Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΑ: Μία ανάσα η MIG, Διπλή σφήνα Aegean - CA

Προσφορές για την απόκτηση στοιχείων της Ολυμπιακής κατέθεσαν Aegean και Chrysler Aviation. Την Παρασκευή ολοκληρώνονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ κυβέρνησης και MIG - Swissport. Τι δήλωσε ο Κ. Χατζηδάκης. Δηλώσεις Βασιλάκη.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΑ: Μία ανάσα η MIG, Διπλή σφήνα Aegean - CA
Προσφορές για την απόκτηση της Ολυμπιακής κατέθεσαν σήμερα, Τετάρτη, η Aegean και η Chrysler Aviation, τη στιγμή που σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα την Παρασκευή ολοκληρώνονται οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τη MIG και τη Swissport.   

Ειδικότερα, εξελίξεις στο θέμα της Ολυμπιακής αναμένονται έως το τέλος της εβδομάδας αφού σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί την Παρασκευή ολοκληρώνονται οι διάρκειας τριών εβδομάδων διαπραγματεύσεις μεταξύ των συμβούλων της κυβέρνησης και των εταιριών MIG και Swissport που έχουν υποβάλει τις σχετικές προσφορές.

Σύμφωνα με χθεσινό τηλεγράφημα του πρακτορείου Reuters, το οποίο επικαλούνταν ανώτατο στέλεχος του ομίλου MIG, η Marfin Investment Group αναμένει ότι έως το τέλος της εβδομάδας θα καταλήξει σε συμφωνία με την κυβέρνηση για την απόκτηση της Ολυμπιακής.

"Είμαστε κοντά σε συμφωνία με το ελληνικό δημόσιο, η οποία αναμένεται να οριστικοποιηθεί την ερχόμενη Πέμπτη σε συνάντηση που θα έχουμε με εκπροσώπους του Δημοσίου", είπε στο Reuters στέλεχος της MIG που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, ενώ την ίδια ώρα, σύμφωνα με το πρακτορείο, κυβερνητικός αξιωματούχος, που επίσης δεν θέλησε να κατονομαστεί, επιβεβαίωσε ότι οι δύο πλευρές βρίσκονται κοντά στην υπογραφή συμφωνίας.

Να θυμίσουμε ότι η MIG έχει καταθέσει προσφορά για την εταιρία πτητικού έργου και για την τεχνική βάση της Ολυμπιακής, ενώ η Swissport είναι η διεκδικήτρια της εταιρίας επίγειας εξυπηρέτησης. Οι δύο εταιρίες προσφέρουν αντίστοιχα 127,4 και 49,8 εκατομμύρια ευρώ.

Σε περίπτωση που συμφωνηθεί η πώληση, τότε θα υπογραφούν προσύμφωνα πώλησης, ενώ η συμφωνία θα πρέπει να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Να σημειωθεί ότι το προσύμφωνο δεν αναιρεί θεωρητικά τη δυνατότητα και άλλων υποψηφίων αγοραστών να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, υπό την προϋπόθεση ότι όποιο ενδιαφέρον θα εκδηλωθεί δημόσια όπως έχει ζητήσει η κυβέρνηση.

*** Δηλώσεις Κ. Χατζηδάκη

"Καταρχήν θετικό ότι υπάρχουν περισσότερες προτάσεις. Η κυβέρνηση θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με τη MIG. Έως την Παρασκευή, θα σεβαστούμε τον αποκλειστικό χαρακτήρα των διαπραγματεύσεων.

Από εκεί και μετά θα εξετάσουμε και άλλες προσφορές, με βάση πολύ συγκεκριμένες αρχές, όπως τις προβλέψεις των νόμων, και ειδικά τις προβλέψεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας για τον ανταγωνισμό, τα πραγματικά στοιχεία των προτάσεων αλλά και τις σχετικές εισηγήσεις που θα κάνει ο επίτροπος παρακολούθησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όλα γίνονται στο φως της ημέρας, με σεβασμό στους κανόνες διαφάνειας". Αυτά τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κωστής Χατζηδάκης.


**** "Σφήνα" από Aegean Airlines

Η AEGEAN AIRLINES -όπως ανακοίνωσε η εταιρία- θέτει στη διάθεση του ελληνικού δημοσίου τη δική της πρόταση για την αποκρατικοποίηση των δραστηριοτήτων της Ολυμπιακής.

Λαμβάνοντας υπόψη την ανοιχτή δημόσια πρόσκληση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων προς ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους για την υποβολή προτάσεων για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, η AEGEAN AIRLINES υπέβαλε σήμερα στο ελληνικό δημόσιο πρόταση για την αγορά:

α) Των περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με το πτητικό έργο της Ολυμπιακής ύψους 90 εκατ. ευρώ (ποσό διπλάσιο της ελάχιστης αποτίμησης των συμβούλων του ελληνικού δημοσίου).

