Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σε κυκλοφορία το τμήμα Παραδείσια–Τσακώνα

Παραδόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα Παραδείσια–Τσακώνα του Αυτοκινητοδρόμου Κορίνθος – Καλαμάτα

Σε κυκλοφορία το τμήμα Παραδείσια–Τσακώνα
Παραδόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία το τμήμα Παραδείσια-Τσάκωνα του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος-Καλαμάτα. Με την παράδοση σε κυκλοφορία του εν λόγω τμήματος, αποδίδονται σε πλήρη κυκλοφορία και οι Ανισόπεδοι Κόμβοι Παραδεισίων και Κυπαρισσίας καθώς και το τμήμα από την Τσακώνα μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Κυπαρισσίας που κατασκευάστηκαν στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη.

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης, μετά την παράδοση στην κυκλοφορία του συγκεκριμένου τμήματος ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα – Καλαμάτα (250 χλμ) θα μειωθεί περίπου κατά τριάντα λεπτά, στις 2 ώρες, από 2 ώρες και 30 λεπτά που είναι σήμερα.

Σημαντικό όφελος της κατασκευής είναι και η πλήρης οδική ασφάλεια που θα απολαμβάνει ο χρήστης ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου.

Η κατασκευή του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα, μήκους 11,5 χλμ, ξεκίνησε στις αρχές του 1990 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και παραδόθηκε σε κυκλοφορία την άνοιξη του 2000. Ένα χρόνο μετά την παράδοσή του εμφανίστηκαν σοβαρές ενδείξεις γεωλογικών ασταθειών οι οποίες δεν αντιμετωπίστηκαν από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Τον Φεβρουάριο του 2003 εκδηλώθηκε η ευρεία κατολίσθηση της Τσακώνας με αποτέλεσμα η κυκλοφορία να διεξάγεται μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού Μεγαλόπολης – Καλαμάτας. Η ΠΕΟ Μεγαλόπολης – Καλαμάτας στο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, παρουσιάζει εξαιρετικά δυσχερή χάραξη με συνεχείς ελιγμούς που δημιουργούν σοβαρά προβλήματα οδικής ασφάλειας για τους χρήστες καθώς και μεγάλη αύξηση του χρόνου της διαδρομής από και προς την Μεσσηνία και την Νοτιοδυτική Ηλεία. Η έκταση της κατολίσθησης ήταν μεγάλου μεγέθους καθώς μετακινήθηκαν περίπου 6.000.000 μ3 εδαφικής μάζας και παρουσιάστηκαν προβλήματα και στην ΠΕΟ Μεγαλόπολης – Καλαμάτας τα οποία μέχρι και σήμερα αντιμετωπίζονται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.

Οι βλάβες που είχαν προκληθεί στο έργο ήταν τέτοιας έκτασης που απαιτήθηκε διάστημα δύο περίπου ετών για την εκπόνηση των μελετών αποκατάστασης της κατολίσθησης και ανακατασκευής του αυτοκινητοδρόμου.

"Χαίρομαι που παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία ο δρόμος Παραδείσια – Τσακώνα. Είναι ένα έργο μάλιστα στην ιδιαίτερη εκλογική περιφέρεια του πρωθυπουργού, του Αντώνη Σαμαρά ο οποίος έδειξε ιδιαίτερο προσωπικό ενδιαφέρον", δήλωσε κατά την παράδοση του έργου ο  υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης.

"Με αυτό το έργο ουσιαστικά, με την εξαίρεση μιας γέφυρας, ολοκληρώνεται ο δρόμος Κόρινθος-Καλαμάτα και η διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα θα είναι πια δύο ώρες. Χωρίς καμία αμφιβολία το έργο αυτό είναι ένα «ταλαιπωρημένο έργο». Με την κατολίσθηση στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και στη συνέχεια με όποια προβλήματα παρατηρήθηκαν.

