Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σαράντης: Γιατί στήνονται νέες θυγατρικές

Πεδίο δραστηριότητας σε αγορές που έως πρότινος πραγματοποιούσε μόνον εξαγωγές διερευνά ο όμιλος Σαράντη. Μετά την Πορτογαλία, εξετάζει την περίπτωση ίδρυσης νέων θυγατρικών στο εξωτερικό και τις εξαγορές.

Σαράντης: Γιατί στήνονται νέες θυγατρικές

Νέες επεκτάσεις σε υφιστάμενες, αλλά και νέες γεωγραφικές περιοχές προγραμματίζει για το 2014 ο όμιλος Σαράντη, ο οποίος εγκαινίασε τη χρονιά με την ίδρυση θυγατρικής εταιρίας στην Πορτογαλία. Προσθέτοντας μια νέα παράμετρο στη στρατηγική του, εξετάζει τις δυνατότητες αξιοποίησης των θέσεων που έχει χτίσει μέσω εξαγωγών τα τελευταία χρόνια, ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερη διείσδυση στις διεθνείς αγορές.

Ο όμιλος, αν και παραμένει επικεντρωμένος στη ΝΑ Ευρώπη, όπου διατηρεί δίκτυο 8 θυγατρικών εταιριών διανομής και εμπορίας τόσο ιδιοπαραγόμενων όσο και προιόντων τρίτων, προχώρησε στην κίνηση αυτή, αξιοποιώντας τη θέση που είχε δημιουργήσει ήδη από το 2009 μέσω εξαγωγικών πωλήσεων.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η δραστηριότητα της Σαράντης στην Πορτογαλία, παρουσίαζε σημαντικές προοπτικές, αλλά περιορίζονταν λόγω της έλλειψης πιστωτικών εγγυήσεων από τον τοπικό αντιπρόσωπο. Προκειμένου να εκμεταλλευτεί τη δυναμική και τις δυνατότητες διείσδυσης στην τοπική αγορά και με νέες κατηγορίες προϊόντων, έλαβε την απόφαση ίδρυσης τοπικής θυγατρικής.

Έτσι, πέραν των καλλυντικών προιόντων ιδιοπαραγωγής, αναμένεται να προωθήσει και τα είδη οικιακής χρήσης υπό την επωνυμία Fino (πρόκειται για τα προιόντα της σειράς Sanitas, τα οποία στο εξωτερικό προωθούνται υπό την παραπάνω φίρμα). Σύμφωνα δε με τις προβλέψεις ο ετήσιος τζίρος από εξαγωγές που ανέρχονταν το 2013 σε 800 χιλ. ευρώ, θα αυξηθεί σε 4 εκατ. ευρώ το 2015, οπότε θα έχει ωριμάσει η οργάνωση της τοπικής θυγατρικής.

Πέραν της Πορτογαλίας, ο όμιλος σχεδιάζει την επέκταση του και σε νέες αγορές πιθανότατα στο α' εξάμηνο του 2014, εξετάζοντας τις προοπτικές περαιτέρω ενεργοποίησης σε περιοχές όπου οι εξαγωγές του καταγράφουν σημαντική ανάπτυξη.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος εξάγει σε περισσότερες από 26 αγορές σε Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή. Σ'αυτό το πλαίσιο βολιδοσκοπεί τις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας, τις οποίες ωστόσο λόγω μεγέθους και ιδιαιτεροτήτων, σκοπεύει να προσεγγίσει μέσω εξαγορών.

Πέραν των πιθανών επεκτάσεων, ο όμιλος συνεχίζει να υποστηρίζει τη στρατηγική εμβάθυνσης της παρουσίας του στις υφιστάμενες αγορές, εξετάζοντας την πιθανότητα εξαγοράς και στην αγορά της Πολωνίας, όπου διαθέτει πολύχρονη παρουσία και ηγετικά μερίδια αγοράς.

Σε ό,τι αφορά τέλος την εγχώρια αγορά, ο όμιλος συνεχίζει την προσάρτηση νέων επώνυμων σημάτων αντιπροσωπείας, προσθέτοντας το σήμα Strep (φίρμα αποτριχωτικών προιόντων) στο χαρτοφυλάκιο του.

Αναφορικά με την οικονομική επίδοση του 2013, η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι θα ξεπεραστεί η αρχική πρόβλεψη και έτσι σε επίπεδο κύκλου εργασιών αναμένεται αύξηση κατά 1,5%-2% (έναντι αρχικής εκτίμησης για 1,2%), σε επίπεδο κερδών EBIT αναμένεται διατήρηση της αρχικής πρόβλεψης (19 εκατ. ευρώ) ενώ σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας εκτιμάται ότι θα ξεπεραστεί ο αρχικός στόχος για 13,9 εκατ. ευρώ, προσεγγίζοντας τα 15 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v