β) Των περιουσιακών στοιχείων της τεχνικής βάσης ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, διατίθεται να εξαγοράσει την Πάνθεον στην καθαρή αξία των ιδίων κεφαλαίων της που υπολογίζονται σε 60 εκατ. ευρώ.

Στόχος της AEGEAN και των μετόχων της είναι η δημιουργία μιας ισχυρότερης ελληνικής αεροπορικής εταιρίας με το απαραίτητο κρίσιμο μέγεθος, ώστε να μπορεί να σταθεί με ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές στον διεθνή ανταγωνισμό στο πλαίσιο του ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου.

Σε περίπτωση που η πρότασή μας τύχει της αποδοχής του ελληνικού δημοσίου, είμαστε διατεθειμένοι να παραχωρήσουμε μέρος της δραστηριότητας εσωτερικού ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω ο υπάρχων ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά, στην οποία ήδη άλλωστε έχουν ενταχθεί πρόσφατα νέοι παίκτες. Φυσικά, η υποβολή πρότασης για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών παραμένει υποχρέωση της εταιρίας μας.

Η AEGEAN δεσμεύεται για την εκτέλεση της συμφωνίας και την ανάληψη του έργου σε διάστημα όχι μεγαλύτερο από 60 ημέρες από την υπογραφή της τελικής συμφωνίας με το ελληνικό δημόσιο. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομούνται εκατοντάδες εκατ. ευρώ λειτουργικών ζημιών που θα επιβάρυναν το ελληνικό δημόσιο σε περίπτωση ανάληψης του έργου και της ιδιοκτησίας της Ο.Α. από άλλον φορέα σε μεταγενέστερο χρονικό διάστημα.

Το πρόσφατο κύμα συγχωνεύσεων, εξαγορών και αποκρατικοποιήσεων στον ευρωπαϊκό αεροπορικό κλάδο, με τη δημιουργία εξαιρετικά ισχυρών σχημάτων, καθιστά την κίνηση αυτή αναγκαία για τη μακροπρόθεσμη διασφάλιση σημαντικής, ποιοτικής, βιώσιμης και ανεξάρτητης εξυπηρέτησης της Ελλάδας και των αναγκών του τουρισμού της στον τομέα αυτόν. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην κίνηση εξωτερικού που αντιπροσωπεύει το 80% του συνόλου της κίνησης των 38 ελληνικών αεροδρομίων οι δύο κύριες ελληνικές αεροπορικές εταιρίες αθροιστικά εκπροσωπούν μόλις το 17%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τον κύριο αερομεταφορέα των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών υπερβαίνει το διπλάσιο.

Η πρόσφατη αποκρατικοποίηση και συγχώνευση της Alitalia με την Air One, εξέλιξη την οποία ακολούθησε η συμμετοχή της Air France στο συγκεκριμένο σχήμα, η εξαγορά της βελγικής SN Brussels (πρώην Sabena) από τη Lufthansa, η αναμενόμενη συγχώνευση της British Airways με την Iberia καθώς και η εξελισσόμενη εξαγορά της Austrian από τη Lufthansa καθιστούν προφανή τα πλεονεκτήματα απο τη δημιουργία ενός ισχυρότερου ελληνικού σχήματος.

Πεποίθησή μας είναι ότι τόσο οι ανάγκες του ελληνικού τουρισμού, της ελληνικής οικονομίας όσο και οι προσδοκίες των 70.000 Ελλήνων μετόχων μας εξυπηρετούνται βέλτιστα με τη δημιουργία μιας μεγάλης ελληνικής αεροπορικής εταιρίας με βασικό πυρήνα τη σημερινή AEGEAN. Διαθέτοντας προηγμένη τεχνογνωσία, τον νεότερο στόλο στην περιοχή μας, εξαιρετικό στελεχικό δυναμικό, συμμετοχή σε διεθνείς συμμαχίες, ισχυρή κεφαλαιακή διάρθρωση, επιτυχημένη πορεία στον κλάδο, αναγνώριση στο ελληνικό και στο διεθνές επίπεδο, σε συνδυασμό με την ιστορία και το βάρος του όνοματος της Ολυμπιακής, η νέα ελληνική αεροπορική εταιρία μπορεί να δημιουργήσει έναν πραγματικό εθνικό πρωταθλητή.

Η Aegean Airlines είναι η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη αεροπορική εταιρία στην Ελλάδα μεταφέροντας το 2008 6 εκατ. επιβάτες. Είναι εισηγμένη εταιρία στο Χρηματιστήριο Αθηνών με βασικούς μετόχους 6 από τους σημαντικότερους ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ έχει συνολικά 70.000 Έλληνες μετόχους.

