Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σήμερα στο υπουργικό η άρση του καμποτάζ

Η άρση του καμποτάζ θα απασχολήσει σήμερα τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Φόβοι για black out στο λιμάνι την Πέμπτη από την απεργία της ΠΝΟ.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Σήμερα στο υπουργικό η άρση του καμποτάζ
Η άρση του καμποτάζ θα απασχολήσει σήμερα τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, που θα πραγματοποιηθεί υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, κ. Γιώργου Παπανδρέου.

Την ίδια ώρα, με ανακοίνωσή της η ΠΝΟ γνωστοποιεί ότι θα συμμετάσχει στη γενική απεργία της ΓΣΕΕ την ερχόμενη Πέμπτη 8 Ιουλίου με την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας στο λιμάνι του Πειραιά των πληρωμάτων όλων των κατηγοριών πλοίων, κάτι που αναμένεται να προκαλέσει black out στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Το σοβαρό ενδεχόμενο να μην καταφέρει να αποπλεύσει κανένα πλοίο την ερχόμενη Πέμπτη θα πλήξει για μία ακόμη φορά όχι μόνο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αλλά και τον τουρισμό.

Σημειώνεται ότι οι κυριότεροι άξονες της απεργιακής κινητοποίησης της ΠΝΟ επικεντρώνονται σε θέματα που αφορούν στα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των Ελλήνων ναυτεργατών, στο ΝΑΤ και στα Ταμεία Επικουρικής Ασφάλισης, στη διασφάλιση και προστασία των θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών και στην απορρόφηση της ανεργίας του κλάδου, στην άμεση υπογραφή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και αμοιβής 2010 και στην ίδρυση Ανεξάρτητου Ειδικού Ταμείου Ανεργίας.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΝΟ τονίζεται μεταξύ άλλων ότι «όσες φορές στο παρελθόν επιχειρήθηκε κάτι αντίστοιχο (αλλαγές στο ασφαλιστικό) από την εκάστοτε κυβέρνηση, η προσπάθεια απέτυχε παταγωδώς, χάρη στη δυναμική αντίδραση των συναδέλφων και της ΠΝΟ».

Υπενθυμίζεται ότι στην προηγούμενη απεργία, κατά τη διάρκεια της οποίας αρκετά πλοία δεν κατάφεραν να αποπλεύσουν, η ΠΝΟ δεν είχε συμμετάσχει εκτός από κάποια σωματεία που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ.

Εν τω μεταξύ, σε ό,τι αφορά την άρση του καμποτάζ, πληροφορίες αναφέρουν ότι το αναμενόμενο νομοσχέδιο έχει «φύγει» από το γραφείο της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκας Κατσέλη και βρίσκεται στο γραφείο του πρωθυπουργού.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το ν/σ πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή το αμέσως προσεχές διάστημα, ενώ δεν αποκλείεται ακόμη και σήμερα να λάβει το «πράσινο φως» από το υπουργικό συμβούλιο.

Με βάση τις παραπάνω πληροφορίες, το σχέδιο νόμου προβλέπει μεταξύ άλλων ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρίες θα υπογράφουν σύμβαση τριετούς ή πενταετούς διάρκειας με το ελληνικό δημόσιο, βάσει των οποίων θα δεσμεύονται το πλοίο να εκτελεί πλόες διάρκειας μεγαλύτερης των 72 ωρών, προσεγγίζοντας τουλάχιστον εντός Ελλάδας 3 λιμάνια με ελάχιστη παραμονή στο καθένα 6 ωρών και τον ίδιο αφετήριο - τερματικό λιμένα.

Επίσης, στο εν λόγω σχέδιο νόμου προβλέπεται, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, πως οι εταιρίες θα δεσμεύονται ότι θα προσλαμβάνουν Έλληνες ναυτικούς, ενώ θα ισχύει και ειδικό τέλος ανά επιβάτη με το οποίο θα χρηματοδοτείται ένας νέος οργανισμός, ο Οργανισμός Απασχόλησης Εμπορικού Ναυτικού (ΟΑΕΝ).

Στις προτάσεις άλλωστε της επιτροπής για την άρση του καμποτάζ ήταν η άμεση ίδρυση του εν λόγω οργανισμού, στον οποίο θα συγχωνευτούν το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), ΝΠΔΔ, ο Ειδικός Λογαριασμός Εμπορικού Ναυτικού (ΕΛΟΕΝ), ΝΠΔΔ, και η Ποσειδών Α.Ε., εταιρία του Δημοσίου. Σημειώνεται ότι μελέτη του ΝΕΕ (Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος) εκτιμά πως τα έσοδα από την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα στην Ελλάδα θα ανέλθουν σε 1,1 δισ. ευρώ ετησίως.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο