Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

"Καυτός" Σεπτέμβρης στις συγκοινωνίες

"Καυτός" θα είναι, όπως όλα δείχνουν, ο Σεπτέμβριος για τις μετακινήσεις. Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας αλλά και οι ιδιοκτήτες ταξί όλης της χώρας ετοιμάζουν κινητοποιήσεις.

Καυτός Σεπτέμβρης στις συγκοινωνίες
"Καυτός" θα είναι, όπως όλα δείχνουν, ο Σεπτέμβριος για τις μετακινήσεις. Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας αλλά και οι ιδιοκτήτες ταξί όλης της χώρας ετοιμάζουν κινητοποιήσεις, ενδεχομένως και κοινές, οι οποίες αναμένεται ότι θα προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών.

Η περίοδος ανακωχής που είχαν δώσει οι αυτοκινητιστές ταξί στην κυβέρνηση στις αρχές Αυγούστου, σταματώντας τις κινητοποιήσεις τους, λήγει σήμερα. Ο κλάδος βρίσκεται σε ετοιμότητα για νέο γύρο, αναμένοντας τις ανακοινώσεις του αρμόδιου υπουργείου για το πώς θα γίνει η απελευθέρωση του επαγγέλματός τους.

Την ίδια ώρα, μπροστά σε αποφάσεις για δυναμικές κινητοποιήσεις βρίσκονται και οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας, οι οποίοι αντιδρούν στις αλλαγές που φέρνει στις εργασιακές τους σχέσεις η εφαρμογή του νόμου για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών.

Ραγκούσης: Δεν υποχωρούμε σε μια κακομαθημένη συντεχνία

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννης Ραγκούσης, προτίθεται να παρουσιάσει στο υπουργικό συμβούλιο την Τετάρτη το προσχέδιο νόμου που έχει ετοιμάσει για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί.

Προϊδεάζοντας για τη λογική στην οποία θα κινείται η πρότασή του, η οποία θα τεθεί σε διαβούλευση με το σύνολο των ενδιαφερόμενων φορέων, ο κ. Ραγκούσης, σε δηλώσεις του στην εφημερίδα "το Βήμα", σημείωσε ότι είναι αποφασισμένος να μην υποχωρήσει στις απαιτήσεις μιας συντεχνίας κακομαθημένης από το κομματικό σύστημα της αντιπολίτευσης.

Τέσσερις άξονες 

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σε συνέντευξή του ξεκαθάρισε: "Η πρότασή μας θα βασίζεται στις αρχές της ισονομίας και της δικαιοσύνης. Θα υπηρετεί τέσσερις αδήριτες ανάγκες και εθνικές προτεραιότητες:

Πρώτον, ενίσχυση της απασχόλησης με όρους ισότιμης και δίκαιης πρόσβασης.

Δεύτερον, ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης με βάση αναβαθμισμένες, ποιοτικές υπηρεσίες, με υψηλές προδιαγραφές αλλά και νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

Τρίτον, προάσπιση και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας που συνιστούν οι άδειε ς- περιουσία που δεν μπορεί να ιδιοποιείται από κανέναν.

Και, τέταρτον, αμείλικτη πάταξη της φοροδιαφυγής, χωρίς να αφήνουμε κανένα περιθώριο απώλειας δημοσίων εσόδων από τζίρο δισεκατομμυρίων ευρώ".

"Τέχνασμα τα πληθυσμιακά κριτήρια"

Ο κ. Ραγκούσης υπογράμμισε πως το αίτημα των αυτοκινητιστών να θεσπιστούν πληθυσμιακά κριτήρια είναι στην ουσία τέχνασμα προκειμένου να μην εκδοθεί ούτε μία νέα άδεια ειδικά σε περιοχές όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.

Επιπλέον, αναρωτήθηκε πώς γίνεται το επάγγελμα να είναι κορεσμένο, όπως υποστηρίζουν οι αυτοκινητιστές, και την ίδια ώρα το κόστος μιας άδειας στη μαύρη αγορά να φτάνει ακόμη και τις 200.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τα "ΝΕΑ", η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην κρατικοποίηση των αδειών ταξί, νέων και παλαιών. Το νομοσχέδιο, δηλαδή, θα προβλέπει ότι όλες οι άδειες ταξί στο εξής θα είναι δημόσιες και αμεταβίβαστες, ενώ δεν προβλέπεται να θεσμοθετηθούν πληθυσμιακά κριτήρια στον καθορισμό του αριθμού τους, θέμα στο οποίο επιμένουν ιδιαίτερα οι ιδιοκτήτες ταξί. Θα ληφθεί, πάντως, μέριμνα για τους καλλικρατικούς δήμους με λιγότερους από 70.000 κατοίκους.

