανά πάσα στιγμή μπορεί να βρεθούν χωρίς άδειες.

Η Μονάδα Ωρίμανσης Έργων, επικεφαλής της οποίας είναι ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Παν. Σταμπουλίδης, με τη συνδρομή του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Θ. Ζηλιασκόπουλου, θα αναλάβει την ωρίμανση του ακινήτου με όρους δόμησης, χρήσης γης κ.λπ., ώστε το έργο που θα γίνει με τη μορφή ΣΔΙΤ να ξεκινήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Η ωρίμανση του διαγωνισμού θα τρέξει μέσα στο 2022 και θα υλοποιηθεί με το μοντέλο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στόχος είναι μέσα στο 2023 να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να δημιουργηθεί ένα πρότυπο εμπορευματικό κέντρο. Ο προϋπολογισμός του έργου μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 500 εκατ. ευρώ, έχοντας ήδη προσελκύσει διεθνή και εγχώριο ενδιαφέρον.

Οι εταιρείες logistics μέσω ενός κουπονιού θα πριμοδοτηθούν για να μεταφερθούν στο νέο χώρο που θα κατασκευαστεί και θα έχει κτίρια για την εγκατάσταση των εταιρειών, ξενοδοχείο, εστιατόρια και τράπεζες, δημιουργώντας μία μικρή πόλη με κτίρια που μπορούν να φτάσουν τις 380.000 τετραγωνικά μέτρα για την εξυπηρέτηση των μεταφορέων. Σημειώνεται ότι για την εγκατάσταση των εταιρειών logistics θα απαιτηθούν περίπου 100.000 τετραγωνικά ενώ τα υπόλοιπα κτίρια μπορούν να φιλοξενήσουν και άλλες επιχειρήσεις όπως εταιρείες ταχυμεταφορών και όσους ζητήσουν πρόσβαση στην περιοχή, μια και θα διαθέτει άμεση οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, διευκολύνοντας σημαντικά τις μεταφορές.

Μάλιστα προκειμένου να υπάρχει άμεση πρόσβαση και από το λιμάνι του Πειραιά, έχει ζητηθεί η ολοκλήρωση της Περιφερειακής Αιγάλεω μέσω της Λεωφόρου Σχιστού με ένα τούνελ, παρακάμπτοντας ουσιαστικά όλη την κίνηση από τον Πειραιά μέσω της Εθνικής δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη «ανάσα» στο κυκλοφοριακό της πόλης.

Με την αποχώρηση των εταιρειών θα  απελευθερωθεί μια πολύ μεγάλη έκταση στον Ελαιώνα, η οποία μπορεί να ενταχθεί στο ευρύτερο σχέδιο ανάπλασης της περιοχής με την κατασκευή γηπέδου του Παναθηναϊκού, τον νέο σταθμό ΚΤΕΛ και την αναβάθμιση της Ακαδημίας Πλάτωνος.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα Θανάσης Ζηλιασκόπουλος είπε μιλώντας στο Euro2day.gr πως έχει κατατεθεί συγκροτημένη πρόταση που θα βάλει τέλος στο σημερινό χαοτικό καθεστώς του Ελαιώνα με τη δημιουργία οργανωμένου υποδοχέα των μεταφορικών επιχειρήσεων για ένταξη στη στρατηγική της κυβέρνησης με την απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής που αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα.

Το mega project αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό έσοδο για τον Δήμο Άνω Λιοσίων - Φυλής, καθώς εκτός από το ενοίκιο για την παραχώρηση της έκτασης θα λαμβάνει και ποσοστό επί των εσόδων του logistics city που θα αναπτυχθεί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v