Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νίκας: Στόχος για βελτιωμένο EBITDA φέτος

Για πρώτη χρονιά παρατηρείται ίσως και διψήφια κάμψη της ζήτησης, σε έναν κλάδο που μέχρι πέρυσι χαρακτηριζόταν για τη σταθερότητά του. Οι στόχοι βελτίωσης του EBITDA και το «άνοιγμα» της γνωστής βιομηχανίας στον Μαρινόπουλο.

Νίκας: Στόχος για βελτιωμένο EBITDA φέτος

Κόντρα στις δυσμενείς συνθήκες της αγοράς, η διοίκηση της Νίκας έχει ως στόχο να σημειώσει φέτος θετικό λειτουργικό EBITDA, βελτιωμένο σε σχέση με πέρυσι, ενώ επίσης αναμένεται η κατάληξη των συνομιλιών με θέμα την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της γνωστής αλλαντοβιομηχανίας, με παράλληλο εξορθολογισμό των τραπεζικών της υποχρεώσεων.

Αυτά δήλωσε η διοίκηση της εισηγμένης κατά τη σημερινή τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της, με τον πρόεδρο κ. Στέργιο Νέζη και τη διευθύνουσα σύμβουλο κ. Αγγελική Οικονόμου της Νίκας να επισημαίνουν, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις:

• Τα περυσινά αποτελέσματα του ομίλου ήταν σε λειτουργικό επίπεδο βελτιωμένα σε σύγκριση με εκείνα του 2014, ωστόσο ενεγράφησαν μη επαναλαμβανόμενες απομειώσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ.

• Η αγορά των αλλαντικών ήταν περίπου σταθερή μέσα στο 2015, με το μερίδιο της Νίκας να υποχωρεί ελαφρά. Ωστόσο, αυτό μάλλον οφείλεται στην επιλογή της εταιρίας να διακόψει κατά το τελευταίο τετράμηνο της χρονιάς τις πωλήσεις της προς τις αλυσίδες Μαρινόπουλος και Βερόπουλος.

• Υπάρχουν σήμερα απαιτήσεις της Νίκας προς τον Μαρινόπουλο, αλλά «το δικό μας άνοιγμα είναι το χαμηλότερο μεταξύ των εταιριών του κλάδου των αλλαντικών».

• Δυστυχώς, όπως έγινε και κατά το παρελθόν με άλλη αλυσίδα super market, τη ζημιά της «υπόθεσης Μαρινόπουλος» θα την πληρώσουν κυρίως οι Έλληνες προμηθευτές, καθώς οι ξένοι πολυεθνικοί όμιλοι έχουν τον τρόπο τους να επιβάλλουν τις θέσεις τους. Επίσης, οι ξένες αλυσίδες θα πρέπει να στηρίζουν περισσότερο τους Έλληνες παραγωγούς.

• Ενώ μέχρι πέρυσι η αγορά των αλλαντικών ήταν περίπου σταθερή, μέσα στο 2016 έχει συμβεί κάτι το πρωτοφανές. Στο πρώτο πεντάμηνο παρατηρείται πολύ σημαντική υποχώρηση της ζήτησης, που ίσως να φτάνει και σε διψήφιο ποσοστό. Το χειρότερο είναι ότι η κρίση φαίνεται να βαθαίνει μήνα με τον μήνα και ότι δεν περιορίζεται μόνο στα αλλαντικά αλλά επεκτείνεται και σε πολλές άλλες μεγάλες κατηγορίες του κλάδου τροφίμων. Φαίνεται πως κάθε μήνας που περνάει βρίσκει τα νοικοκυριά εξαιτίας των φόρων και των λοιπών επιβαρύνσεων με μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα. Μάλιστα, έχουμε παρατηρήσει πως υπάρχει κάποια καλύτερη συμπεριφορά της ζήτησης κατά τις ημέρες πληρωμών των εργαζομένων.

• Από τις κατηγορίες των αλλαντικών, μόνο αυτή της γαλοπούλας καταγράφει μικρή άνοδο (χαμηλότερη των προηγούμενων ετών), ενώ οι υπόλοιπες υποχρεώνονται σε πτώση.

• Η Νίκας έχει επιδοθεί σε μια σειρά κινήσεων που περιλαμβάνουν την ανάκτηση μέρους των χαμένων πωλήσεων του Μαρινόπουλου, την έμφαση στην ποιότητα των προϊόντων και σε προωθητικές κινήσεις, με στόχο τη βελτίωση του λειτουργικού αποτελέσματος του ομίλου.

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v