Ωστόσο, θέλω να πω ότι σήμερα δεν είναι ώρα για γκρίνια. Είναι ώρα να σημειώσουμε ότι ένα έργο με πολλές δυσκολίες, έστω και με καθυστέρηση ολοκληρώθηκε. Και γι’ αυτό το λόγο θέλω να σημειώσω και την συμβολή όσων εργάστηκαν προκειμένου το έργο αυτό να ολοκληρωθεί. Προκάτοχοι μου υπουργοί με πρώτο τον Γιώργο Σουφλιά και τελευταίο στη σειρά τον Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος τους τελευταίους μήνες είχε ασχοληθεί για να ξεπεραστούν μια σειρά από διαδικαστικά προβλήματα. Βεβαίως θέλω να σημειώσω και την συμβολή των τεχνικών εταιριών, των εργαζομένων και των υπηρεσιών του υπουργείου που έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν για να ξεπεραστούν τα προβλήματα.

Και να πω και κάτι άλλο. Το έργο αυτό, η ολοκλήρωσή του, είναι μια αχτίδα αισιοδοξίας γενικότερα για τα τεχνικά έργα. Πολλά από τα έργα αυτά μας έχουν δημιουργήσει προβλήματα ή έχουν σταματήσει τελείως λόγω του προβλήματος ρευστότητας. Αυτό εδώ το έργο ξεπέρασε τα προβλήματα. Και είμαι βέβαιος ότι τους επόμενους μήνες και τα υπόλοιπα έργα των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων θα ξεπεράσουν τα προβλήματα τα οποία έχουν και από τον Απρίλιο θα μπουν μπουλντόζες.

Προς αυτή την κατεύθυνση δουλεύουμε με τους παραχωρησιούχους. Προς αυτή την κατεύθυνση διαπραγματευόμαστε με τις 43 τράπεζες οι οποίες έχουν συμμετοχή σ’ αυτά τα μεγάλα έργα.

Η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων θα συμβολίσει την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας και γι’ αυτό είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό", τόνισε.


Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός κ. Σταύρος Καλογιάννης, δήλωσε: "Ευχαριστώ πολύ τον κ. Χατζηδάκη για τα καλά του λόγια. Να σας ευχαριστήσουμε όλους για την παρουσία σας σήμερα.

Είναι πράγματι σημαντική μέρα. Ένα πολύ δύσκολο, από τεχνικής άποψης κομμάτι, πολύπαθο αποδίδεται στην κυκλοφορία. Γνωρίζετε ότι είναι υπό κατασκευή μια γέφυρα η οποία είναι πρωτότυπη. Η γέφυρα Τ4 μήκους 400 μέτρων στην περιοχή. Του χρόνου το φθινόπωρο θα είναι έτοιμη η γέφυρα οπότε θα έχει δοθεί όλο το κομμάτι από την πλευρά αυτή στην κυκλοφορία. Η παράκαμψη που δίνεται σήμερα διευκολύνει τα μέγιστα την κίνηση.

Ουσιαστικά ο οδικός άξονας, ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα, από την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα παραδίδεται στο σύνολό του στην κυκλοφορία. Απoμένει το κομμάτι Λεύκτρο-Σπάρτη. Η πρόοδος είναι πάρα πολύ σημαντική και προφανώς αποτελεί προτεραιότητα αυτή την στιγμή στη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης προκειμένου να ολοκληρωθεί. Οφείλω και εγώ να ευχαριστήσω την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ALPINE για την προσφορά της, όλους τους εργαζόμενους και βεβαίως τους τοπικούς φορείς, τους συναδέλφους βουλευτές, τον Δήμαρχο, τον Περιφερειάρχη. Έχουμε τους τελευταίους μήνες μια εξαιρετική συνεργασία με μοναδικό σκοπό να προχωρήσουν τα έργα. Οι χρήστες αυτού του αυτοκινητόδρομου μπορούν να διαπιστώσουν πόσο ποιοτικό έργο έχει γίνει".


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο