Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

MIG: Πρωτοβουλία για τη διάσωση της Ολυμπιακής

Πρωτοβουλία διάσωσης της ΟΑ αναλαμβάνει η MIG. Ενδιαφέρον για το σύνολο της εταιρίας και δυνατότητα επανακρατικοποίησης. Στα 200 εκατ. η συνολική επένδυση. Προϋπόθεση η κοινωνική & πολιτική συναίνεση. Τι λέει η κυβέρνηση.

MIG: Πρωτοβουλία για τη διάσωση της Ολυμπιακής
Πρωτοβουλία για τη διάσωση της Ολυμπιακής αναλαμβάνει η Marfin Investment Group που "δηλώνει" έτοιμη να προσέλθει σε απ΄ευθείας διαπραγματεύσεις με το ελληνικό δημόσιο.

Παράλληλα τονίζει ότι προτίθεται να παραχωρήσει οικειοθελώς στο ελληνικό Δημόσιο τη δυνατότητα επανακρατικοποίησης της Ολυμπιακής μετά τη διεξαγωγή των εκλογών, ενώ θέτει ως προυπόθεση του εγχειρήματος την κοινωνική και πολιτική συναίνεση.

Συνέντευξη Α. Βγενόπουλου στον Real FM

Σε συνέντευξή του στον Real FM, ο κ. Ανδρέας Βγενόπουλος, εκτελεστικός αντιπρόεδρος τoυ ομίλου, υπογράμμισε ότι το ενδιαφέρον της MIG αφορά το σύνολο της Ολυμπιακής, ήτοι τόσο για το πτητικό κομμάτι, όσο και για την τεχνική βάση και την επίγεια εξυπηρέτηση.

Αναφορικά με το τίμημα, ο κ. Βγενόπουλος συμφώνησε ότι η προσφορά θα πρέπει να ξεπεράσει τα 120 εκατ. ευρώ, ενώ τόνισε ότι η συνολική επένδυση «μπορεί να αγγίξει τα 200 εκατ. ευρώ».

Στο θέμα των εργαζομένων, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της MIG υπογράμμισε ότι κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων θα ζητήσει να παραδοθούν οι φάκελοι του προσωπικού. «Εμείς δεν μπορούμε να αναλάβουμε τις υποχρεώσεις τις παλιάς Ολυμπιακής. Οι διάφοροι πιστωτές πρέπει να εξοφληθούν. Εμείς ξεκινάμε μια νέα εταιρία» υπογράμμισε, προσθέτοντας πως θα προχωρήσει σε επαναπροσλήψεις με διαφορετικά συμβόλαια και διαφορετικούς όρους.

Σχετικά με τη δυνατότητα επανακρατικοποίησης της εταιρίας, ο κ. Βγενόπουλος σημείωσε ότι το δικαίωμα call option, απαλλάσσει την κυβέρνηση από το άγχος ότι «χάνεται η Ολυμπιακή», προσθέτοντας ότι ακόμη και εάν η νυν ή η επόμενη κυβέρνηση προτείνει επιμήκυνση του χρονοδιαγράμματος, θα το δεχτεί. 

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του κ. Βγενόπουλου στο ραδιόφωνο του Real FM δημοσιεύεται στη διπλανή στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".  

Η πρόταση της MIG, όπως και όποιες άλλες ενδεχομένως υποβληθούν, θα εξεταστεί με τη δέουσα σοβαρότητα και προσοχή, δήλωσε ο Κώστας Χατζηδάκης.

Από την πλευρά τους οι πιλότοι της Ολυμπιακής υποδέχθηκαν καταρχήν θετικά την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την εξαγορά της εταιρίας από τον όμιλο MIG.

O Πρόεδρος της ΕΧΠΑ, Γρ. Κωνσταντέλος, δήλωσε ότι η MIG είναι ένας όμιλος με μεγάλο ειδικό βάρος και το ενδιαφέρον του για την Ολυμπιακή είναι καλοδεχούμενο υπό την προϋπόθεση ότι έχει την προοπτική μακροπρόθεσμης επένδυσης.

---Η ανακοίνωση της Marfin Investment Group (MIG)


- «Ναι» στις απ΄ευθείας διαπραγματεύσεις για την απόκτηση της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ

- Προσφέρει οικειοθελώς στο Δημόσιο δυνατότητα επανακρατικοποίησης

- Επιθυμεί διακομματική συναίνεση και κοινωνική αποδοχή για την πρωτοβουλία της

Στη σημερινή κρίσιμη για την πατρίδα μας οικονομική συγκυρία η συνέχεια της λειτουργίας της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ είναι αποφασιστικής σημασίας για τον τουρισμό, την απασχόληση, την ψυχολογία όλων μας και το κύρος της Ελλάδας στη διεθνή επενδυτική κοινότητα. Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ είναι ένα κομμάτι τις ιστορίας μας και της ζωής μας και θέλουμε να υπάρχει και να μας ξανακάνει υπερήφανους.

