Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νομοσχέδιο-σκούπα με 10 κρίσιμες αλλαγές από το υπ. Ανάπτυξης

Επέκταση εφαρμογής του «καλαθιού του νοικοκυριού» και ρυθμίσεις για τα επενδυτικά σχέδια που εντάχθηκαν σε Αναπτυξιακούς Νόμους. Οι κρίσιμες διατάξεις.

Νομοσχέδιο-σκούπα με 10 κρίσιμες αλλαγές από το υπ. Ανάπτυξης

Η επέκταση εφαρμογής του μέτρου «καλάθι του νοικοκυριού» έως τις 30 Ιουνίου είναι μια από τις πολλές αλλαγές που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο-σκούπα των 132 άρθρων του Υπουργείου Ανάπτυξης που κατατέθηκε στη Βουλή

Τα περισσότερα από τα 27 άρθρα του Υπουργείου Ανάπτυξης που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο αφορούν διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης. Παρότι τα εν λόγω ζητήματα έχουν αντιμετωπιστεί με πληθώρα νόμων και άρθρων στο παρελθόν -υπάρχουν 24 νόμοι και 35 άρθρα-, στην αιτιολογική έκθεση επισημαίνεται ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο δεν παρέχει εξουσιοδοτική διάταξη για την έκδοση προεδρικού διατάγματος, υπουργικής απόφασης ή άλλης κανονιστικής πράξης με αντικείμενο που εμπίπτει στα ρυθμιζόμενα με τις προτεινόμενες διατάξεις.

Τι αλλάζει

1. Τα επενδυτικά σχέδια που έχουν υπαχθεί στους Αναπτυξιακούς Νόμους του 2004, 2011 και 2016 εξετάζονται σύμφωνα με το πλαίσιο του 2016 ως προς την πιστοποίηση της υλοποίησης του 50% ή του 65% του φυσικού και οικονομικού τους αντικειμένου. Δηλαδή, με την προτεινόμενη ρύθμιση αναγνωρίζονται ως νόμιμες οι μέχρι σήμερα εκθέσεις πιστοποιήσεων που υποβλήθηκαν και οι τυχόν διοικητικές πράξεις που εκδόθηκαν στη βάση αυτών και παρατείνεται η εν λόγω δυνατότητα μέχρι τις 31 Αυγούστου 2023, έτσι ώστε μετά την προθεσμία αυτή να εφαρμοστεί ο τρόπος ελέγχου που προβλέπει ο ν. 4887/2022. Στον νόμο του 2022 ορίζεται ότι για τα επενδυτικά σχέδια άνω του ποσού των 700.000 ευρώ, για την πιστοποίηση του 50% ή του 65% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, διενεργείται έλεγχος υποχρεωτικά από ορκωτό ελεγκτή- λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία.

2. Οι επιχειρήσεις των οποίων τα επενδυτικά σχέδια έχουν υπαχθεί στους Αναπτυξιακούς Νόμους του 2011 και 2016 δικαιούνται φορολογικής απαλλαγής κατ’ εξαίρεση για τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν το 2022. Αυτό αφορά επιχειρήσεις που υλοποίησαν επενδυτικά σχέδια το 2022, αλλά δεν κατέστη δυνατός ο έλεγχός τους από τη διοίκηση.

3. Ρυθμίζεται εκ νέου η διαδικασία αποζημιώσεων μελών του Εθνικού Μητρώου Πιστοποιημένων Ελεγκτών (ΕΜΠΕ) και του Εθνικού Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών (ΕΜΠΑ), για τις αξιολογήσεις και τους ελέγχους επενδυτικών σχεδίων αναπτυξιακών νόμων. Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και είχαν κατατεθεί τα σχετικά αιτήματα πληρωμής, η διοίκηση εξάντλησε το χρονικό περιθώριο των δύο ετών δίχως να καταβάλει τις αποζημιώσεις, με αποτέλεσμα πολλά μέλη ΕΜΠΕ και ΕΜΠΑ να μην έχουν λάβει την αποζημίωση για έργα αξιολογήσεων και ελέγχων που είχαν πραγματοποιήσει.

4. Παρέχεται δυνατότητα προκήρυξης του καθεστώτος της «Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης» με τη μορφή διακριτών καθεστώτων ενίσχυσης και οι σχετικές διαδικασίες δύνανται να διενεργούνται είτε μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακού Νόμου (Π.Σ.-Αν), είτε μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ).

5. Εκτάσεις οι οποίες μπορεί να τέμνουν το Επιχειρηματικό Πάρκο (Ε.Π.) και είναι κοινόχρηστες συνυπολογίζονται στο ποσοστό που ο φορέας του Πάρκου πρέπει να έχει διασφαλίσει, προκειμένου να αιτηθεί την έγκριση ανάπτυξής του. Η ΕΑΔΕΠ εισπράττει τα ανταποδοτικά τέλη είτε απευθείας από τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις μαζί με την τιμολόγηση των λοιπών κοινοχρήστων δαπανών -σ' αυτή την περίπτωση η ΕΑΔΕΠ τιμολογεί και ποσοστό 20% επί του ποσού των τελών το οποίο, εφόσον εισπράττει, αποδίδει στον οικείο ΟΤΑ- είτε μέσω των λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Στην περίπτωση αυτή, εφόσον το ποσό που αντιστοιχεί στο 80% των καταβαλλόμενων τελών επαρκεί για να καλύψει το κόστος της παροχής των ανταποδοτικών υπηρεσιών από την ΕΑΔΕΠ, το υπόλοιπο 20% των καταβαλλόμενων τελών αποδίδεται στον οικείο ΟΤΑ.

6. Στις περιπτώσεις των συμβάσεων που υλοποιούνται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα του ν. 3389/2005, η Οικονομική Επιτροπή των Δήμων και των Περιφερειών εξακολουθεί να ασκεί τις αρμοδιότητες αναθέτουσας αρχής και κατά το στάδιο της εκτέλεσης αυτών, περιλαμβανομένων και των περιπτώσεων τροποποιήσεων του φυσικού ή/και οικονομικού αντικειμένου τους, επιβεβαιώνοντας, παράλληλα, την εγκυρότητα των αποφάσεων που ενδέχεται να έχουν εκδοθεί από Οικονομικές Επιτροπές Δήμων ή Περιφερειών επί θεμάτων σχετικών με την εκτέλεση συμβάσεων ΣΔΙΤ.

7. Προβλέπεται η ανάκληση της πιστοποίησης των καταναλωτικών ενώσεων που ανακοινώνουν αναληθείς πληροφορίες στους καταναλωτές.

8. Οι άδειες υφιστάμενων κατόχων αδειών παραγωγού και επαγγελματία πωλητή που δεν έχουν ανανεωθεί, μπορούν να ανανεωθούν έως την 30ή.4.2023.

9. Το Ελληνικό Κέντρο Διαστήματος (ΕΛΚΕΔ) συγκαταλέγεται πλέον στους τεχνολογικούς φορείς της χώρας.

10. Το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών (ΙΠΕ) έχει δικαίωμα συμμετοχής στα προγράμματα χρηματοδότησης της ΓΓΕΚ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v