Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το μέλλον του εμπορίου είναι ηλεκτρονικό

Λαμπρό μέλλον έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο και στη χώρα μας, παρότι ακόμα οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα δεν έχουν φτάσει στα επίπεδα της δυτικής Ευρώπης. Επιτυχημένες περιπτώσεις ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ελλάδα.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Το μέλλον του εμπορίου είναι ηλεκτρονικό
Λαμπρό μέλλον έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο και στη χώρα μας, παρότι ακόμα οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα δεν έχουν φτάσει στα επίπεδα άλλων χωρών της δυτικής Ευρώπης. Εντούτοις, τα αποτελέσματα που καταγράφουν οι πρωτοπόροι της συγκεκριμένης αγοράς πείθουν και τους πλέον δύσπιστους ότι το εμπόριο του μέλλοντος είναι σαφώς πολύ διαφορετικό από αυτό που γνωρίζαμε έως σήμερα.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο εισέρχεται πλέον σε φάση ωριμότητας και στη χώρα μας, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα διεπιστημονικής έρευνας που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σε δύο χρόνια τετραπλασιάστηκαν οι χρήστες

Από τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας προκύπτει ότι 620.000 Έλληνες κάνουν συστηματικές αγορές από το Ιnternet και κατά μέσο όρο το τελευταίο εξάμηνο έκαναν 6 αγορές συνολικής αξίας περίπου 550 ευρώ, όπως ανέφερε σε σχετική ημερίδα η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Focus Bari κ. Ξένια Κούρτογλου. Μάλιστα, οι ρυθμοί ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι εντυπωσιακοί με τους χρήστες να τετραπλασιάζονται σε δύο μόνο χρόνια καθώς μόλις το 2006 on line αγορές δήλωναν ότι έκαναν 185.000 άτομα. Ο ρυθμός ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς αναμένεται ότι θα συνεχίσει να κινείται εξίσου εντυπωσιακά τα επόμενα χρόνια.

Οι Έλληνες ηλεκτρονικοί καταναλωτές κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούν τις on line αγορές για να προμηθευτούν αεροπορικά - ακτοπλοϊκά εισιτήρια (37%), PC Hardware (25%), βιβλία (19%), ρούχα - αξεσουάρ (15%), εισιτήρια (13%), κρατήσεις σε ξενοδοχεία (13%), gadgets (13%), PC Software (13%), ηλεκτρικά είδη (12%), μουσική - DVD (11%).

Επιτυχημένες περιπτώσεις ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ελλάδα

Στο πλαίσιο της ημερίδας "Ηλεκτρονικό Εμπόριο B-C στην Ελλάδα" που διοργάνωσε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών παρουσιάστηκαν βέλτιστες επιχειρηματικές πρακτικές και case-studies από στελέχη εταιριών που έχουν ιδιαίτερη επιτυχημένη πορεία πωλήσεων στο Internet όπως: 

* E-shop: Το γνωστό ηλεκτρονικό κατάστημα δέχεται στο site καθημερινά πάνω από 90.000 διαφορετικούς επισκέπτες και χάρη σε σειρά μέτρα τα τελευταία 5 χρόνια έχει μέση ετήσια αύξηση πωλήσεων της τάξης του 100%. Συγκεκριμένα, οι συνολικές παραγγελίες της επιχείρησης προέρχονται κατά 50% από το Internet, 20% από το τηλέφωνο και 30% από τα 61 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα. Επίσης χρησιμοποιείται το ηλεκτρονικό εμπόριο για να λειτουργήσει την αποθήκη με χαμηλά αποθέματα (οn-line ενημέρωση των αποθεμάτων των προμηθευτών) και να πετυχαίνει καλή εξυπηρέτηση. 

* Πλαίσιο: Με πωλήσεις 410 εκατ. ευρώ η εταιρία χρησιμοποιεί ουσιαστικά το Internet για πωλήσεις με M.O. 67.000 διαφορετικούς επισκέπτες την ημέρα που σε ημέρες αιχμής ξεπερνάνε τους 130.000. Το 75% των on line επισκεπτών αγοράζουν έπειτα από το φυσικό κατάστημα και οι on line αγοραστές στο Πλαίσιο φτάνουν τον αριθμό-ρεκόρ των 290.000. Επίσης λειτουργεί το plaisiob2b.gr (το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις) και το myplaisio.gr για προσωποποιημένες υπηρεσίες πληροφόρησης και πώλησης. 

* Αirtickets.gr: Το διαδικτυακό τουριστικό πρακτορείο παρέχει on line ταξιδιωτικές υπηρεσίες όπως κρατήσεις αεροπορικών θέσεων (185 εταιρίες), ξενοδοχεία (70.000 περιπτώσεις) κ.λπ. Οι εγγεγραμμένοι on line πελάτες είναι 120.000, το site δέχεται καθημερινά 25.000 διαφορετικούς επισκέπτες και οι on line κρατήσεις ξεπερνούν τις 7.500 τον μήνα.

* Mayfair Travel: Ταξιδιωτικό πρακτορείο με εξειδίκευση στα ταξίδια για σκι (βουνό) και στους εξωτικούς προορισμούς και μοναδικός ελληνικός tour operator με δυνατότητα on line κρατήσεων. Παρότι ξεκίνησε η on line προσπάθεια μόλις το 2007, το πρώτο εξάμηνο του 2009 οι on line πωλήσεις έφτασαν τις 200.000 ευρώ (υψηλό ποσοστό σε ετήσιο τζίρο που φτάνει τα 6 εκατ. ευρώ) με Μ.Ο. ανά συναλλαγή τα 1.150 ευρώ. 

* Grecotel: Για την αλυσίδα πολυτελών ξενοδοχείων το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί πλέον σημαντικό κανάλι προώθησης και συναλλαγής μέσω του corporate website σε 4 γλώσσες και δυνατότητα κρατήσεων που χρησιμοποιείται ευρέως.

* Skroutz.gr: Το site που είναι που είναι ένας ηλεκτρονικός ενδιάμεσος (σύγκριση τιμών από 280 διαφορετικά ηλεκτρονικά καταστήματα) και επιτρέπει την αξιολόγηση καταστημάτων και προϊόντων μετά την ολοκλήρωση της παραγγελίας από τους χρήστες. Τον Απρίλιο 2009 οι διαφορετικοί επισκέπτες πλησίασαν τους 500.000 και οι χρήστες της υπηρεσίας ξεπέρασαν τις 31.000. Η εταιρία σχεδιάζει σύντομα να επεκταθεί στα Βαλκάνια και στην Ευρώπη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v