Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σαράντης: Αύξηση 27,75% στα καθαρά κέρδη το 2013

Τα Καθαρά Κέρδη της Σαράντης παρουσίασαν αύξηση 27,75% φτάνοντας τα €15,53 εκ. από €12,15 εκ. το 2012 και το περιθώριο Καθαρού Κέρδους ανήλθε σε 6,56% από 5,15% το 2012.

Σαράντης: Αύξηση 27,75% στα καθαρά κέρδη το 2013

O Όμιλος Σαράντη κλείνει το έτος 2013 με σημαντική άνοδο κατά 28% στα Κέρδη ανά Μετοχή, ξεπερνώντας ταυτόχρονα τις εκτιμήσεις της διοίκησης σε όλες της γραμμές κερδοφορίας.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Σαράντης, οι βασικές συνιστώσες της θετικής αυτής πορείας είναι οι εξής:

* Η σημαντική βελτίωση που έχει επιτευχθεί στο περιθώριο μικτού κέρδους το οποίο αυξήθηκε σε 49,35% από 47,51% πέρυσι λόγω ευνοϊκότερων συμφωνιών προμήθειας υλών και υπηρεσιών, χαμηλότερου κόστους παραγωγής καθώς και ευνοϊκότερων τιμών των βασικών εμπορευμάτων.

* Ο έλεγχος στις λειτουργικές δαπάνες και λειτουργική μόχλευση.

* Η οικονομική ευρωστία του Ομίλου που του επιτρέπει να αυτοχρηματοδοτεί τις δραστηριότητές και τα επενδυτικά του πλάνα, υποστηρίζοντας παράλληλα τις συνολικές πωλήσεις.

Συγκεκριμένα:

* Τα Κέρδη Προ Φόρων. Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) παρουσίασαν αύξηση κατά 8,97% στα €23,07 εκ., και το περιθώριο EBIΤDA διαμορφώθηκε στα 9,75%.

* Τα Κέρδη Προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) αυξήθηκαν κατά 11,64% στα €19,38 εκ. και το περιθώριο ΕΒΙΤ διαμορφώθηκε σε 8,19% από 7,36% το 2012.

* Τα Κέρδη Προ Φόρων (ΕΒΤ) σημείωσαν σημαντική άνοδο κατά 29,06% στα €19,73 εκ. από €15,29 εκ. το 2012, και το περιθώριο EBT ανήλθε σε 8,34% από 6,48% το 2012.

* Τα Καθαρά Κέρδη παρουσίασαν ουσιώδη αύξηση κατά 27,75% φτάνοντας τα €15,53 εκ. από €12,15 εκ. το 2012 και το περιθώριο Καθαρού Κέρδους ανήλθε σε 6,56% από 5,15% το 2012.

* Άνοδο της τάξης του 28% παρουσίασαν τα Κέρδη ανά Μετοχή (EPS) στα 0,45 ευρώ από 0,35 ευρώ το 2012.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα €236,59 εκ. το 2013, ενισχυμένες κατά 0,25% σε σύγκριση με το 2012, υποστηριζόμενες από ένα σχετικά δυνατό τέταρτο τρίμηνο πωλήσεων και στην Ελλάδα αλλά και στις ξένες αγορές του Ομίλου.

Κατά την διάρκεια του 2013, οι χώρες του εξωτερικού, που αντιπροσωπεύουν το 64% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, ενισχύθηκαν κατά 2,17% στηρίζοντας τις συνολικές πωλήσεις και αντισταθμίζοντας την κατά 3% πτώση πωλήσεων της ελληνικής αγοράς, η οποία όμως είναι σημαντικά χαμηλότερη συγκριτικά με την κατά 9% συρρίκνωση πωλήσεων στο σύνολο του ελληνικού λιανεμπορίου. (βάσει δημοσιευμένων στοιχείων της ΕΣΥΕ).

Η ανθεκτικότητα σε επίπεδο πωλήσεων του Ομίλου Σαράντη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ισχυρό και κατάλληλα ισορροπημένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο ανά χώρα και κατηγορία.

Οι συνεχείς πρωτοβουλίες για εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου μέσω επαναλανσαρισμάτων, δημιουργίας νέων προϊοντικών σειρών, καινούργιων συμφωνιών αποκλειστικής αντιπροσώπευσης, σε συνδυασμό με τους στρατηγικούς σχεδιασμούς για περαιτέρω γεωγραφική επέκταση, ενισχύουν την παρουσία του Ομίλου σε ένα άκρως ανταγωνιστικό και δυναμικό επιχειρηματικό περιβάλλον.

Η ισχυρή οικονομική θέση του Ομίλου ενδυναμώθηκε περαιτέρω κατά το 2013 καθώς συνεχίστηκε απρόσκοπτα η δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών.

Παρά το δύσκολο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, ο Όμιλος Σαράντη απομόχλευσε περαιτέρω τα στοιχεία του ισολογισμού του, μειώνοντας τον συνολικό τραπεζικό δανεισμό κατά το 2013 κατά 35 εκ. ευρώ από το τέλος του 2012, ενώ η net cash θέση του αυξήθηκε στα €22 εκ.

Παραμένοντας συνεπής στην προσθήκη αξίας στους μετόχους της, μετά την ακύρωση των ιδίων μετοχών της εταιρείας στο τέλος του 2012 και λόγω των εξαιρετικών οικονομικών αποτελεσμάτων έτους, η διοίκηση του Ομίλου τον Ιανουάριο του 2014 προέβη σε πληρωμή προμερίσματος για την χρήση του 2013.

Η υγιής οικονομική θέση που διαθέτει ο Όμιλος του δίνει την δυνατότητα για επενδύσεις πάνω στους στρατηγικούς άξονες που υποστηρίζουν την ανάπτυξη και κερδοφόρα πορεία του.

Η έμφαση επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των βασικών κατηγοριών του Ομίλου μέσω ανανέωσης και εμπλουτισμού του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, στην αύξηση των μεριδίων αγοράς, στην βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των προϊόντων μέσω συνεργειών στην παραγωγή, στην εξεύρεση εξαγορών κερδοφόρων και αναγνωρισμένων προϊόντων ομοιογενούς χαρακτήρα και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ανθρωπίνου δυναμικού του Ομίλου.

Η επιχειρησιακή αριστεία επιτυγχάνεται μέσω μιας διαρκούς προσπάθειας για βελτιστοποίηση των μεγεθών του Ομίλου σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και δυναμικό διεθνές εμπορικό περιβάλλον με στόχο τη συνεχή ανάπτυξη και την αυξανόμενη οικονομική απόδοση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v