Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τσαμάζ: Ασπίδα στην κρίση οι επενδύσεις

Στις ικανοποιητικές επιδόσεις του ΟΤΕ, παρά την επιβολή των capital controls στο τρίτο τρίμηνο, επικεντρώθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές. Τι είπε η διοίκηση για OTE TV, κινητή και VDSL.

Τσαμάζ: Ασπίδα στην κρίση οι επενδύσεις

«Οι επενδύσεις των τελευταίων ετών, που συνεχίζονται, αποτελούν ασπίδα για τον ΟΤΕ αυτές τις ημέρες της κρίσης» υποστήριξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Μιχάλης Τσαμάζ στη σημερινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές. Ο κ. Τσαμάζ επισήμανε την αντοχή που δείχνει ο OΤΕ, όπως προκύπτει και από τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου. Στάθηκε ιδιαίτερα στην καλή πορεία της σταθερής τηλεφωνίας για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο, στην έκρηξη πελατείας στη συνδρομητική πλατφόρμα OTE TV, αλλά και στη σημαντική αύξηση της κίνησης δεδομένων στην κινητή τηλεφωνία.

Στο τρίτο τρίμηνο ο OΤΕ συνέχισε το επενδυτικό πρόγραμμα με δαπάνες που προσέγγισαν τα 150 εκατ. ευρώ. Ο επικεφαλής του οργανισμού είπε πως παρά τα capital controls και το στραβοπάτημα της ελληνικής οικονομίας ο αρχικός στόχος για επενδύσεις μισό δισ. ευρώ στο σύνολο του έτους θα καλυφθεί, όπως και ο στόχος για free cash flow στα επίπεδα των 500 εκατ. ευρώ. Ο κ. Τσαμάζ επισήμανε, όμως, πως οι φόροι που έχουν ανακοινωθεί και θα εφαρμοστούν τους επόμενους μήνες αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών.

Η ελληνική αγορά ευρυζωνικών υπηρεσιών, με βάση τις καθαρές νέες συνδέσεις αυξήθηκε κατά 45.000 συνδέσεις με τον OΤΕ να κερδίζει τις 31.000 συνδέσεις. Σε σύγκριση με το τέλος Σεπτεμβρίου 2014 η αγορά ευρυζωνικών υπηρεσιών κατέγραψε αύξηση 7,2% με τον ΟΤΕ να κατέχει μερίδιο 44,3%.

Στο τρίτο τρίμηνο του 2015 προστέθηκαν στο δίκτυο του OΤΕ περίπου 10.000 συνδρομητές υπηρεσιών VDSL (έναντι 14.000 στο δεύτερο τρίμηνο) με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός τους να φτάνει τους 132.000. Οι συνδρομητές του OΤΕ TV έφτασαν στα τέλη Σεπτεμβρίου τους 414.000 καθώς στο τρίτο τρίμηνο (κυρίως εξαιτίας των νέων συμφωνιών για αθλητικό περιεχόμενο) προστέθηκαν 36.000 συνδρομητές στο OTE TV με τη διοίκηση του οργανισμού να επισημαίνει πως η συνδρομητική πλατφόρμα κινείται με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 38%.

Στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας καταγράφεται νέα αύξηση στα έσοδα από μετάδοση δεδομένων τα οποία στο τρίτο τρίμηνο αντιστοιχούσαν στο 20,7% των συνολικών εσόδων από 18,8% στο δεύτερο τρίμηνο του 2015. Η σημαντική αύξηση της διακίνησης δεδομένων (+93% στο τρίτο τρίμηνο) μαζί με την αυξημένη διείσδυση των smartphones (διείσδυση 50% στο τέλος του τρίτου τριμήνου) στηρίζουν την ανάπτυξη των εσόδων από δεδομένα.

Για το σχεδιασμό του OΤΕ στα δίκτυα νέας γενιάς (NGN) αναφέρεται πως σήμερα η κάλυψη του δικτύου VDSL φτάνει το 38% της συνολικής αγοράς. Στην κινητή τηλεφωνία τον τελευταίο χρόνο (Σεπτέμβριος 2014 – Σεπτέμβριο 2015) υπήρξε 44% αύξηση στη χωρητικότητα του δικτύου της Cosmote και 74% αύξηση στις ταχύτητες που υποστηρίζει. Το δίκτυο τέταρτης γενιάς (4G) του ομίλου καλύπτει όλες τις πόλεις με πληθυσμό άνω των 40.000 κατοίκων, μικρότερες πόλεις και δημοφιλείς προορισμούς. Η κάλυψη προσεγγίζει πλέον το 80% του πληθυσμού ενώ η ανάπτυξης του δικτύου LTE (4G+) έχει ξεκινήσει (εμπορική διάθεση υπηρεσιών πρόσβασης με ταχύτητα 375 Mbps από τον περασμένο μήνα).

Σύμφωνα με την παρουσίαση του ΟΤΕ προς τους αναλυτές οι έξι πυλώνες της στρατηγικής του ομίλου είναι: Πρώτον, η τεχνολογική υπεροχή με την ανάπτυξη των δικτύων νέας γενιάς, την επέκταση του δικτύου κινητής τηλεφωνίας τέταρτης γενιάς (4G) και η μετάπτωση σε πρωτόκολλο διαδικτύου (ΙΡ) και η μεγιστοποίηση των συνεργειών μεταξύ κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Δεύτερο, η προσφορά της καλύτερης δυνατής εμπειρίας προς τον πελάτη με βελτιστοποίηση διαδικασιών, κλπ. Τρίτο, η ανάπτυξη νέων πηγών εσόδων με ενίσχυση των εσόδων από μεταφορά δεδομένων στην κινητή τηλεφωνία, με περαιτέρω ανάπτυξη της OΤΕ TV, την παροχή τεχνολογικών υπηρεσιών προς τρίτους, την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών όπως οι ηλεκτρονικές πληρωμές, κλπ. Τέταρτο, η διατήρηση της κορυφαίας θέσης στις παραδοσιακές υπηρεσίες με καλύτερες προσφορές, βελτίωση των καναλιών πωλήσεων, κ.α. Πέμπτο, η συνέχιση της προσπάθειας λειτουργικής και χρηματοοικονομικής βελτίωσης και έκτο η στρατηγική ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v