Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Διάλογος με εμπόδια για τα μέσα μεταφοράς

Με πολλές δυσκολίες και αβέβαιη έκβαση ξεκινά σήμερα ο διάλογος του υπουργείου Υποδομών με τους εργαζομένους στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας. Τα "αγκάθια", οι διαβεβαιώσεις και οι στάσεις εργασίας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Διάλογος με εμπόδια για τα μέσα μεταφοράς
Με πολλές δυσκολίες και αβέβαιη έκβαση ξεκινά σήμερα ο διάλογος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τους εργαζομένους στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας, που ανταποκρίθηκαν στη σχετική πρόκληση, την οποία απηύθυνε ο υπουργός στο τέλος της περασμένης εβδομάδας και αφού προηγουμένως παρουσίασε τις αλλαγές που σχεδιάζει για τις συγκοινωνίες.

Η ανταπόκριση από την πλευρά των εργαζομένων δεν ήταν η αναμενόμενη, αφού δεν προχώρησαν σε γενική αναστολή των κινητοποιήσεών τους, όπως ήλπιζε το υπουργείο, αλλά συνεχίζουν το απεργιακό τους πρόγραμμα, δηλώνοντας παράλληλα ανοιχτοί στον διάλογο, όμως αυτό δεν γίνεται δεκτό από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών, που ως προϋπόθεση του διαλόγου θέτει το να λειτουργούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ρέππας: Εξυγίανση ή απολύσεις

Την ίδια ώρα, ο κ. Ρέππας δηλώνει σαφώς ότι το δίλημμα είναι εξυγίανση ή ιδιωτικοποίηση και τονίζει ότι ή θα υπάρξουν αλλαγές στους συγκοινωνιακούς φορείς ή, σε διαφορετική περίπτωση, ανοίγει η πόρτα για ιδιωτικοποιήσεις των ζημιογόνων εταιριών και απολύσεις εργαζομένων. "Αν αφήσουμε ανοιχτή την πόρτα για ιδιωτικοποιήσεις ζημιογόνων φορέων, τότε ακολουθούν απολύσεις. Στόχος μας λοιπόν είναι η εξυγίανση και η αναδιοργάνωση των φορέων, ώστε να έχουν προοπτική και μαζί με αυτούς να αισθάνονται ασφαλείς και οι εργαζόμενοι", ανέφερε χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του στο "Έθνος της Κυριακής", επιχειρώντας με τον τρόπο αυτόν να θέσει τους εργαζομένους προ των ευθυνών τους για ό,τι μέλλει γενέσθαι στη συνέχεια.

Στο τραπέζι του διαλόγου τεχνικοί της ΕΘΕΛ και εργαζόμενοι σε μετρό και τραμ

Νωρίς το πρωί σήμερα η ηγεσία του υπουργείου θα έχει συνάντηση με το σωματείο των τεχνικών της ΕΘΕΛ, το οποίο δηλώνει ότι προσέρχεται σε διάλογο διεκδικώντας τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Συναντήσεις, πιθανόν και σήμερα, θα υπάρξουν και με τα σωματεία των εργαζομένων στο μετρό και στο τραμ. Οι εργαζόμενοι στο μετρό, εκτός των θεμάτων που σχετίζονται με το σχέδιο νόμου, θέτουν στην ατζέντα της συζήτησης και την επιστροφή στην εταιρία των περίπου 280 συναδέλφων τους, των οποίων οι συμβάσεις δεν ανανεώθηκαν το φθινόπωρο.

Στάσεις εργασίας από λεωφορεία, τρόλεϊ και ηλεκτρικό

Αντίθετα, το σωματείο των οδηγών της ΕΘΕΛ και οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ και στον ηλεκτρικό συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους καθώς διεκδικούν έναρξη διαλόγου από μηδενική βάση.
Για σήμερα Δευτέρα τα λεωφορεία είναι προγραμματισμένο να ακινητοποιηθούν από τις 11 το πρωί μέχρι τις 3:30 το μεσημέρι, ενώ και τα τρόλεϊ θα έχουν στάση εργασίας από τις 11 έως τις 3 μ.μ. Κινητοποιήσεις τις ίδιες ώρες έχουν προγραμματίσει επίσης για την Τετάρτη και την Πέμπτη.

Οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ, οι οποίοι με την εφαρμογή του σχεδίου νόμου σε επίπεδο οικονομικών απολαβών θα βρεθούν αντιμέτωποι με τις μεγαλύτερες απώλειες, καθώς έχουν τις υψηλότερες απολαβές σε σχέση με τους εργαζομένους των άλλων εταιριών, έχουν ανακοινώσει για αύριο Τρίτη την πραγματοποίηση στάσης εργασίας το χρονικό διάστημα 12 - 4.

Τα "αγκάθια"

Οι εργαζόμενοι, παρότι και οι ίδιοι παραδέχονται πως απαιτούνται αλλαγές, αφού οι συγκοινωνιακοί φορείς με τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα είναι σαφές ότι δεν έχουν μέλλον, αντιδρούν στις αλλαγές που προωθούνται από την κυβέρνηση με το σχέδιο νόμου το οποίο βρίσκεται σε ολιγοήμερη διαβούλευση.

Η μείωση του προσωπικού με τη μετάταξη περίπου 1.500 ατόμων, η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και η κατάρτιση νέων επιχειρησιακών συμβάσεων, με αμοιβές πολύ κατώτερες από τις υφιστάμενες, και η δυνατότητα μετακίνησης από τη μία εταιρία στην άλλη αποτελούν τα βασικότερα "αγκάθια" του σχεδίου νόμου, που προκαλεί αντιδράσεις.

Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες αντιπροτείνουν έναν ενιαίο φορέα, υπό την ομπρέλα του οποίου θα μαζευτούν όλες οι εταιρίες και όχι δύο σχήματα για τα μέσα σταθερής τροχιάς και τις οδικές συγκοινωνίες. Πρόκειται κυρίως για ένα αίτημα των εργαζομένων στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ, οι οποίοι εκφράζουν φόβους ότι η εταιρία στην οποία θα ενσωματωθούν τα μέσα σταθερής τροχιάς θα λαμβάνει τη μερίδα του λέοντος από τη μειωμένη κρατική επιδότηση, με αποτέλεσμα σταδιακή συρρίκνωση του έργου στα οδικά μέσα.

Διαβεβαιώσεις

Το υπουργείο, από την πλευρά του, δηλώνει ότι θα εξετάσει κάθε πρόταση που θα συμβάλει στη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών και παράλληλα διαβεβαιώνει ότι από τις μετατάξεις δεν θα θιγεί τα παραγωγικό παρά μόνο το βοηθητικό προσωπικό, το οποίο σήμερα αμείβεται ως παραγωγικό.

Επιπλέον, ήδη από τη στιγμή όπου διατυπώθηκε η πρόσκληση σε διάλογο, το υπουργείο διαβεβαιώνει ότι για τους νυν εργαζομένους οι βασικές τους αποδοχές θα παραμείνουν στα επίπεδα που θα διαμορφωθούν στις 30 Ιανουαρίου. Φυσικά, η πρόβλεψη αυτή δεν ισχύει για όσους προσληφθούν στο μέλλον στις εν λόγω εταιρίες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο