Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η καθυστέρηση για τη Λεωφ. Κύμης και τα σενάρια χρηματοδότησης

Μετάθεση για τις 22 Φεβρουαρίου έλαβε η συζήτηση της προσφυγής του Δ. Ηρακλείου όσον αφορά την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού. Η μετάπτωση του έργου από το ΠΔΕ και η αναζήτηση πόρων.

Η καθυστέρηση για τη Λεωφ. Κύμης και τα σενάρια χρηματοδότησης

Νέα καθυστέρηση όσον αφορά την τελική συμβασιοποίηση του έργου που αφορά την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, εκείνη της Λ. Κύμης, προκύπτει από τη μη εκδίκαση της προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου στο ΣτΕ στις 14 Νοεμβρίου.

Η αποχή των δικηγόρων επέφερε νέα αναβολή της συζήτησης της προσφυγής, η οποία πλέον μετατέθηκε για τις 22 Φεβρουαρίου του 2024, αφήνοντας ανοιχτή την εκκρεμότητα για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το δημόσιο έργο, πλειοδότης του οποίου έχει αναδειχθεί η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Άκτωρ-Ιντρακάτ (με τους δύο τελευταίους ομίλους να είναι πλέον σε διαδικασία ενοποίησης).

Σε κάθε περίπτωση, η προσφυγή αφορά στη χάραξη της επέκτασης και δεν διακυβεύει, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, την υλοποίησή του, μπορεί ωστόσο να δημιουργήσει νέα δεδομένα στον σχετικό διαγωνισμό, αλλάζοντας κάποιες παραμέτρους εάν κι εφόσον γίνει δεκτή από το ΣτΕ.

Πέραν της παραπάνω εμπλοκής, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ -μετά από σχετικό δημοσίευμα όσον αφορά την έλλειψη χρηματοδότησης για το εν λόγω έργο- προχώρησε χθες σε διευκρινίσεις, σημειώνοντας πως «το έργο εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων τον Δεκέμβριο του 2021, προκειμένου να εκκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία με προϋπόθεση ότι η Προϊσταμένη Αρχή (το ΥΠΟΜΕ) δεν θα προβεί σε κοινοποίηση προς το ανάδοχο σχήμα, πριν την ένταξη του έργου σε πρόγραμμα συγχρηματοδότησης». Στη συνέχεια, τον Ιούλιο του 2023, έγινε η μετάπτωση του έργου στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ) και διατηρήθηκε η ίδια δέσμευση, καθώς ακόμα σε εξέλιξη βρίσκονταν οι ενέργειες για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης όπως προέβλεπε και η αρχική απόφαση ένταξης.

«Η διατύπωση αυτή επ' ουδενί σημαίνει ότι έχει αποφασιστεί ή υπάρχει η παραμικρή πρόθεση κατάργησης του συγκεκριμένου έργου, η υλοποίηση του οποίου συνεχίζει να αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης», σημειώνει το ΥΠΟΜΕ, το οποίο αναμένεται να το εντάξει σε κάποιο από τα χρηματοδοτικά προγράμματα (πιθανότατα στο ΕΣΠΑ 2021-2027).

Υπενθυμίζεται πως το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 352,3 εκατ. ευρώ (284,3 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 2022 και ολοκληρώθηκε μέσα στο ίδιο έτος. Η διάρκεια των εργασιών της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης ορίστηκε σε 48 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Εφόσον το έργο προχωρήσει και υπογραφεί μέσα στο 2024, τότε ο νέος άξονας θα μπορέσει να λειτουργήσει προς το τέλος του 2028.

Το έργο αφορά στην πρώτη επέκταση για την Αττική Οδό μετά την ολοκλήρωσή της και προβλέπει την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης από τον ομώνυμο ανισόπεδο κόμβο μέχρι την Εθνική Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη στη Λυκόβρυση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v