Γι΄αυτούς τους λόγους η MIG αποφάσισε σήμερα να ανταποκριθεί στην έκκληση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και είναι έτοιμη να προσέλθει σε απ΄ευθείας διαπραγματεύσεις ώστε η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ να συνεχίσει να λειτουργεί στα πλαίσια της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Εφ΄όσον οι διαπραγματεύσεις καταλήξουν σε συμφωνία προτιθέμεθα να παραχωρήσουμε οικειοθελώς στο Ελληνικό Δημόσιο τη δυνατότητα επανακρατικοποίησης της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ σε χρονικό διάστημα μέχρι και 3 μήνες μετά τη διεξαγωγή των επόμενων εκλογών.

Η σημερινή μας απόφαση ελπίζουμε να αντιμετωπισθεί σε αντιστοιχία με τις πραγματικές μας προθέσεις και πέρα από πολιτικές σκοπιμότητες. Είμαστε έτοιμοι και να συμπράξουμε στην διαδικασία αυτή, με οποιοδήποτε άλλο υγιή επιχειρηματικό ή επενδυτικό όμιλο επιθυμεί, αλλά και να αποσυρθούμε, εάν κάποιος άλλος Έλληνας σοβαρός ενδιαφερόμενος εξασφαλίσει την επιτυχία του εγχειρήματος και δεν επιθυμεί τη δική μας συμμετοχή.

Να σημειωθεί ότι μετά το τέλος των διαπραγματεύσεων την τελική απόφαση για την απόκτηση της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ θα λάβει το Διοικητικό Συμβούλιο της MIG, σταθμίζοντας μεταξύ άλλων και την επίτευξη ή μη της επιθυμητής διακομματικής συναίνεσης, αλλά και την κοινωνική αποδοχή για τις εξελίξεις αυτές στον εθνικό μας αερομεταφορέα.

Υ.Γ. Η MIG είναι σήμερα ο μεγαλύτερος ελληνικός επιχειρηματικός όμιλος στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Απασχολεί πάνω από 50.000 εργαζόμενους και μόνιμους συνεργάτες και έχει παρουσία σε 40 χώρες.

Το 58% της εταιρείας, που έχει έδρα την Ελλάδα και είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ανήκει άμεσα ή έμμεσα σε Έλληνες στρατηγικούς, θεσμικούς και ιδιώτες επενδυτές, το 24% ανήκει σε ξένους θεσμικούς επενδυτές , ενώ το Dubai Group κατέχει περίπου το 18% των μετοχών και εκπροσωπείται στο Διοικητικό Συμβούλιο με 3 μη εκτελεστικά μέλη και δεν έχει καμία ανάμειξη στη Διοίκηση της Εταιρείας.

*** Δήλωση Κώστα Χατζηδάκη

Ο αρμόδιος για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, Κώστας Χατζηδάκης, δήλωσε μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης της διυπουργικής επιτροπής για την οικονομία στο Μέγαρο Μαξίμου:
"Η διαδικασία για την Ολυμπιακή έχει μπει, από χθες, σε μια καινούργια φάση. Η Κυβέρνηση έκανε δημόσια πρόταση προς επιχειρηματικούς ομίλους, κυρίως ελληνικούς. Πληροφορήθηκα τώρα, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής, ότι υπάρχει κατ’ αρχήν πρόταση από ελληνικό επιχειρηματικό όμιλο.

Η πρόταση αυτή, όπως και όποιες άλλες ενδεχομένως υποβληθούν, θα εξεταστεί με τη δέουσα σοβαρότητα και προσοχή".

*** Έκκληση αγωνίας σε Έλληνες επενδυτές για την ΟΑ από την κυβέρνηση

Αγωνιώδη έκκληση στον πατριωτισμό και το φιλότιμο των Ελλήνων επενδυτών απευθύνει τώρα η κυβέρνηση ζητώντας τους να εκδηλώσουν, την ύστατη στιγμή, ενδιαφέρον για τις εταιρείες του Ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας καθώς η έκτη κατά σειρά προσπάθεια αποκρατικοποίησης δεν «είχε το ποθούμενο αποτέλεσμα» όπως χαρακτηριστικά είπε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης και η διαδικασία περνάει πλέον σε νέο στάδιο.

Η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων αργά χθες το βράδυ αποφάσισε να μην κάνει δεκτές τις προσφορές που κατατέθηκαν για τις τρεις εταιρείες του Ομίλου, κρίνοντας ουσιαστικά άγονη τη διαγωνιστική διαδικασία. Οι προσφορές δεν έγιναν δεκτές με την αιτιολογία ότι ήταν χαμηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες αποτιμήσεις του ανεξάρτητου εκτιμητή και για τις τρεις εταιρείες, ενώ, όπως ανακοινώθηκε, ορισμένες από αυτές δεν πληρούσαν καν τους όρους και τις προϋποθέσεις του διαγωνισμού.

