Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της αγοράς γάλακτος

Τι δείχνουν τα στοιχεία της κατανάλωσης. Πόσα χρήματα πληρώσαμε και ποια προϊόντα γάλακτος αγοράσαμε περισσότερο.

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της αγοράς γάλακτος

Με ανάπτυξη 6,1% σε αξία, η οποία προήλθε από τις ανατιμήσεις και όχι από την αύξηση του όγκου πωλήσεων, ο τζίρος της αγοράς γάλακτος άγγιξε πέρυσι το μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της κατηγορίας για ένα προϊόν που αποτελεί «κράχτη» για τα σούπερ μάρκετ ανήλθαν πέρυσι στα 496,3 εκατ. ευρώ από 466,7 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022.

Όμως δεν ήταν για όλους μια καλή χρονιά. Το brand Όλυμπος, νούμερο τέσσερα με βάση το μερίδιο αγοράς, εμφάνισε απώλειες 1,5% στις πωλήσεις του, που υποχώρησαν στα 72,7 εκατ. ευρώ ενώ κατά 13,1% μειώθηκαν οι πωλήσεις της ΤΡΙΚΗ, νούμερο 10 παίκτη της κατηγορίας, στα 5,094 εκατ. ευρώ.

Στους κερδισμένους συμπεριλαμβάνεται η Friesland Campina, νούμερο ένα παίκτης, οι πωλήσεις της οποίας αυξήθηκαν 4,2% στα 105,298 εκατ. ευρώ. Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η ανάπτυξη κατά 13,9% των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που ξεπέρασαν τα 104,8 εκατ. ευρώ. Στην τρίτη θέση η Vivartia, που «είδε» τις πωλήσεις της να αυξάνονται οριακά 0,4% στα 94,82 εκατ. ευρώ, ενώ κατά 17,8% και 19,5% ενισχύθηκαν οι πωλήσεις της ΜΕΒΓΑΛ και της Φάρμα Κουκάκη, στα 21,1 εκατ. ευρώ και 19,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Το Top 10 του κλάδου συμπληρώνουν η Ροδόπη, συμφερόντων της εταιρείας Ελληνικά Γαλακτοκομεία με αύξηση πωλήσεων 8,8% στα 12,179 εκατ. ευρώ, η ΣΕΡΓΑΛ με αύξηση πωλήσεων 4,6% στα 8,542 εκατ. ευρώ και η ΕΑΣ Βόλου με +2,2% στα 7,58 εκατ. ευρώ.

Η πορεία των πωλήσεων στο γάλα και η περαιτέρω διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο «καλάθι» ακολουθεί τη γενική τάση. Σημειώνεται ότι το μερίδιο των PL στο σύνολο των πωλήσεων σε αξία των σούπερ μάρκετ «κλείδωσε» στο τέλος του 2023 στο 26% και σε όγκο στο 32,7%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v