Έτσι, οι άδειες ταξί θα παραχωρούνται έναντι τιμήματος από το κράτος και με συγκεκριμένα κριτήρια. Θα είναι αμεταβίβαστες και θα ανανεώνονται κάθε 3 - 5 χρόνια. Οι σημερινοί ιδιοκτήτες ταξί, όταν συνταξιοδοτηθούν, θα επιστρέψουν την άδειά τους στο κράτος. Ειδική μέριμνα θα ληφθεί για όσους απέκτησαν άδεια ταξί τα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο της κυβερνητικής δέσμευσης για απελευθέρωση του επαγγέλματος με κανόνες.

Σκληρή στάση από τους αυτοκινητιστές

Οι αυτοκινητιστές, από την πλευρά τους, πέρα από κινητοποιήσεις, έχουν προαναγγείλει και προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας σε περίπτωση όπου η απελευθέρωση γίνει χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια. Παράλληλα, σχολιάζοντας την απόφαση του ΣτΕ, η οποία εκδόθηκε έπειτα από προσφυγή του κλάδου των βυτιοφόρων και ανοίγει τον δρόμο για την πλήρη απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων (έκρινε ότι η διατήρηση οποιουδήποτε κλειστού επαγγέλματος είναι αντισυνταγματική και αντίθετη με την ελεύθερη επιλογή άσκησης επαγγέλματος), οι αυτοκινητιστές υποστηρίζουν ότι ο κλάδος τους δεν μπορεί να ταυτιστεί με άλλα κλειστά επαγγέλματα.

Πάντως, στην τελική πρόταση του υπουργείου είναι βέβαιο ότι έχει ενσωματωθεί μεγάλο μέρος των προτάσεων που έχουν καταθέσει φορείς του τουρισμού, οι οποίοι εδώ και χρόνια ζητούσαν να έχουν λόγο σε ό,τι αφορά το καθεστώς ειδικής μεταφοράς. Η αποδοχή προτάσεων των τουριστικών φορέων είναι σχεδόν βέβαιο πως θα προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις από την πλευρά των αυτοκινητιστών, καθώς με τις αλλαγές αυτές θα χάσουν ένα μεγάλο κομμάτι του μεταφορικού έργου, το οποίο σήμερα εκτελούν κατ’ αποκλειστικότητα.

Αναταραχή και στις αστικές συγκοινωνίες

Την ίδια στιγμή, φουντώνει και η αναταραχή στις αστικές συγκοινωνίες, όπου οι εργαζόμενοι ετοιμάζουν νέο κύκλο κινητοποιήσεων με αφορμή τα νέα οργανογράμματα και τις νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας που φέρνει η εφαρμογή του νόμου για την εξυγίανση στον συγκεκριμένο χώρο.

Ο νέος κύκλος κινητοποιήσεων άνοιξε την Παρασκευή με την 24ωρη απεργία των εργαζομένων στο μετρό και στον ηλεκτρικό. Οι εργαζόμενοι του ΗΣΑΠ, οι οποίοι επιπλέον αντιδρούν και στις μετατάξεις προσωπικού που προβλέπει ο εν λόγω νόμος, είχαν συνάντηση με τον νέο γενικό γραμματέα του ΥΠΟΜΕΔΙ, κ. Αρ. Μπουρδάρα, ο οποίος όμως κράτησε σκληρή στάση, διαμηνύοντας ότι οι διατάξεις του νόμου θα εφαρμοστούν στο σύνολό τους. Ο κ. Ρακγούσης, από την πλευρά του, σε δηλώσεις του υποστήριξε ότι για ορισμένες ΔΕΚΟ θα πρέπει να γίνει αναθεώρηση των σχεδίων εξυγίανσης, ενώ επανέλαβε ότι από τα αποτελέσματά τους θα κριθούν και οι διοικήσεις.

Τα διοικητικά συμβούλια των εργαζομένων στο μετρό και στον ΗΣΑΠ έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε γενική συνέλευση την Τετάρτη, προκειμένου να καθορίσουν περαιτέρω τη στάση τους. Ωστόσο, σήμερα είναι πολύ πιθανό ότι θα μπουν σε τροχιά κινητοποιήσεων και οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία της πρωτεύουσας.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι προσανατολίζονται σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων αρχής γενομένης από το επόμενο Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου.

Νέο οργανόγραμμα και ΣΣΕ

Να σημειώσουμε ότι το σχέδιο οργανογράμματος της ενοποιημένης πλέον εταιρίας ΣΤΑΣΥ (μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ) δόθηκε από τη διοίκηση στους εργαζομένους πριν από λίγες μέρες και αυτοί καλούνται έως την Πέμπτη να καταθέσουν τις προτάσεις τους.

Τις επόμενες μέρες αναμένεται ότι θα ξεκινήσει και ο διάλογος για την υπογραφή των νέων συλλογικών συμβάσεων. Οι διοικήσεις των δύο εταιριών ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ επιθυμούν την υπογραφή τους μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου.

Οι νέες συλλογικές συμβάσεις προβλέπουν τη διατήρηση τεσσάρων βασικών επιδομάτων αλλά και έως του 90% των υφιστάμενων αποδοχών των εργαζομένων με την υιοθέτηση του συστήματος της προσωπικής διαφοράς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο