Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εγκαίνια για το Sofia Ring Mall

Στη δημιουργία εμπορικού κέντρου σε συνδυασμό με το ΙΚΕΑ Βουλγαρίας προχώρησαν από κοινού οι επιχειρηματίες Β. Φουρλής και Γ. Κούστας. Πόλος έλξης ελληνικών επιχειρήσεων και ξένων brands το νέο mall.

Εγκαίνια για το Sofia Ring Mall

Τη δεύτερη φάση ενός σπονδυλωτού επενδυτικού real estate project στη Βουλγαρία -που θα ξεπεράσει αθροιστικά τα 400 εκατ. ευρώ- εγκαινίασαν χθες οι επιχειρηματίες Βασίλης Φουρλής και Γιάννης Κούστας.

Πρόκειται για το Sofia Ring Mall, το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της βουλγαρικής αγοράς, το οποίο απαίτησε συνολικά 130 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτούμενο 50%-50% από τον όμιλο Φουρλή και τον όμιλο Danaos του εφοπλιστή κ. Γ. Κούστα. Ο χώρος έχει έδρα στη Βίτοσα, προάστιο της βουλγαρικής πρωτεύουσας, και βρίσκεται παραπλεύρως του ΙΚΕΑ Βουλγαρίας, το οποίο ο όμιλος Φουρλή δημιούργησε το 2011, δαπανώντας 50 εκατ. ευρώ.

Ο εμπορικός πόλος που δημιουργείται πλέον στην περιοχή πρόκειται να συμπληρωθεί από οικιστικό project δημιουργίας πολυτελών κατοικιών, επένδυση που θα ανήκει αποκλειστικά στην Danaos Group.

Το εμπορικό κέντρο εγκαινιάστηκε χθες το πρωί παρουσία του πρωθυπουργού της χώρας Boyko Metodiev Borisov και δεκάδων Ελλήνων επιχειρηματιών, μεταξύ των οποίων οι κ. Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΜΕΣ (Costa Navarino), Ευτύχης Βασιλάκης (Aegean Airlines), Βαρβάρα Βερνίκου και Μιχάλης Παπαέλληνας (Notos), Σάμι Φάις (Faisgroup), Αντώνης Διγαλάκης (Longchamp), Νίκη Κουτσιανά (Apivita), Λιάνα Βουράκη (Liana Vourakis), Θεόδωρος Δούρος (Dur) κ.ά.

Το εμπορικό κέντρο, πέρα από «το μεγαλύτερο και πιο μοντέρνο εμπορικό κέντρο στη ΝΑ. Ευρώπη», σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, αποτελεί πύλη εισόδου για 100 ξένα brands (μεταξύ των οποίων και πολλά ελληνικά) στη βουλγαρική αγορά, και παράλληλα προβλέπεται να δημιουργήσει σημαντικές συνέργειες με το παρακείμενο ΙΚΕΑ του ομίλου Φουρλή.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, το ΙΚΕΑ συγκεντρώνει ετησίως 1 εκατομμύριο επισκέπετες, ενώ με την προσθήκη το Sofia Ring Mall η επισκεψιμότητα αναμένεται να τριπλασιαστεί.

Το mall διαθέτει εμβαδόν 105.000 τ.μ. προς εκμίσθωση και η κάλυψη του αγγίζει σήμερα το 82%. Περιλαμβάνει περισσότερα από 200 καταστήματα, πάνω από 400 μάρκες, 100 από τις οποίες εμφανίζονται για πρώτη φορά στη βουλγαρική αγορά, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι πάνω από 10-15 είναι οι Έλληνες επιχειρηματίες που έχουν υπογράψει συμβάσεις με τη διαχειρίστρια εταιρία.

Άγκυρα του εμπορικού κέντρου είναι το πολυκατάστημα NotosGalleries, το οποίο δημιουργήθηκε από μικτή εταιρία των ομίλων NotosCom (50%) και του διδύμου Φουρλή-Κούστα (από 25% έκαστος), έναντι 2 εκατ. ευρώ. Επίσης, στο mall φιλοξενούνται καταστήματα Puma (Faisgroup), Nike, Converse και Folli Follie (Folli Follie Group), Flocafe (Vivartia), Intersport (Fourlis) τα σήματα Ζικ Ζακ, Oxford Company, Petit Bateau, Burgering House κ.ά.

Το mall περιλαμβάνει επίσης κινηματογράφο με δέκα VIP αίθουσες, πίστα kart, υπαίθριους χώρους αναψυχής και πάρκινγκ 3.500 θέσεων. Το Sofia Ring Mall δεν εστιάζει αποκλειστικά στο shopping, καθώς η θέση του ανάμεσα στον ορεινό όγκο και στο κέντρο της Σόφιας το καθιστά ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλα mall της περιοχής από τα οποία στοχεύει να κερδίσει μερίδιο.

Σημειώνεται ότι στην περιοχή υπάρχουν εκτάσεις πράσινου που ξεπερνούν τα 28.000 τ.μ., ενώ σύντομα θα συνδεθεί με το μετρό, και επίσης το τελεφερίκ, το οποίο οδηγεί στο βουνό, βρίσκεται πολύ κοντά στο εμπορικό κέντρο.

Σύμφωνα με τον κ. Φουρλή τα έργα στην περιοχή εξελίσσονται με ταχύτητα, γεγονός που καλλιεργεί προσδοκίες για αναβάθμιση της αξίας της επένδυσης του ελληνικού ομίλου, άρα και τη ρευστοποίησή της σε καλύτερη τιμή στο μέλλον. Γι' αυτό άλλωστε για την ώρα, όπως είπε ο κ. Φουρλής, δεν υπάρχουν συζητήσεις για την πώληση της.

Τέλος, σημειώνεται ότι το ΙΚΕΑ Βουλγαρίας καταγράφει σταθερή αύξηση πωλήσεων 10%-15%, σε ετήσια βάση, από το 2011 που άνοιξε, και το 2014 φθάνει να εκτιμάται ότι θα κλείσει με κύκλο εργασιών της τάξης των 45 εκατ. ευρώ (90 εκατ. λέβα).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v