Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Καπέλο» €711 εκατ. σε καταναλωτές από τις ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ

Ανάπτυξη 2,2% στην κατανάλωση παρά τις ανατιμήσεις κατά 7,2% στο ενδεκάμηνο. Πού πληρώσαμε περισσότερο και πόσο. Νέα άνοδος στα μερίδια αγοράς των private label.

«Καπέλο» €711 εκατ. σε καταναλωτές από τις ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ

Με τις τιμές σε επίπεδο ενδεκαμήνου Ιανουαρίου - Νοεμβρίου του 2023 να έχουν αυξηθεί 7,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, θα ανέμενε κανείς η κατανάλωση να έχει υποχωρήσει. Κι όμως, τα στοιχεία που ανακοίνωσε νωρίτερα το πρωί της Τρίτης η Circana (πρώην IRI) για την πορεία της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ δείχνουν ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων κατά 2,2%, όταν ο όγκος πωλήσεων το 2022 είχε αυξηθεί μόλις κατά 0,5% και το 2021 είχε υποχωρήσει 2%.

Βέβαια, πολλαπλάσια είναι η ανάπτυξη σε επίπεδο αξίας και αυτό φυσικά οφείλεται κυρίως στις ανατιμήσεις. Το εξεταζόμενο διάστημα, οι πωλήσεις σε αξία των σούπερ μάρκετ ανήλθαν στα 8,188 δισ. ευρώ από 7,477 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022 (+9,5%), δηλαδή ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 711 εκατ. ευρώ. Το ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι το καλάθι του περσινού ενδεκαμήνου ξεπέρασε σε αξία το συνολικό καλάθι τόσο του 2021 όσο και του 2020 -σ.σ. το 2021 οι συνολικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ανήλθαν στα 7,819 δισ. ευρώ και το 2020 στα 7,809 δισ. ευρώ- ενώ προσέγγισε τα επίπεδα πωλήσεων του 2022, που ήταν στα 8,401 δισ. ευρώ.

Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις ανά μονάδα προϊόντος καταγράφονται στα προϊόντα για το νοικοκυριό όπως είναι τα καθαριστικά (+9,1%), στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (αύξηση 7,2%), ενώ στο +7,1% ήταν η αύξηση στα τρόφιμα.

Ειδικά τα καθαριστικά για το σπίτι ανατιμήθηκαν 11,6%, κατά 5,5% τα άλλα προϊόντα για το σπίτι, 6,3% τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, +8,1% τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, 6,5% τα μη αλκοολούχα ποτά (αναψυκτικά, νερά, κ.λπ.), 8,3% τα κατεψυγμένα τρόφιμα, 8,5% τα snacks, 8% τα γαλακτοκομικά και 9,4% τα βοηθήματα μαγειρικής.

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιό τους σε αξία, λόγω υψηλότερων ανατιμήσεων έναντι των επωνύμων, αυξήθηκε κατά 11,6% στο 26,3% από 24,3% που ήταν το μερίδιό τους το 2020.

Η μεγαλύτερη διείσδυση των PL καταγράφεται στα τρόφιμα -σ.σ. μερίδιο 26,8% από 24,3% το 2020. Στα προϊόντα για το σπίτι, το μερίδιό τους από 22,7% που ήταν το 2020 έχει ανέλθει στο 25,6%, ενώ στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας το μερίδιο από 17,3% το 2020 ανέβηκε στο 20,9%.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v