Συγκεκριμένα την υψηλότερη προσφορά για την εταιρεία πτητικού έργου κατέθεσε το σχήμα Athens Airways/SkyOne προσφέροντας για την ανάληψη της εταιρείας 24,5 εκατ. ευρώ ενώ η εκτίμηση του ανεξάρτητου εκτιμητή για την συγκεκριμένη εταιρεία ανέβαζε τον πήχη του τιμήματος στα 45,7 εκατομμύρια ευρώ και αφορούσε στη χρήση από τον επενδυτή του ονόματος-σήματος και συγκεκριμένων slots (Νέα Υόρκη - JFK, Λονδίνο Heathrow και Gatwick, Μιλάνο, Παρίσι, Ρώμη, Φρανκφούρτη, Βουκουρέστι και Βρυξέλες) που προσφέρθηκαν.

Για την εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης το υψηλότερο προσφερθέν τίμημα ήταν 33 εκατ. ευρώ και ήταν η πρόταση της Swissport η οποία απείχε όμως αρκετά από την εκτίμηση των 44,8 εκατομμυρίων ευρώ που είχε εκτιμήσει την επίγεια εξυπηρέτηση ο εκτιμητής. Τέλος για την εταιρεία τεχνικής βάσης υπήρξε μόνο μία προσφορά από την Swissport ύψους 15 εκατ. ευρώ ενώ η αποτίμηση του εκτιμητή ήταν στας 16,7 εκατομμύρια ευρώ. Με βάση τα στοιχεία αυτά η καλύτερη προσφορά η οποία πλησίασε πολύ κοντά στο αιτούμενο τίμημα ήταν αυτή που αφορούσε στην εταιρεία τεχνικής βάσης αλλά κρίθηκε τυπικά εκτοός διαδικασίας.

Συνολικά δηλαδή οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές που κατέθεσαν τις υψηλότερες προσφορές αξιολόγησαν τις τρεις εταιρείες στα 72,5 εκατομμύρια ευρώ ενώ η αποτίμηση του ανεξάρτητου επενδυτή συνολικά και για τις τρείς ανέρχονταν στα 107,2 εκατομμύρια ευρώ. Προκύπτει δηλαδή μια διαφορά μεγαλύτερη των 30 εκατομμυρίων ευρώ ανάμεσα στα ποσά που ήταν διατεθειμένοι να προσφέρουν οι υποψήφιοι επενδυτές και ανάμεσα σε αυτά που το ελληνικό δημόσιο θεωρούσε εύλογο τίμημα.

Η κυβέρνηση όπως ανακοίνωσε ο κ. Χατζηδάκης δεν έμεινε ικανοποιημένη από τις προσφορές και αποφάσισε να συνεχίσει την αποκρατικοποίησης, με βάση τις προβλέψεις του νόμου περί αποκρατικοποιήσεων απευθύνοντας δημόσια ανοικτή πρόταση σε υγιής επιχειρηματικούς ομίλους – και κυρίως σε επιχειρηματικούς ομίλους που αντιλαμβάνονται την αξία της Ολυμπιακής για την Ελλάδα - με τη μέθοδο της απευθείας διαπραγμάτευσης. Για την διαδικασία αυτή θα ζητηθεί η έγκριση της ΕΕ.

**** Πήχης για τη νέα διαπραγμάτευση τα 107 εκατομμύρια ευρώ

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης ο πήχης για την διαπραγμάτευση θα είναι η αποτίμηση του ανεξάρτητου οίκου. Μάλιστα ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι δεν εκτιμά πως οι Έλληνες επενδυτές υπολείπονται σε ευαισθησία και πατριωτισμό των Ιταλών που πρόσφατα συνεργάστηκαν για να βρουν λύση για την Alitalia, «οι Ιταλοί τα κατάφεραν έτσι μπορούμε και εμείς» τόνισε. Στην διαδικασία διαπραγμάτευσης οι υποψήφιοι επενδυτές θα έχουν τη δυνατότητα, εφόσον το θελήσουν να συνενώσουν τις επενδυτικές τους δυνάμεις και να καταθέσουν νέες προσφορές. Πάντως ερώτημα παραμένει το αν είναι εφικτός ο στόχος που τίθεται από την κυβέρνηση για την προσφορά υψηλότερου τιμήματος δεδομένης και της οικονομικής δυσκολίας στην οποία και ο υπουργός Ανάπτυξης απέδωσε μέρος της ευθύνης για την αποτυχία του διαγωνισμού.

