Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σε άνοδο το ελληνικό e-commerce

Σε φάση ωριμότητας φαίνεται ότι έχει εισέλθει το ηλεκτρονικό εμπόριο και στην Ελλάδα. Τετραπλασιάστηκε σε δυο χρόνοα ο αριθμός των καταναλωτών που ψωνίζουν μέσω internet.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Σε άνοδο το ελληνικό e-commerce
Kατακόρυφη άνοδο καταγράφουν οι πωλήσεις προϊόντων μέσω του Διαδικτύου, καθώς πλέον 620.000 Έλληνες το τελευταίο εξάμηνο αγόρασαν προϊόντα αξίας 550 ευρώ κατά μέσο όρο.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, σύμφωνα με την οποία τετραπλασιάστηκε μέσα σε δύο χρόνια ο αριθμός των καταναλωτών που κάνουν αγορές μέσω του Διαδικτύου. Το γεγονός δείχνει, μεταξύ άλλων, ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα έχει εισέλθει πλέον στη φάση της ωριμότητας.

Από την έρευνα προέκυψε ακόμη ότι οι καταναλωτές συνήθως αγοράζουν αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια (37%), pc hardware (25%), βιβλία (19%), ρούχα και αξεσουάρ (15%) και εισιτήρια (13%). Επίσης, κάνουν κρατήσεις σε ξενοδοχεία (13%), gadgets (13%), σε λογισμικό Η/Υ (13%), ηλεκτρικά είδη (12%) αλλά και σε μουσική-dvd (11%).
 
- Είναι ενδεικτικό ότι το site του e-shop δέχεται καθημερινά περισσότερους από 90.000 διαφορετικούς επισκέπτες. Οι συνολικές παραγγελίες της επιχείρησης προέρχονται κατά 50% από το Internet, 20% από τηλέφωνο και σε ποσοστό 30% από τα 61 e-shop σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα.

Επίσης, το ηλεκτρονικό εμπόριο χρησιμοποιείται για να λειτουργήσει την αποθήκη με χαμηλά αποθέματα (on line ενημέρωση των αποθεμάτων των προμηθευτών). Όλα τα παραπάνω βοήθησαν ώστε να υπάρχει τα τελευταία 5 χρόνια μέση ετήσια αύξηση πωλήσεων της τάξης του 100%.

- Από την άλλη πλευρά, το Πλαίσιο δέχεται 67.000 διαφορετικούς επισκέπτες κατά μέσο όρο την ημέρα, ενώ σε ημέρες αιχμής οι επισκέπτες ξεπερνούν τους 130.000. Το 75% των on line επισκεπτών αγοράζουν αργότερα από το φυσικό κατάστημα και οι on line αγοραστές στο Πλαίσιο φτάνουν τον αριθμό των 290.000.

Επιπλέον, λειτουργεί το plaisiob2b.gr (το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις) και το myplaisio.gr για προσωποποιημένες υπηρεσίες πληροφόρησης και πώλησης. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 86% των παραγγελιών παραδίδονται σε 24 ώρες.

- Στην airtickets.gr, που παρέχει on line ταξιδιωτικές υπηρεσίες, όπως κρατήσεις αεροπορικών θέσεων (185 εταιρείες), ξενοδοχεία (70.000 περιπτώσεις) κ.ά., οι εγγεγραμμένοι σε απευθείας σύνδεση πελάτες είναι 120.000, το site δέχεται καθημερινά 25.000 διαφορετικούς επισκέπτες και οι on line κρατήσεις ξεπερνούν τις 7.500 τον μήνα.

- Στο skroutz.gr, που είναι ένας ηλεκτρονικός ενδιάμεσος (σύγκριση τιμών από 280 διαφορετικά ηλεκτρονικά σημεία πώλησης) και επιτρέπει την αξιολόγηση καταστημάτων και προϊόντων μετά την ολοκλήρωση της παραγγελίας από τους χρήστες, τον Απρίλιο του 2009 οι διαφορετικοί επισκέπτες πλησίασαν τους 500.000 και οι χρήστες της υπηρεσίας ξεπέρασαν τις 31.000.

- Με εξειδίκευση στα ταξίδια για σκι και στους εξωτικούς προορισμούς η Mayfair Ταξίδια, παρότι ξεκίνησε την on line προσπάθεια μόλις το 2007, το πρώτο εξάμηνο του έτους είδε τις πωλήσεις της να φτάνουν τις 200.000 ευρώ (υψηλό ποσοστό σε ετήσιο τζίρο που ανέρχεται στα 6 εκατ. ευρώ) με μέσο όρο ανά συναλλαγή τα 1.150 ευρώ.

- Σημαντικό κανάλι προώθησης και συναλλαγής αποτελεί το ηλεκτρονικό εμπόριο και για την αλυσίδα ξενοδοχείων Grecotel. Μάλιστα, οι on line κρατήσεις από Έλληνες αντιπροσωπεύουν πλέον το 25%.

- Η «Χρυσή Ευκαιρία», που δημιούργησε από το 2000 το συμπληρωματικό της ψηφιακό κανάλι με πρωτοπόρο υπηρεσία για μικροπληρωμές αξιοποιώντας το κινητό τηλέφωνο για την αγορά της ψηφιακής έκδοσης, από τις αρχές του 2009 πλέον λειτουργεί ως εθνική πύλη - ενδιάμεσος για πωλήσεις και αγορές σε δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων. Ετησίως πάνω από 700.000 χρήστες αγοράζουν το ψηφιακό περιεχόμενο της εφημερίδας, αριθμός που εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σημαντικά στο άμεσο μέλλον. 

***Αναδημοσίευση από το 597ο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας "ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ", 28 Αυγούστου – 1 Σεπτεμβρίου 2009.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v