H Aegean πραγματοποιεί τη μεγαλύτερη επένδυση στην ελληνική αεροπορική βιομηχανία ύψους 1,2 δισ. δολαρίων, ανανεώνοντας τον στόλο της με ολοκαίνουργια Airbus A320/A321, με συνέπεια να διαθέτει τον νεαρότερο στόλο στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Έχει δημιουργήσει 2.300 νέες θέσεις εργασίας και το καλοκαίρι του 2009 θα πραγματοποιεί 200 πτήσεις την ημέρα σε 47 δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού καθώς και 50 επιπλέον για πτήσεις charter.

Η AEGEAN AIRLINES και οι σύμβουλοί της είναι στη διάθεση του ελληνικού δημοσίου για τη συζήτηση και διαμόρφωση των κειμένων των αναγκαίων συμφωνιών που θα πρέπει να υπογραφούν.

*** Ευτύχης Βασιλάκης: Σε δύο μήνες μπορούμε να αναλάβουμε την Ολυμπιακή

"Το μεγάλο πλεονέκτημα της πρότασής μας είναι ότι έχουμε τη δυνατότητα να αναλάβουμε την εταιρία μόλις δύο μήνες από την υπογραφή της συμφωνίας, ενώ η MIG θέλει να την αναλάβει έξι μήνες μετά την υπογραφή, κάτι που σημαίνει 180 εκατομμύρια ευρώ επιβάρυνση για το κράτος" τόνισε πριν από λίγο ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, η Aegean προσφέρει διπλάσιο τίμημα έναντι της MIG για την εταιρία πτητικού έργου της Ολυμπιακής. "Προσφέρουμε διπλάσιο τίμημα από τη ΜIG για την εταιρία πτητικού έργου και η προσφορά μας για την τεχνική βάση είναι επίσης ελαφρώς υψηλότερη, ενώ το σύνολο φτάνει στα 170 εκατομμύρια ευρώ" σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean υποστήριξε ότι η πρόταση που κατατέθηκε διευκολύνει το ελληνικό δημόσιο το οποίο έχει πλέον προσφορά από μια εταιρία που έχει πετύχει ήδη στην ελληνική αγορά. "Η κυβέρνηση θα πρέπει να αισθάνεται αρκετά ικανοποιημένη με δεδομένο ότι στο τέλος του Ιανουαρίου ήταν το μηδέν και σήμερα έχει να επιλέξει μεταξύ αξιόπιστων προσφορών. Θεωρώ αυτονόητο ότι το κράτος πρέπει να προστατέψει το συμφέρον του και να επιλέξει την πρόταση που θα του δίνει τα περισσότερα χρήματα. Ελπίζω και πιστεύω ότι το Δημόσιο θα αξιοποιήσει τις προτάσεις από τις οποίες έχει να αποκομίσει οφέλη αλλά και να πάει η αερομεταφορά στη χώρα μας σε μια πιο υγιή βάση.

Δεν πρέπει να φοβίζει η πρόταση της Aegean για τη δημιουργία μονοπωλίου. Στην ελληνική αγορά υπάρχουν έξι εταιρίες που δραστηριοποιούνται ήδη".

Για το ενδεχόμενο διατήρησης εργαζομένων της Ο.Α. στο νέο σχήμα, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι "η διαδικασία του κράτους διαχωρίζει το ένα θέμα από το άλλο. Πουλά στοιχεία ενεργητικού και δίνει τη δυνατότητα να στήσεις μια εταιρία από την αρχή κάνοντας νέες προσλήψεις". Ωστόσο, ανέφερε ότι μειονέκτημα της διαδικασίας ότι δεν έχει προσδιοριστεί επαρκώς όπως ήταν αρχικά ο διαγωνισμός. Οι απευθείας διαπραγματεύσεις είναι ανοιχτές.

Σε ερώτηση γιατί η Aegean δεν υπέβαλε πρόταση στον αρχικό διαγωνισμό πώλησης της Ο.Α., ο κ. Βασιλάκης σημείωσε: "Στην αρχή το κράτος έδειχνε ότι ήθελε να φέρει στην Ελλάδα τεχνογνωσία από το εξωτερικό, αλλά δεν υπήρξε ενδιαφέρον γιατί η δραστηριότητα ήταν μικρή σε μέγεθος αλλά και προβληματική. Από τη στιγμή όμως που η κυβέρνηση απευθύνθηκε στην ελληνική αγορά, δεν ήταν δυνατόν η μοναδική υγιής ελληνική εταιρία να μην ενδιαφερθεί".

Τέλος, ερωτηθείς για το οικονομικό κλίμα εντός του οποίου κατατέθηκε η πρόταση, ο αντιπρόεδρος της Aegean ανέφερε πως "λαμβάνουμε υπόψη την κρίση, αλλά πιστεύουμε ότι για τις αεροπορικές εταιρίες ίσως η λύση σε αυτή είναι να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις".


*** Σφήνα από Chrysler Aviation

Η ιδιωτική αεροπορική εταιρία Chrysler Aviation κατέθεσε προσφορά για την εξαγορά του συνόλου του ομίλου της Ολυμπιακής (ΠΑΝΘΕΟΝ, επίγεια εξυπηρέτηση και τεχνική βάση) ύψους 210 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα, πάντως, με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του euro2day.gr, που δεν επιδέχονται διάψευσης, η προσφορά της Chrysler Aviation υπόκειται σε αίρεση χρηματοδότησης.

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει: "Η εταιρία μας ανακοινώνει ότι θα καταθέσει προσφορά και για την εξαγορά των υπολοίπων περιουσιακών στοιχείων του ομίλου της Ολυμπιακής.

Η Chrysler Aviation δεσμεύεται για την ανασυγκρότηση του ομίλου της Ολυμπιακής και τη δημιουργία μιας επιτυχημένης αεροπορικής εταιρίας, με την οποία όλοι μας θα νιώθουμε τιμή μας να πετάμε.

Η εταιρία μας θα προτείνει στο ελληνικό δημόσιο να κρατήσει ποσοστό έως 25%.
Μια αεροπορική εταιρία δεν μπορεί να είναι επιτυχημένη χωρίς τους εργαζομένους που αποτελούν την κινητήρια δύναμη αυτής. Γι' αυτό και θα προτείνουμε το σύνολο των εργαζομένων της νέας Ολυμπιακής να κατέχει ποσοστό 5% του μετοχικού κεφαλαίου. Η εταιρία μας αναμένει επίσημη πρόσκληση για την έναρξη διαπραγματεύσεων από το ελληνικό δημόσιο μετά την οποία θα έρθει σε άμεση επικοινωνία και με τους εργαζομένους της Ολυμπιακής.

Οι δύο προαναφερόμενοι όροι τελούν υπό την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η Chrysler Aviation σε συνεργασία με τις εταιρίες Boeing, General Electric, Lufthansa Technic USA, Pratt & Whitney, Rolls Royce προσφέρει:

1. Περιουσιακά στοιχεία πτητικού έργου 46 εκατ. ευρώ.
2.Τεχνική βάση 18 εκατ. ευρώ.
3. Αγορά μετοχικού κεφαλαίου ΠΑΝΘΕΟΝ 60 εκατ. ευρώ.
4. Επίγεια εξυπηρέτηση 49 εκατ. ευρώ.
5. Κεφάλαιο κίνησης 37 εκατ. ευρώ.

Επιπροσθέτως, θα χρηματοδοτηθούν από πλευράς μας η ανανέωση του αεροπορικού υλικού ύψους 200 εκατ. ευρώ.

Η Chrysler Aviation είναι ιδιωτική αεροπορική εταιρία ελληνικών συμφερόντων με έδρα την Καλιφόρνια. Από το 1977 έως και σήμερα παραμένει κερδοφόρα".

*** Αντιδράσεις από τους εργαζομένους

Τη στιγμή που η συμφωνία για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής θεωρείται πλέον θέμα χρόνου, προσκόμματα επιχειρεί να δημιουργήσει το προεδρείο της ΟΣΠΑ, το οποίο με εξώδικο που απέστειλε στη MIG και στη Swissport εκφράζει την αντίθεσή του τόσο για την ιδιωτικοποίηση της Ο.Α. όσο και για τον τρόπο με τον οποίο αυτή πραγματοποιείται.

Η ΟΣΠΑ καλεί τους επενδυτές σε διάλογο, υποστηρίζοντας ότι η διαδικασία αποκρατικοποίησης σχετίζεται με τη μεταβίβαση επιχειρήσεων και όχι με πώληση περιουσιακών στοιχείων. Στη βάση αυτή υποστηρίζουν ότι διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, κάτι που από την πλευρά της κυβέρνησης δεν γίνεται δεκτό καθώς σε μία τέτοια περίπτωση οι νέες εταιρίες είναι δυνατόν να θεωρηθούν συνέχεια των παλαιών, επιβαρυνόμενες εκτός των άλλων και από τις οικονομικές υποχρεώσεις.

Οι εργαζόμενοι εγείρουν ενστάσεις όχι μόνο για τη νομιμότητα της διαδικασίας αλλά και για την αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων της Ο.Α., που διενεργήθηκε από ανεξάρτητο εκτιμητή για λογαριασμό της κυβέρνησης, υποστηρίζοντας ότι αυτή δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική αξία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v