Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Tα ποσοστά εκπτώσεων που δίνουν τώρα μεγάλες αλυσίδες λιανικής

Στο επίκεντρο ένδυση - υπόδηση, με αλλαγές στα καταναλωτικά πρότυπα. Πώς διαμορφώνεται η εικόνα στην αγορά. Οι προσδοκίες των επιχειρηματιών και τα προϊόντα που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ζήτησης.

Tα ποσοστά εκπτώσεων που δίνουν τώρα μεγάλες αλυσίδες λιανικής

Με εκπτώσεις που κυμαίνονται από 30-40% μέχρι και πάνω από 50%, ανάλογα με την πολιτική των επιχειρήσεων και τις ανάγκες τους για αποφόρτιση του στοκ που διαθέτουν, άρχισαν χθες οι θερινές εκπτώσεις, με συγκρατημένη αισιοδοξία για τον τζίρο. Θα διαρκέσουν μέχρι 31 Αυγούστου ενώ την επόμενη Κυριακή, 17 Ιουλίου, τα καταστήματα θα είναι προαιρετικά ανοιχτά.

Οι επιχειρηματίες, ειδικά από τους κλάδους ένδυσης - υπόδησης, κλιμακώνουν τις εμπορικές στρατηγικές τους έχοντας ξεκινήσει με μεγάλες προσφορές την προεκπτωτική περίοδο. Ισχυροί παίκτες όπως οι πολυεθνικές Zara και H&M, καθώς και άλλες μεγάλες οργανωμένες αλυσίδες, αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία -e-shop και social media- μπήκαν στο κλίμα από τις 27 Ιουνίου ενώ ακολούθησε σταδιακά όλος ο εμπορικός κόσμος.

Ας σημειωθεί ότι στα καλλυντικά δεν σταμάτησαν οι προσφορές μετά το Πάσχα. Hondos Center, Attica, Notos, έδιναν ο ένας στον άλλο τη σκυτάλη σχεδόν ανά 15νθήμερο, όπως παρατηρούν παράγοντες της αγοράς, ερμηνεύοντας τη συμπεριφορά ως αντίδραση στην πτώση που έφερε η μάσκα στη χρήση καλλυντικών και κυρίως ειδών μακιγιάζ.

Ευρύτερα στην ένδυση, οι εκπτώσεις κινούνται κοντά στο 50% σήμερα. Η Μ&S προσφέρει εκπτώσεις έως 50% σε επιλεγμένα είδη, αποκλειστικά στα φυσικά της καταστήματα, η BSB προσφέρει έως 50% σε όλη τη συλλογή της, όπως και η Attrattivo, η Mango, η Gap κ.ά.

Στο ίδιο τέμπο και τα πολυκαταστήματα όπως attica και notos galleries, ενώ στα αθλητικά εταιρείες όπως Intersport, Cosmos Sport, Zakcret κ.ά. προσφέρουν είδη σε τιμές έως 60-80% χαμηλότερα.

Στα παιδικά, η Mothercare προσφέρει εκπτώσεις 20-50% σε βρεφικά είδη και εξοπλισμό, η Cool Club μετά το δεκαήμερο προσφορών συνεχίζει με εκπτώσεις έως 50% ενώ στο ίδιο μοτίβο κινούνται Orchestra, Premaman, Λητώ, Lapin House κ.ά.

Στις μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου το ενδιαφέρον εστιάζεται στις οικιακές συσκευές, όπου η ζήτηση υποχώρησε τους προηγούμενους μήνες ενόψει του προγράμματος «Ανακυκλώνω - Αλλάζω συσκευή». Καθώς είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την επιδότηση αντικατάστασης ενεργοβόρων συσκευών, εταιρείες όπως Κωτσόβολος, Πλαίσιο και Public τοποθετούν την κατηγορία στο επίκεντρο των ενεργειών πωλήσεων και marketing, προωθώντας ταυτόχρονα τηλεοράσεις και είδη τεχνολογίας με εκπτώσεις που φτάνουν και το 70%.

