Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στην digital εποχή εισέρχεται η οδική ασφάλεια

Τέσσερις δράσεις, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Προηγμένα Συστήματα Υποστήριξης Οδηγού, χρήση big data, αυτοματοποιημένα οχήματα, προηγμένες κάμερες και υπολογιστικά συστήματα, θα βάλουν την οδική ασφάλεια στην ψηφιακή εποχή.

Στην digital εποχή εισέρχεται η οδική ασφάλεια

Ψηφιακή ταυτότητα αποκτά η Οδική ασφάλεια, καθώς το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο που τέθηκε σε διαβούλευση από το υπουργείο Μεταφορών – Υποδομών προβλέπει 4 ψηφιακές δράσεις που θα αλλάξουν τα δεδομένα στους ελληνικούς δρόμους και θα κάνουν ασφαλέστερη την οδήγηση με στόχο την μείωση των ατυχημάτων και του φόρου αίματος.

Πρόκειται για χρήση προηγμένων συστημάτων και τεχνολογιών που στόχο έχουν να οδηγήσουν στην επίτευξη των φιλόδοξων στόχων για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και μηδέν νεκρούς στους ελληνικούς δρόμους έως το 2050.

Στο πλαίσιο αυτό από τις 12 σημαντικές αλλαγές οι τέσσερις έχουν ψηφιακή ταυτότητα κάνοντας πιο εύκολη τη συλλογή και αξιολόγηση δεδομένων αλλά και την οδήγηση με χρήση προηγμένων συστημάτων για μείωση του ανθρώπινου λάθους ακόμα και σε παλαιότερης τεχνολογίας ΙΧ.

Ψηφιακή Υποστήριξη Δράσεων Οδικής Ασφάλειας

Η Εκτελεστική Επιτροπή και το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα αξιοποιήσουν όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις για: τη γρήγορη και αξιόπιστη συλλογή και ανάλυση όλων των απαραίτητων δεδομένων, την ενσωμάτωση των νέων υπολογιστικών δυνατοτήτων στην υποστήριξη των αποφάσεων των Αρχών και την αποτελεσματική διασύνδεση και συντονισμό όλων των εμπλεκομένων Αρχών και άλλων Φορέων.

Το Νέο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων θα αξιοποιήσει όλες τις νέες τεχνολογικές εφαρμογές τόσο για την ταχεία βεβαίωση των παραβάσεων (προηγμένες κάμερες και υπολογιστικά συστήματα) όσο και για την ταχεία διεκπεραίωση τους (προηγμένο Κέντρο Διαχείρισης Παραβάσεων), συμπεριλαμβανομένης της άμεσης ενημέρωσης των οδηγών.

Η οργάνωση και υλοποίηση αρκετών Δράσεων και Μέτρων Οδικής Ασφάλειας μπορεί να αξιοποιήσει σημαντικά τις νέες δυνατότητες της ψηφιακής εποχής.

Δεδομένα Ευρείας Κλίμακας Οδικής Ασφάλειας

Η αξιοποίηση των νέων δεδομένων ευρείας κλίμακας (big data) αναμένεται να υποστηρίξει σημαντικά τις δράσεις και τα μέτρα οδικής ασφάλειας με:

  • γρήγορη και αξιόπιστη συλλογή δεδομένων ευρείας κλίμακας (big data) για τα ατυχήματα, την κυκλοφορία, τους δείκτες επίδοσης και την πρόοδο των Δράσεων από κάθε δημόσια ή μη πηγή,
  • αξιοποίηση δεδομένων από ειδικούς αισθητήρες επί της της οδού, επί των οχημάτων και επί των έξυπνων κινητών τηλεφώνων καθώς και από την ανάλυση εικόνας βίντεο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την τηλεματική,
  • αξιοποίηση των πιο προηγμένων τεχνικών τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής εκμάθησης για τη μετατροπή των δεδομένων σε χρήσιμους δείκτες, αλλά και για την πολυεπίπεδη και πολύ-παραμετρική ανάλυση των αιτιών των οδικών ατυχημάτων,
  • την υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο των στρατηγικών, τακτικών και λειτουργικών αποφάσεων των Αρχών.

Οχήματα και Κυκλοφορία με συστηματική παρακολούθηση όλων των διεθνών εξελίξεων

Η εισαγωγή συνδεδεμένων και αυτοματοποιημένων οχημάτων στην κυκλοφορία αναμένεται να ελαχιστοποιήσει το ανθρώπινο λάθος και να οδηγήσει σταδιακά σε ιδιαίτερα σημαντική μείωση των οδικών ατυχημάτων και των παθόντων σε αυτά. Για τον λόγο αυτό:

  • θα ετοιμαστούν έγκαιρα όλοι οι νέοι κανονισμοί για την κυκλοφορία των συνδεδεμένων και αυτόματων οχημάτων,
  • θα ρυθμιστούν όλα τα ζητήματα προσωπικών δεδομένων, κυβερνοασφάλειας και αστικής ευθύνης,
  • θα γίνουν έγκαιρα όλες οι απαραίτητες προσαρμογές της οδικής υποδομής και των κέντρων διαχείριση κυκλοφορίας,
  • θα προβλεφθεί η επανεκπαίδευση των οδηγών των αυτόματων οχημάτων,
  • θα δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στη μεταβατική περίοδο μικτής κυκλοφορίας συμβατικών και αυτόματων οχημάτων, αλλά και στη διεπαφή τους με τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, ποδηλάτες, μοτοσυκλετιστές).

Νέες Τεχνολογίες Ασφάλειας Οχημάτων

Θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την ταχεία εισαγωγή όλων των νέων τεχνολογιών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των οχημάτων σε όλα τα νέα οχήματα με τις απαραίτητες Νομοθετικές Ρυθμίσεις και Οικονομικά Κίνητρα, με έμφαση στην:

  • παρακολούθηση και έγκαιρη συμμόρφωση με όλους τους νέους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς για τα νέα χαρακτηριστικά ασφάλειας των νεών οχημάτων,
  • υποχρεωτική εισαγωγή όλων των νέων συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των οχημάτων, με ειδική εκπαίδευση όλων των οδηγών στα συστήματα αυτά,
  • προώθηση των Προηγμένων Συστημάτων Υποστήριξης Οδηγού τόσο στα καινούργια όσο και στα παλιά οχήματα (με μετασκευή).

Εκτός βέβαια από τα παραπάνω οι αλλαγές στη νομοθεσία και στον ΚΟΚ έχουν και αυτές ψηφιακό χαρακτήρα, καθώς έρχεται Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων με τον εντοπισμό των παραβατών με μηχανικά μέσα και σύστημα είσπραξης των προστίμων, ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων, οργάνωση ενός Κέντρου Διαχείρισης Παραβάσεων το οποίο θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων,  αυτοματοποίηση του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ) καθώς και η ανάπτυξη ενός online συστήματος ενημέρωσης των χρηστών της οδού για τις παραβάσεις τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v