Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ψωμί: "Θέμα" η άνοδος ανώνυμων προϊόντων

Τριγμούς και στην αγορά του άρτου προκαλούν η κρίση και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος του Έλληνα καταναλωτή, προξενώντας πονοκέφαλο στις εταιρίες. Πώς αντιδρούν Κατσέλης, Καραμολέγκος.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Ψωμί: Θέμα η άνοδος ανώνυμων προϊόντων
* Ο πίνακας με τις πωλήσεις ψωμιού στα σούπερ μάρκετ δημοσιεύεται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

Σοβαρούς τριγμούς και στην αγορά του άρτου προκαλούν η οικονομική κρίση και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος του Έλληνα καταναλωτή, προξενώντας πονοκέφαλο στις εταιρείες του κλάδου.

Ενδεικτικό της κατάστασης που διαμορφώνεται πλέον στην εν λόγω αγορά, όπου ισχυρή παρουσία έχουν οι εισηγμένες εταιρείες Κατσέλης και Καραμολέγκος, είναι και το γεγονός ότι το πρώτο τετράμηνο του έτους οι πωλήσεις τυποποιημένου ψωμιού εμφανίζουν οριακή αύξηση 2,6%.

Την ίδια ώρα οι συνολικές πωλήσεις άρτου εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ υποχωρούν κατά 2,7%, εν αντιθέσει με τις αντίστοιχες τόσο σε όγκο όσο και σε αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, οι οποίες παρουσιάζουν ρυθμό αύξησης 20,1% και 18,7% αντίστοιχα.

Προκειμένου οι εισηγμένες του κλάδου να αναχαιτίσουν την άνοδο του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, το οποίο υπερβαίνει πλέον το 20%, επικεντρώνονται στον έλεγχο του κόστους παραγωγής και στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, ενώ αφήνουν ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για επέκτασή τους στη διεθνή αγορά.

Στο πλαίσιο αυτό το επενδυτικό σχέδιο της Κατσέλης κινείται σε τρεις βασικούς άξονες: στην καλυτέρευση της ποιότητας, στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων και στη βελτίωση του κόστους.

Επιμέρους ενέργειες, πλην της ολοκλήρωσης των εν εξελίξει επενδύσεων στις παραγωγικές εγκαταστάσεις, αφορούν στην αξιοποίηση της υπάρχουσας δυναμικότητας και στην ορθολογικότερη χρήση των υπαρχόντων πόρων, στην αναδιάρθρωση του προϊοντικού μίγματος, στην επέκταση στην αγορά του catering, στη διείσδυση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, στην ανάπτυξη συνεργασιών στη λιανική κι επίσης στη μεγαλύτερη αναδιάρθρωση του ομίλου.

Για την τρέχουσα χρήση η εταιρεία εστιάζει στην ενίσχυση της παρουσίας της στην εγχώρια αγορά, στη δημιουργία προϋποθέσεως επέκτασης σε νέες αγορές του εξωτερικού, στην ορθολογικότερη οργάνωση και στον συντονισμό της παραγωγικής λειτουργίας της, στην ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας, στην περιστολή των εξόδων διοίκησης και στην επίτευξη χαμηλότερου κόστους λειτουργίας.

Στη διάθεση νέων προϊόντων και στο λανσάρισμα προϊόντων στην αγορά της Ρουμανίας προσανατολίζεται η Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος τη φετινή χρονιά. Στόχος της είναι η Karamolegos Bakery Romania S.A. να δραστηριοποιηθεί εντός του μήνα.

Σημειώνεται ότι με το πρακτικό του διοικητικού συμβουλίου της 15ης/12/2008 αποφασίστηκε η συμμετοχή της εταιρείας με ποσό 2.400.000 ευρώ στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της θυγατρικής Karamolegos Bakery Romania S.A. της οποίας η συμμετοχή είναι 80%, ενώ το οφειλόμενο κεφάλαιο της εταιρείας προς τη ρουμανική επιχείρηση ανέρχεται σε 1,2 εκατ. ευρώ πληρωτέο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2009.

* Ο πίνακας με τις πωλήσεις ψωμιού στα σούπερ μάρκετ δημοσιεύεται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

** Αναδημοσίευση από το 581ο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας "ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ", 8 - 12 Μαίου 2009.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v