To cocktail κερδίζει τη... δαντέλα

Ο χώρος της ένδυσης ωστόσο αποτελεί παραδοσιακά τη ναυαρχίδα στις περιόδους εμπορικών γεγονότων και σε γενικές γραμμές στο σύνολο της συγκεκριμένης αγοράς το εύρος των εκπτώσεων δεν διαφέρει πολύ από τα προ πανδημίας επίπεδα, με το ύψος τους να ξεκινά από 20%-30%, για να κλιμακωθεί τις επόμενες ημέρες. Ξεπερνά πάντως ήδη το 50% σε ορισμένες κατηγορίες. Εξάλλου, επιλεγμένα είδη που είχαν μείνει στα αζήτητα μπαίνουν και πάλι στις προθήκες καθώς η ζήτηση μετατοπίζεται από τα αθλητικά και casual, που γνώρισαν πιένες τη διετία της πανδημίας και σε βραδινά, φορέματα με παγέτες και glitter, παρά το γεγονός ότι είναι ακριβότερα.

Συγκεκριμένα, πέρα από τα καθημερινά διαπιστώνεται ζήτηση από τους καταναλωτές και ειδικά από το γυναικείο κοινό, για φορέματα cocktail (ημιεπίσημα) και αμπιγιέ σύνολα. Λόγω περιορισμένου εισοδήματος, πολλοί καταναλωτές χαμηλώνουν τον πήχη από τα 100 και 200 ευρώ άλλων εποχών σε 50-80 ευρώ για μια ειδική περίσταση και θα προτιμήσουν ένα cocktail φόρεμα από ένα με δαντέλα.

Όπως αναφέρουν στο Euro2day.gr επιχειρηματίες μεγάλων αλυσίδων με πανελλαδική εμβέλεια αλλά και καταστηματάρχες που απευθύνονται σε τοπική πελατεία, παρατηρείται στροφή σε είδη ένδυσης - υπόδησης και αξεσουάρ για εκδηλώσεις, καθώς φέτος το καλοκαίρι, για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια, γίνονται χωρίς περιορισμούς μια πληθώρα events όπως γάμοι, βαφτίσεις, συναυλίες αλλά και πάρτι.

Ετοιμασίες 20 μέρες πριν τη μεγάλη έξοδο και... φόβος

Επιπλέον, τα «μπάνια του λαού», οι διακοπές της πλειονότητας των εγχώριων καταναλωτών -σημειωτέον βρισκόμαστε λίγες εβδομάδες προ του μεγάλου κύματος εξόδου των παραθεριστών, στα τέλη Ιουλίου- τονώνουν τη ζήτηση, όπως φάνηκε από την εμπορική κίνηση την τελευταία εβδομάδα, με τις προσφορές των καταστημάτων ενόψει εκπτώσεων. Από την άλλη μεριά, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται ανησυχία από την αύξηση των κρουσμάτων της νόσου Covid-19, με αποτέλεσμα να επιστρέφει ο φόβος μόλυνσης.

Επιχειρηματίες αναφέρουν ως ενδεικτικό το γεγονός ότι πολλοί καταναλωτές, αν και δεν είναι υποχρεωμένοι, εισέρχονται με μάσκα στα καταστήματα και επισπεύδουν τις αγορές τους. Λίγες εβδομάδες πριν τη μαζική... φυγή, πολλοί αυξάνουν τις προφυλάξεις και εκτείθενται λιγότερο για να μη χάσουν τις διακοπές τους σε περίπτωση που μολυνθούν.

Παρά τις αβεβαιότητες επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία στην έναρξη της εκπτωτικής περιόδου. Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι οι επαγγελματικοί φορείς συνεχίζουν να περιγράφουν μια ανησυχητική κατάσταση στην αγορά εφιστώντας την προσοχή στους κινδύνους για τη βιωσιμότητα των εμπορικών επιχειρήσεων όσο τα λειτουργικά κόστη παραμένουν στα ύψη, συγκλίνουν στην άποψη ότι η τουριστική κίνηση έχει ευεργετική επιρροή και τείνει να βελτιώσει το καταναλωτικό κλίμα, συνεισφέροντας στην καλύτερη ψυχολογία και στα κρατικά έσοδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v