Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εντός των ημερών η άδεια της ΥΠΑ για Pantheon

Ζήτημα ημερών είναι πλέον να πάρει η Pantheon Airways την άδεια πτητικής ικανότητας από την ΥΠΑ. Πρόκειται για το τελευταίο εμπόδιο προκειμένου η εταιρία να μπορέσει να ξεκινήσει πτήσεις αντικαθιστώντας σταδιακά την Ο.Α.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Εντός των ημερών η άδεια της ΥΠΑ για Pantheon
Ζήτημα ημερών είναι πλέον να πάρει η Pantheon Airways την άδεια πτητικής ικανότητας από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Πρόκειται για το τελευταίο ουσιαστικά εμπόδιο προκειμένου η εταιρία να μπορέσει να ξεκινήσει πτήσεις, αντικαθιστώντας σταδιακά τις Ολυμπιακές Αερογραμμές.

Το αίτημα της Pantheon Airways προς την ΥΠΑ έχει κατατεθεί από τα μέσα Ιουλίου και, με δεδομένο ότι η υπηρεσία έχει στη διάθεσή της να απαντήσει χρονικό διάστημα 90 ημερών, υπολογίζεται ότι έως τα μέσα Οκτωβρίου η αεροπορική εταιρία θα πάρει την πολυπόθητη άδεια.

Η Pantheon Airways έχει ναυλώσει ένα αεροσκάφος τύπο ATR από εταιρία με έδρα τη Δανία, ενώ είναι πιθανόν στο προσεχές διάστημα να προχωρήσει και σε άλλες ναυλώσεις.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Μεταφορών, η Pantheon και οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα λειτουργούν παράλληλα έως τον Απρίλιο του 2009. Στο διάστημα αυτό η Pantheon θα απορροφά περιουσιακά στοιχεία των Ο.Α., έως ότου η υφιστάμενη εταιρία οδηγηθεί σε εκκαθάριση.

Διχασμένοι ο εργαζόμενοι για τον διάλογο

Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι του ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας εμφανίζονται διχασμένοι σε ό,τι αφορά την αποδοχή ή όχι της πρόσκλησης διαλόγου που τους έχει απευθύνει ο υπουργός Μεταφορών.

Το ιπτάμενο προσωπικό, πιλότοι και συνοδοί - φροντιστές, βρίσκεται σε διαδικασία διαλόγου με το ΥΜΕ, παρότι συνεχίζουν να εκφράζουν την αντίθεσή τους στον σχεδιασμό του, ενώ οι τεχνικοί της εταιρίας και η ΟΣΠΑ εμμένουν στην αρνητική στάση που τήρησαν εξαρχής και την Τετάρτη κατέρχονται σε 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση με την υποστήριξη της ΓΣΕΕ.

Διευκρινίσεις ζήτησαν οι πιλότοι

Ο υπουργός Μεταφορών εντός της εβδομάδας θα έχει συνάντηση με τους ιπτάμενους συνοδούς και φροντιστές της εταιρίας, οι οποίοι αποφάσισαν, με 158 ψήφους υπέρ και με 62 κατά, να προσέλθουν στον διάλογο.

Η διαδικασία διαλόγου ξεκίνησε το Σάββατο όταν οι δύο ενώσεις των χειριστών ΕΧΠΑ και ΕΕΧΑ συναντήθηκαν για δύο περίπου ώρες με τον κ. Κωστή Χατζηδάκη.

Οι πιλότοι ζήτησαν από την ηγεσία του ΥΜΕ γραπτές διαβεβαιώσεις για την επίλυση εργασιακών και ασφαλιστικών ζητημάτων, που δεν αποσαφηνίζονται στο πρόγραμμα που έχει ανακοινωθεί.

Σοβαρό πρόβλημα για τους πιλότους εξακολουθεί να είναι η μεγάλη διαφορά που φτάνει έως και τις 5.000 ευρώ μεταξύ του μισθού που λαμβάνει ένας εν ενεργεία ιπτάμενος και της σύνταξης που θα λάβει μετά την εφαρμογή του σχεδίου.

Οι πιλότοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην περικοπή του 35% του πτητικού έργου της εταιρίας και ζήτησαν από τον υπουργό να διασφαλίσεί τη συνέχιση της εργασίας και των 478 ατόμων που αριθμεί ο κλάδος τους.

Από την πλευρά του κ. Χατζηδάκη δεν υπήρξε τέτοια δέσμευση, καθώς το σχέδιο προβλέπει ότι το μέγεθος της εταιρίας και ο αριθμός του προσωπικού είναι ζητήματα που θα καθορίσει ο επενδυτής, ο οποίος θα προκύψει από τη διαγωνιστική διαδικασία η οποία έχει ξεκινήσει ήδη. Ο κ. Χατζηδάκης δεσμεύτηκε ότι θα απαντήσει εγγράφως στα θέματα που τέθηκαν και μέσα στην εβδομάδα αναμένεται νέα συνάντηση των δύο πλευρών.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του ΥΜΕ, την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση για τα εργασιακά και ασφαλιστικά ζητήματα, αφού το χρονοδιάγραμμα που προβλέπει το σχέδιο αποκρατικοποίησης είναι εξαιρετικά πιεστικό. Πάντως, είναι πιθανόν, αν η διαδικασία διαλόγου εξελιχθεί, η νομοθετική ρύθμιση να καθυστερήσει για μερικές ημέρες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο