Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» βάζει στο στόχαστρο την τεράστια αγορά της Ινδίας

Προτεραιότητα της διοίκησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών είναι το άνοιγμα στην αγορά της Ασίας, με αιχμή την Ινδία. Τα νέα δρομολόγια. Ποιες αεροπορικές προσγειώνονται στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.

Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» βάζει στο στόχαστρο την τεράστια αγορά της Ινδίας

Η απευθείας σύνδεση της Ελλάδας, και συγκεκριμένα της Αθήνας, με χώρες της Ασίας βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο της στρατηγικής της διοίκησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος», ο οποίος ανακάμπτει σταδιακά από την πανδημία του κορωνοϊού, επιτυγχάνοντας μέχρι στιγμής αποκατάσταση τόσο της επιβατικής κίνησης όσο και των πτήσεων του 2019 σε ποσοστό 90% και 95% αντίστοιχα.

Προτεραιότητα της διοίκησης του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας αποτελεί η διείσδυση στην Ινδία, μια απαιτητική αγορά υψηλής στρατηγικής σημασίας, δεδομένου ότι πρόκειται για έναν νέο προορισμό τόσο για την Αθήνα όσο και για την Ελλάδα. Αλλωστε, η προσέλκυση Ινδών τουριστών στην Ελλάδα ευθυγραμμίζεται πλήρως με τη στόχευση σε υψηλού εισοδηματικού επιπέδου ταξιδιώτες, αφού το 2% των Ινδών είναι ιδιαίτερα ευκατάστατοι.

Το άνοιγμα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην αγορά της Ασίας περιλαμβάνει και την επανέναρξη των πτήσεων μεταξύ Αθήνας και Σαγκάης στις 22 Δεκεμβρίου από την Air China, κίνηση που σηματοδοτεί την επανεκκίνηση της τουριστικής κίνησης από την Κίνα, η οποία από την εμφάνιση της πανδημίας παρέμεινε κλειστή. «Είναι μεγάλο νέο η έναρξη των πτήσεων Σαγκάη - Αθήνα. Κάτι αλλάζει στην Κίνα, πρώτη φορά από την εμφάνιση της πανδημικής κρίσης διαπιστώνουμε αυτή την εξωστρέφεια. Είναι ενθαρρυντικά τα σημάδια.

Ενδεικτικό της σημασίας της εν λόγω αγοράς για το αεροδρόμιό μας είναι το γεγονός ότι τους δύο πρώτους μήνες του 2020, πριν από την πανδημία, η κινεζική αγορά από τη 18η θέση στην οποία βρισκόταν μεταξύ των 20 κορυφαίων, αναρριχήθηκε στη 16η θέση», επεσήμανε η διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, Ιωάννα Παπαδοπούλου.

Στις δυνατότητες ανάκαμψης της Αθήνας και της Ελλάδας εν γένει ως προορισμού επενδύουν την ίδια στιγμή η μία μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες. Στην κατεύθυνση αυτή, η ουγγρική χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Wizz Air ξεκίνησε πτήσεις από την Αθήνα προς το Βουκουρέστι στη Ρουμανία, στο Τελ Αβίβ στο Ισραήλ και προς τα Τίρανα στην Αλβανία. Με την προσθήκη των νέων πτήσεων, η χαμηλού κόστους εταιρεία προσφέρει πλέον από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών 12 δρομολόγια σε 11 χώρες και διευρύνει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στην Ελλάδα.

Η Wizz Air ξεκίνησε να συνδέει την Αθήνα και την Ελλάδα με άλλους προορισμούς το 2004, εκτελώντας σποραδικές πτήσεις. Το 2018, η εταιρεία εκτελούσε 9 δρομολόγια από την Αθήνα και φέτος, έχοντας διαγράψει μία διαρκώς ανοδική πορεία, η Wizz Air συνδέει την ελληνική πρωτεύουσα με 11 χώρες, έχοντας εντάξει στο πτητικό της πρόγραμμα 12 δρομολόγια. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, φέτος η Wizz Air αναμένεται να σπάσει ρεκόρ ως προς τον αριθμό των επιβατών που μεταφέρει, ξεπερνώντας τις 500 χιλιάδες.

Ενδεικτική της δυναμικής της εταιρείας είναι η αύξηση κατά 33% σε επίπεδο επιβατικής κίνησης σε σχέση με το 2019 και κατά 32% σε επίπεδο πτήσεων, πάντα σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα.

Στην ίδια λογική, η AEGEAN Airlines αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω το δίκτυό της με την προσθήκη νέων προορισμών, ενώ στην ίδια κατεύθυνση αναμένεται να κινηθεί και η SKY express, ακολουθώντας τους δικούς της ρυθμούς ανάπτυξης. Την ίδια στιγμή, η ιρλανδική χαμηλού κόστους Ryanair επιστρέφει στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας με την εποχική της βάση και την προσθήκη νέων δρομολογίων, ενώ και η επίσης χαμηλού κόστους ισλανδική Play προετοιμάζεται για το ντεμπούτο της στην Αθήνα, τη οποία θα συνδέει με το Ρέικιαβικ.

Τέλος, η βρετανική Jet2 προσθέτει στο πτητικό της πρόγραμμα το δρομολόγιο Αθήνα - Στάνστεντ στο Λονδίνο, εκτός από τα υπάρχοντα που συνδέουν την ελληνική πρωτεύουσα με το Μάντσεστερ και το Μπέρμιγχαμ, με τις πτήσεις να ξεκινούν στα τέλη Φεβρουαρίου.

Οι αριθμοί

Την ψαλίδα σε σχέση με το 2019 περιορίζει, την ίδια στιγμή, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ο οποίος βρίσκεται στο -11,3% σε επίπεδο επιβατικής κίνησης. Μέχρι στιγμής στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας εκτιμάται ότι έχουν διακινηθεί πάνω από 22,1 εκατ. ταξιδιώτες, με τον Δεκέμβριο να αναμένεται να αποτελέσει έναν από τους «δυνατούς» μήνες του 2022.

Τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου, η κίνηση στο αεροδρόμιο υπολείπεται σε ποσοστό 3,5% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Η κίνηση εσωτερικού βρίσκεται στο συν 5,3% σε σχέση με τα προ πανδημίας νούμερα, ενώ η διεθνής κίνηση καταγράφει αρνητικό πρόσημο και διαμορφώνεται στο -7,5% συγκριτικά με το 2019, λόγω των απωλειών από Κίνα, Ουκρανία, Ρωσία, Λευκορωσία και Μολδαβία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v