Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΒ: Κίνηση ματ με την εξαγορά της Plus Hellas

Νέα δεδομένα στο ελληνικό λιανεμπόριο φέρνει η πώληση της αλυσίδας τροφίμων Plus Hellas και η εξαγορά της από την ΑΒ Βασιλόπουλος έναντι 69,5 εκατ. ευρώ.

ΑΒ: Κίνηση ματ με την εξαγορά της Plus Hellas
Νέα δεδομένα στο ελληνικό λιανεμπόριο φέρνει η πώληση της αλυσίδας τροφίμων Plus Hellas και η εξαγορά της από την ΑΒ Βασιλόπουλος. Με μόλις 69,5 εκατ. ευρώ -η τιμή της εξαγοράς- η εισηγμένη αλυσίδα αποκτά προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, αφού ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στην αγορά, ενώ εδραιώνει την παρουσία της στη Βόρεια Ελλάδα, γεωγραφική περιοχή στρατηγικής σημασίας.

Με την ”προίκα” της Plus, το δίκτυο των καταστημάτων της ΑΒ ενισχύεται με 33 νέα σημεία (με μέση επιφάνεια πώλησης 795 τ.μ.), τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται σε Θεσσαλονίκη, Βόρεια, Κεντρική και Δυτική Ελλάδα, ενώ παράλληλα αποκτά και ένα σύγχρονο κέντρο διανομής (επιφάνειας 36.000 τ.μ.), στη Θεσσαλονίκη που θα της παρέχει τον απαραίτητο αποθηκευτικό χώρο για την ταχεία επέκτασή της στη Βόρεια Ελλάδα και στις γειτονικές περιοχές όταν αυτό απαιτηθεί.

Υπενθυμίζεται ότι στα επενδυτικά σχέδια της εισηγμένης αλυσίδας ήταν η δημιουργία μέσα στο έτος logistic center στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να υποστηρίξει την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της, ενώ ο στόχος ήταν η λειτουργία 30 σημείων μέχρι το τέλος του έτους, στον άξονα Κέρκυρα – Βόλος – Αλεξανδρούπολη.

Στόχος ο οποίος επιτεύχθηκε ήδη, αφού το δίκτυο της εισηγμένης στην περιοχή μετά και την ολοκλήρωση της εξαγοράς θα υπερβαίνει τα 35 καταστήματα.

Η πώληση όμως της Plus Hellas και η εξαγορά της από την ΑΒ Βασιλόπουλος δημιουργεί νέα δεδομένα στην αγορά και ραγδαίες εξελίξεις, με επίκεντρο τη Βόρεια Ελλάδα και όχι μόνο.

Η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης, η οποία δρομολογεί την είσοδό της στο Χ.Α., φαίνεται να επηρεάζεται περισσότερο σε αυτήν τη φάση από τις τελευταίες εξελίξεις, αφού θα έχει να αντιμετωπίσει εντός του ”γηπέδου” της έναν ακόμη πιο ισχυρό ΑΒ Βασιλόπουλο.

Αλλά και οι υπόλοιποι παίκτες, όπως ο Βερόπουλος, ο Σκλαβενίτης αλλά και η Carrefour, περισσότερο ή λιγότερο φαίνεται να επηρεάζονται από τις τελευταίες εξελίξεις οι οποίες αλλάζουν εκ νέου το ”προφίλ” του λιανεμπορίου, αφού η ελληνική αγορά μετρά πλέον ένα λιγότερο discounter - εντός του παιχνιδιού παραμένουν Lidl και Dia.

Ωστόσο, η επικείμενη είσοδος στην Ελλάδα της Aldi, ενός από τους μεγαλύτερους ευρωπαίους discounters, δεν αφήνει περιθώρια για εφησυχασμό σε κανέναν.

Αντιθέτως, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, οι εξαγορές, οι συνεργασίες αλλά και οι συμμαχίες στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων θα πρωταγωνιστήσουν τη φετινή χρονιά.

---Plus Hellas

Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι πριν από δύο χρόνια ο τότε πρόεδρος της Plus Hellas, κ. X. Aποστολάτος, είχε ανακοινώσει την υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος από πλευράς της αλυσίδας ύψους 600 εκατ. ευρώ σε βάθος πενταετίας για την ανάπτυξη δικτύου 200 καταστημάτων και για τη δημιουργία συνολικά 3-4 logistic centers, στη Θεσσαλονίκη, στη Θήβα και στη Νότια Eλλάδα.

H επέκτασή της Plus στη χώρα ξεκίνησε την άνοιξη του 2006 με τη λειτουργία των πρώτων καταστημάτων στη Bόρεια Eλλάδα. Συνολικά μέχρι το τέλος του 2006 ο στόχος ήταν η αλυσίδα να αριθμεί 50 καταστήματα (με καλυμμένη επιφάνεια 500-1.000 τ.μ. έκαστο) σε όλη τη χώρα, που θα υποστηρίζονταν από το αποπερατωθέν logistic center της Θεσσαλονίκης (κόστους 35 εκατ. ευρώ και επιφάνειας 40.000 τ.μ., με σιδηροδρομική σύνδεση). Στόχος ο οποίος εν τέλει δεν επιτεύχθηκε αφού τον περασμένο Μάιο η αλυσίδα αριθμούσε 33 σημεία και ένα logistic center, ενώ είχε επενδύσει 215 εκατ. ευρώ.



Αλεξάνδρα Γκίτση

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο