Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πρατήρια φυσικού αερίου σχεδιάζει η ΔΕΠΑ

Ένα ακόμη βήμα για την προώθηση της αεριοκίνησης κάνει η ΔΕΠΑ, καθώς βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με εταιρία πετρελαιοειδών, στα πρατήρια της οποίας θα προσθέσει αντλίες φυσικού αερίου για οχήματα.

  • του Μιχάλη Καϊταντζίδη
Πρατήρια φυσικού αερίου σχεδιάζει η ΔΕΠΑ
Ένα ακόμη βήμα για την προώθηση της αεριοκίνησης κάνει η ΔΕΠΑ, καθώς βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με εταιρία πετρελαιοειδών, στα πρατήρια της οποίας θα προσθέσει αντλίες φυσικού αερίου για οχήματα.

Περίπου 12 χρόνια από την είσοδο της αεριοκίνησης στη χώρα με την τροφοδοσία αστικών λεωφορείων και απορριμματοφόρων στην Αττική, η ΔΕΠΑ αξιοποιώντας τη συγκυρία των υψηλών τιμών στα καύσιμα προωθεί σχέδιο για τη δημιουργία σημείων τροφοδοσίας οχημάτων με φυσικό αέριο σε 12 πρατήρια.
 
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του euro2day, τα πρατήρια αυτά θα είναι κατανεμημένα στην Αττική στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης και στη Θεσσαλονίκη. Την τελευταία διετία η ΔΕΠΑ έχει επεκτείνει τη δυνατότητα τροφοδοσίας οχημάτων ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης με φυσικό αέριο στον σταθμό ανεφοδιασμού της Ανθούσας, ο οποίος αρχικά τροφοδοτούσε μόνο αστικά λεωφορεία και απορριμματοφόρα.
 
Ωστόσο, με την είσοδο στην ελληνική αγορά οχημάτων διπλού καυσίμου (βενζίνη - φυσικό αέριο) η ΔΕΠΑ επέτρεψε τη χρήση του σταθμού και από ιδιωτικά οχήματα. Η τιμολόγηση στην αντλία γίνεται σε ευρώ ανά κιλό φυσικού αερίου, ενώ η τιμή που ισχύει κάθε επταήμερο αναρτάται στην ιστοσελίδα της ΔΕΠΑ.

Οι στόλοι

Εν όψει της δημιουργίας δικτύου πρατηρίων φυσικού αερίου, η ΔΕΠΑ προωθεί πρόγραμμα για την προβολή του ως καυσίμου κίνησης, με την ανάληψη του κόστους μετατροπής οχημάτων που ανήκουν σε στόλους εταιριών.

Συγκεκριμένα, η ΔΕΠΑ προτίθεται να μετατρέψει, το πρώτο εξάμηνο του 2012, σε πιλοτική βάση και με επιβάρυνση της ίδιας, ελαφρά επαγγελματικά οχήματα βενζίνης (μέχρι 3,5 τόνους) σε οχήματα διπλού καυσίμου, βενζίνης - φυσικού αερίου. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, καλεί εταιρίες που διαθέτουν στόλους ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους, εφόσον πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

1. Διαθέτουν στόλο μεγαλύτερο των πενήντα (50) ημιφορτηγών (minivans).
2. Κάθε όχημα διανύει τουλάχιστον 40.000 χιλιόμετρα τον χρόνο.
3. Τα προσφερόμενα για πιλοτική μετατροπή οχήματα έχουν διανύσει λιγότερα από 150.000 χιλιόμετρα.

Η ΔΕΠΑ θα μετατρέψει 2 έως 4 οχήματα από κάθε εταιρία. Ως «αντάλλαγμα» προς τη ΔΕΠΑ, έναντι της μετατροπής, οι εταιρίες θα παρέχουν συγκριτικά στοιχεία, σχετικά με τη χρήση του Φ.Α. για κάθε όχημα.

Τέλος, να σημειωθεί ότι τόσο η ίδια η ΔΕΠΑ όσο και η ΕΠΑ Αττικής έχουν θέσει σε εφαρμογή πλάνο σταδιακής αλλαγής των οχημάτων τους σε νέα φυσικού αερίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο