Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η Ομικρον «έσωσε» τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τον Δεκέμβριο 

Μειωμένες οι πωλήσεις του Δεκεμβρίου, όμως η μετάλλαξη Ομικρον μάζεψε την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου τις απώλειες των τριών πρώτων. 

Η Ομικρον «έσωσε» τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τον Δεκέμβριο

Η έξαρση της μετάλλαξης όμικρον και τα δεκάδες χιλιάδες κρούσματα την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου «έσωσαν» τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αφού οι καταναλωτές προχώρησαν σε μαζικές αγορές υπό τον φόβο νέων μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, λένε στο Euro2day.gr παράγοντες της αγοράς. Επίσης την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου τα καταστήματα τροφίμων λειτούργησαν μία επιπλέον ημέρα σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020. 

Σύμφωνα με τη NielsenIQ τις πρώτες εβδομάδες του Δεκεμβρίου οι πωλήσεις των FMCGs προϊόντων είχαν αρνητική τάση, με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα (27/12-02/01), στην οποία σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων της τάξης του +5,1%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (28/12-03/01). 

Αποτέλεσμα οι απώλειες τον τελευταίο μήνα του έτους όπου πραγματοποιείται πάνω από το 10% του ετήσιου τζίρου του κλάδου να περιοριστούν στο -1%. 

Ακόμη πιο έντονα αρνητικός, στο -2,4%, ήταν ο ρυθμός εξέλιξης των πωλήσεων για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, γεγονός το οποίο οφείλεται κατά κύριο λόγο στη πιο συγκρατημένη συνολική ζήτηση για την κατηγορία των Τροφίμων και Ποτών (-2,9% σε αξία). 

Όσον αφορά στις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, τα προϊόντα Bazaar σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στο +14,9%, ενώ μόνο την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου η αύξηση των πωλήσεων έφτασε στο 39,9%. Αντιθέτως, τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν αρνητική τάση, στο -0,9% για το σύνολο του μήνα.   

Σε επίπεδο επιμέρους κατηγοριών ξεχώρισαν τα ζυμαρικά, τα οποία τον τελευταίο μήνα του έτους παρουσίασαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +19,5%, υπερδιπλάσιο από τον μέσο όρο του έτους, ενώ η πολύ καλή απόδοση της κατηγορίας του Τσαγιού & των Αφεψημάτων τον μήνα αυτό, στο +9,8%, κατάφερε να συγκρατήσει την αρνητικά κινούμενη ετήσια πορεία της κατηγορίας (-1,1%).

Την ίδια περίοδο ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, όπως οι βαφές μαλλιών ή τα καλλυντικά έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους κατά -20,8% και -35,9% αντίστοιχα, καθώς φέτος τον μήνα Δεκέμβριο δεν ίσχυαν τα περιοριστικά μέτρα του 2020.

Αλεξάνδρα Γκίτση [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v