Η διαδικασία διαπραγμάτευσης, που ξεκινά άμεσα, θα είναι ολιγοήμερη. Η πρόσκληση είναι σαφής και ξεκάθαρη είπε ο κ. Χατζηδάκης ενώ ερωτηθείς γιατί η κυβέρνηση απευθύνεται κυρίως στους Έλληνες επενδυτές σημείωσε ότι το θετικό συναισθηματικό φορτίο της Ολυμπιακής δεν φαίνεται να βαρύνει στους ξένους επενδυτές αφού πρόκειται για τον 6ο κατά σειρά διαγωνισμό αποκρατικοποίησης στον οποίο δεν εκδηλώθηκε το αναμενόμενο ενδιαφέρον, παρότι αυτή τη φορά οι προϋποθέσεις ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκές.

Τέλος ο υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε ότι ισχύουν κανονικά οι προβλέψεις για τους εργαζόμενους όπως περιλαμβάνονται στον νόμου που ψήφισε η Βουλή ωστόσο ερωτηθείς για το αν η νέα εταιρεία θα λειτουργεί του καλοκαίρι περιορίστηκε να πει ότι θα γίνει ότι είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί η διαδικασία το συντομότερο δυνατό.

Πάντως άγνωστο παραμένει ακόμη τι θα συμβεί αν και η νέα αυτή διαδικασία είναι ατελέσφορη. Η Ελλάδα με βάση και τις επιταγές της ΕΕ δεν έχει δικαίωμα χρηματοδότησης της Ολυμπιακής ενώ η εταιρεία δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς την στήριξη του δημοσίου. Από το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών δεν έχει γίνει γνωστό κανένα εναλλακτικό σχέδιο για την επόμενη μέρα σε περίπτωση που και πάλι δεν υπάρξει αποτέλεσμα, αφού καθ’ όλο το προηγούμενο διάστημα, εως και την φάση της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών εκφράζονταν η απόλυτη βεβαιότητα για την επιτυχία του εγχειρήματος.

**** Σκλήρη κριτική από την αντιπολίτευση

Επίθεση εναντίον των κυβερνητικών επιλογών στην υπόθεση της Ολυμπιακής Αεροπορίας εξαπέλυσαν χθες σε συνέντευξή τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ οι οποίοι καταλόγισαν ευθύνες για το ναυάγιο, όπως χαρακτήρισαν τις εξελίξεις στον διαγωνισμό, στον υπουργό Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη που ηγήθηκε της διαδικασίας αλλά και στον ίδιο τον πρωθυπουργό προσωπικά.

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κκ. Ν. Ρόβλιας, Ν. Σηφουνάκης, ΧΤσιόκας και Φ. Χατζημιχάλης σε συνέντευξη Τύπου κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι στην περίπτωση της Ολυμπιακής έθεσε στόχους μικρούς και κοντόφθαλμους αφήνοντας να περάσουν πέντε ολόκληρα χρόνια ευνοϊκής οικονομικής συγκυρίας.

Η κυβέρνηση, ανέφεραν, δεν έθεσε ως στόχο την ανασυγκρότηση της εταιρείας αλλά επέλεξε να χρεώσει τους πολίτες με 1,3 δις ευρώ να προωθήσει μια αμφιβόλου αποτελέσματος «εξυγίανση», οδηγώντας σε πρόωρη συνταξιοδότηση χιλιάδες νέους εργαζόμενους.

Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ άφησαν αιχμές κατά του υπουργού Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη κατηγορώντας τον ότι συνέπραξε με τον Επίτροπο κ. Ταγιάνι με στόχο να οδηγηθεί σε κλείσιμο την ΟΑ ωφελώντας τους ανταγωνιστές της προς όφελος των ανταγωνιστών της ενώ τον κατηγόρησαν ακόμη και για εξαπάτηση του Κοινοβουλίου και υφαρπαγή της έγκρισης του νόμου για τους εργαζόμενους με το επιχείρημα ότι η εταιρεία «θα πωληθεί μετά βεβαιότητας η εταιρεία αλλά πρέπει να απαλλαγεί από τα οικονομικά βάρη άπαξ δια παντός».

*** Οι πιλότοι

Την δική τους πρόταση για την «σωτηρία» της Ολυμπιακής Αεροπορίας θα ανακοινώσουν, όπως έχουν προαναγγείλει, σήμερα το μεσημέρι οι πιλότοι της εταιρείας.

Η Ένωση Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΧΠΑ) χαρακτηρίζει σημαντικά κατώτερο των προσδοκιών και των προβλέψεων το αποτέλεσμα του διαγωνισμού και σήμερα θα προτείνει την λήψη συγκεκριμένων μέτρων για την έξοδο από το αδιέξοδο στο οποίο, δυστυχώς, οδηγήθηκε η αποκρατικοποίηση της ΟΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v